Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 14:13

30
اسفند
۴ خاصیت جادویی سماق برای سلامتی

۴ خاصیت جادویی سماق برای سلامتی

مصرف سماق می‌تواند به تنظیم قند خون به ویژه در افرادی که به بیماری‌هایی مانند دیابت مبتلا هستند کمک کند. قند خون بالا می‌تواند در کوتاه مدت منجر به علائمی همچون بی‌حالی، سردرد، ادرار مکرر و تشنگی شدید شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دراکس، تحقیقات نشان داده است مصرف سماق می‌تواند به تنظیم قند خون به ویژه در افرادی که به بیماری‌هایی مانند دیابت مبتلا هستند کمک کند. قند خون بالا می‌تواند در کوتاه مدت منجر به علائمی همچون بی‌حالی، سردرد، ادرار مکرر و تشنگی شدید شود. در بلند مدت سطح بالای قند خون پیامد‌های وخیمی مانند آسیب‌های عصبی، مشکلات کلیوی و ناتوانی درترمیم زخم‌های بدن را در پی خواهد داشت. نتایج برخی تحقیقات از تأثیر مثبت سماق در تنظیم قند خون حکایت دارد.

بیشتربخوانید:

11 مورد از خواص شگفت انگیز سماق

همچنین مطالعات بر روی حیوانات نشان داده است مصرف سماق می‌تواند کلسترول بد خون را کاهش دهد که این امر منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. محققان می‌گویند پژوهش بر روی موش‌ها نشان می‌دهد مصرف سماق به طور همزمان باعث کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید خون می‌شود. از سوی دیگر، به دلیل آنکه سماق دارای آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی است می‌تواند در مبارزه بدن با رادیکال‌های آزاد مؤثر باشد و از این راه، مانع آسیب رسیدن به سلول‌ها شود. همچنین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سماق خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی را تا حدودی کاهش می‌دهد.

پوکی‌استخوان یکی از بیماری‌های رایج است که با افزایش سن خطر آن در افراد بیشتر می‌شود. برآورد می‌شود ۲۵ درصد زنان بالای ۶۵ سال از پوکی‌استخوان در بخش گردن، ستون فقرات و ران رنج می‌برند. تحقیقات بر روی موش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد مصرف سماق می‌تواند روند تنزل حجم استخوان‌ها را کاهش داده و مانع از پیشرفت بیماری پوکی استخوان شود.

متخصصان تاکید دارند به دلیل سطح مناسب آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سماق، مصرف این گیاه برای افرادی که از درد‌های عضلانی رنج می‌برند، بسیار مفید است.

 بیشتربخوانید:

خواص دمنوش سماق برای کاهش وزن

برچسب ها: طب سنتی، سماق، دیابت، کلسترول، خواص سماق تعداد بازديد: 312 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز