Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 07:49

19
خرداد
۴راهکار برای کاهش استرس

۴راهکار برای کاهش استرس

پیاده‌‎‏روی مخصوصا در صبح زود، یکی از بهترین راه‌‎حل‌ها برای آرام کردن ذهن است.

استرس می‌تواند بلای جان باشد. می‌تواند زندگی را مختل کند و حتی قدرت تفکر و تصمیم‌‎گیری را از فرد سلب کند. به همین دلیل است که در زمان بروز بحران، در زمانی که استرس بروز می‌‏کند باید راهکار‌هایی را به کار بست تا زندگی دوباره به حالت عادی برگردد.

پیاده‌‏روی یکی از بهترین راه‌‎حل‌ها برای آرام کردن ذهن است. بهتر است پیاده‌‎‏روی در صبح زود، زمانی که خورشید هنوز بالا نیامده انجام شود یعنی زمانی که هوا هنوز گرگ و میش است. با تنظیم تنفس در زمان پیاده‌‏روی می‌‎توان به آرامش روحی رسید و البته ورزش هم کرد.

نوشتن هم راهی خوب برای کنترل احساسات است. مهم نیست که درباره چه موضوعی می‌نویسیم، چون حتی نوشتن درباره مسائلی که آزاردهنده و استرس‌‏زاست می‌تواند باعث آرامش ‏شود.

از قدیم هم گفته‌‎اند خنده بر هر درد بی ‏درمان دواست. علم ثابت کرده است که خندیدن باعث آزاد شدن هورمون‌های سرخوش‎کننده آندروفین و آنکافلین می‌‎شود و البته هورمون کورتیزول را در بدن کاهش می‌‏دهد. کاهش این هورمون باعث کاهش اضطراب، فشار و انقباضات بدن می‌‎شود.

اگر این راه‌ها را امتحان کردید و همچنان پازل آرامش‌تان تکمیل نشد پس نوشیدن دمنوش‌‎های آرامبخش را تجربه کنید و باور داشته باشید که با تغییر سبک زندگی، معجزه‌های کوچک و بزرگ هم از راه می‌رسند.

بیشتربخوانید:

رفع سریع استرس با روش ژاپنی ها

استرس چه تاثیری روی چهره شما می گذارد؟

تاثیر طبیعت گردی بر زندگی انسان

 

 

برچسب ها: استرس، افسردگی، آرامش، اضطراب، پیاده روی، دمنوش آرامبخش تعداد بازديد: 149 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز