Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 00:15

23
تیر
خشم خود را قورت دهید

خشم خود را قورت دهید

آیا می‌دانید چگونه می‌توانید خشم خود را فرو ببرید. با این 10 روش زیر می‌توانید در مواقع خشمگین شدن، عصبانیت خود را کنترل کنید و آرامش بیشتری داشته باشید.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

وقتی از شدت عصبانیت به نقطه انفجار می رسید، شرایط را چگونه جمع و جور می کنید؟ اگر تاکنون نتوانسته اید، هنگام عصبانیت، خشم تان را کنترل کنید، ده روش زیر را به کار ببرید و مطئن باشید در مهار خشم تان موفق خواهید شد.

1- از افتادن در گردابی از احساسات جلوگیری کنید.

هنگام عصبانیت از خودتان بپرسید،" بهترین کاری را که می توانید، اکنون انجام دهید، چیست؟" بدین ترتیب می توانید از بیرون گود به خود بنگرید و احساسات تان را کنترل کنید.

2- شرایط طرف مقابل را هم درک کنید.

سعی کنید، شرایط طرف مقابل خود و احساسی که دارد را درک کنید تا او ببیند، تنها نیست و در موقعیت ترس قرار نگیرد. بدین ترتیب، می توانید رفتاری مسالمت آمیز از خود بروز داده و پاسخ مناسبی برای وضعیت موجود پیدا کنید.

3- به طرف دیگر هم فرصت دهید.

به طرف دعوا هم فرصت دهید تا او نیز احساساتش  را بیان کند. اگر کسی پر از درد و ناراحتی و خشم است، باید او هم بتواند، خود را آرام کند. در این صورت او از احساسات منفی خود رها شده و تبدیل به یک بمب انفجاری نخواهد شد.

4- موضوعی مثبت بیابید.

مشکلات پیش آمده را از دید مثبت ببینید. مثلا، آن را به صورت یک چالش درنظر گرفته و طرف مقابل خود را تشویق کنید که روی نقاط مثبت و منفی موارد پیش آمده متمرکز شده و با یکدیگر به راه حلی برسید.

5- پیشنهادهای اطرافیان را بپذیرید.

به پیشنهادهای اطرافیان خود توجه نشان دهید. معمولا هنگام عصبانیت، کسانی که اشتباه کرده اند، نمی توانند موارد را درست ببینند و بشنوند.

بنابراین حضور دوستان و یا اعضای خانواده می تواند این خلاء را پرکرده و به شرایط موجود منطقی فکر کنند. 

6- موضوع را بی اهمیت جلوه ندهید.

از دادن جواب درست و منطقی نگریزید و یا عذر و بهانه نیاورید. بهتر است صادق باشید و در حل مشکل کمک کنید. درغیر اینصورت، شدت عصبانیت بیشتر خواهد شد.

7- برنامه داشته باشید.

همیشه در ذهن خود برنامه ای برای لحظاتی که احتمال عصبانیت دارید، ترتیب دهید. بدین وسیله در لحظات عصبانیت، قدرت انتخاب خواهید داشت.

به طور مثال، با خود فکر کنید، هنگام عصبانیت از محیط خارج شده و هوای تازه استنشاق کنید. حتی برخی از افراد با خوردن یک تکه شکلات خوشمزه، لحظه ای آرام می شوند.

8- فراموش نکنید، گاهی سکوت بهترین گزینه است.

اکثر مردم نسبت به سکوت، احساس خوبی ندارند، اما اگر حداقل لحظه ای کوتاه سکوت کنید، می توانید بهتر فکر کرده و راه حل مناسبی بیابید. در عین حال جلوی آسیب های احتمالی را هم می گیرد.

9- به کسی احساس گناه ندهید.

همه ما انسان ها سرشار از احساسات گوناگون هستیم. بنابراین همانطور که احساسات مان برای خودمان مهم هستند، باید به احساسات دیگران هم احترام بگذاریم و البته کاری نکنیم، آنها نسبت به خود، دید بدی پیدا کنند.

10- بپذیرید که توانایی انجام هرکاری را ندارید.

گاهی اوقات، اطرافیان تان از شما می خواهند که فقط لحظه ای به درد و رنج شان اهمیت دهید. ممکن است شنیدن ناراحتی آنها و حمایت عاطفی تان، تنها کاری باشد که بتوانید انجام دهید.

اگر به تمام روش های فوق توجه کنید، مسلما کمتر گرفتار لحظه های پرخشم و غضب می شوید.

 

برچسب ها: آرامش، کنترل خشم، کاهش خشم، کاهش عصبانیت، کنترل عصبانیت، راه های فر بردن خشم، راه های آرام شدن تعداد بازديد: 814 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز