Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 07:37

16
خرداد
سحرخیز باش تا کامروا شوی - فواید سحرخیزی

سحرخیز باش تا کامروا شوی - فواید سحرخیزی

سحرخیز باش تا کامروا شوی جمله ای که زیاد شنیده ایم اما شاید دلیلش را ندانیم. سحر خیزی فواید زیادی دارد که مهمترین آن آرامش و سلامت روح و روان است. سکوت صبحگاهی، دیدن طلوع خورشید آرامش عجیبی دارد.

 

بنابه گفته کارشناسان زود به رختخواب رفتن و سحر خیز بودن فواید بسیاری برای انسان دارد که در این مجال به چند مورد آن پرداخته شده است :

1- استقبال از روز

وقتی صبح زود از خواب برمی خیزید فرصت کافی دارید تا از اینکه یک روز دیگر هم زندگی خواهید کرد قدردانی کنید. با این احساس ، روحیه تان بسیار شاد خواهد شد و می توانید تمام انرژی تان را برای خودسازی و محبت به دیگران به کاربرید.

2- شروع عالی

وقتی زود از خواب بیدار شوید می توانید به جای عجله کردن برای حاضر شدن جهت انجام امور روزانه ، دقایقی را به آرامش و برنامه ریزی آن روزتان بگذرانید.

3- سکوت آرامش بخش

صبح های زود ، خبری از سروصدای کودکان ، تردد خودروها و صدای تلویزیون و همچنین مردم در خیابان نیست. این لحظات چنان آرامش بخش هستند که می توانید روح و روان تان را تازه کنید. این دقایق صلح و صفا بهترین زمان برای تفکر ، مطالعه کتاب و حتی تنفس است.

4- طلوع خورشید

کسانی که دیر از خواب بیدار می شوند ، یکی از شاهکارهای طبیعت که طلوع خورشید است را از دست می دهند . دیدن بالا آمدن خورشید و اینکه چگونه آرام آرام به دنیای تاریک نور می پاشد و رنگ آبی نیمه شب را به آبی روشن تبدیل می کند بسیار لذت بخش است. این لحظات که طبیعت شروع به رنگ کردن دنیا با رنگ های بی نظیر خود می کند و دنیا از تیرگی شب جدا می شود بهترین لحظاتی است که نباید آنها را به سادگی از دست داد.

5- صبحانه

سحرخیزی باعث می شود که وقت کافی برای خوردن صبحانه داشته باشید. صبحانه انرژی مورد نیاز فعالیت های روزتان را تامین می کند. بدون صبحانه ، بدن تان چنان صدمه می بیند که هنگام ظهر از گرسنگی زیاد هر خوراکی ناسالمی را ببینید می خورید. در این مواقع بدن تان غذاهای چرب تر و شیرین تر را می طلبد. اما با خوردن صبحانه در آرامش می توانید جلوی این رفتار ناسالم را بگیرید.

6- ورزش

فقط با سحرخیزی می توانید پیش از شروع کارهای روزانه اندکی ورزش کنید. البته ورزش بعد از کار هم فرح بخش است اما هرگز نباید ورزش صبحگاهی را از دست داد.

7- ثمربخشی

صبح های زود بهترین زمان برای ثمربخشی است. به طور مثال برخی از کارهایی که به تمرکز بالا – مانند نوشتن – نیاز دارد را می توانید در سکوت و آرامش صبحگاهی بدون اینکه حواس تان پرت شود انجام دهید.

8- زمان هدف

هیچ زمانی مناسب تر از صبح های زود برای برنامه ریزی نیست . در این لحظات که تمرکز و آرامش کافی برای تفکر دارید می توانید برای روز خود و یا حتی هفته پیش رو برنامه ریزی صحیحی داشته باشید و برای رسیدن به خواسته هایتان ترفندهای مناسبی برگزینید. حتی می توانید کارهایی را که انجام داده اید مرور کنید.

9- رفت و آمد

سحرخیزی کمک می کند گرفتار ساعات شلوغی نشوید. هرچه زودتر از خانه بیرون بروید ، با ترافیک کمتری روبه رو خواهید شد و راحت تر به مقصدتان می رسید و وقت بیشتری صرفه جویی می کنید.

10 – ذهن روشن

تحقیقات نشان داده است کسانی که سحرخیز هستند ، ذهن روشنی دارند و در برابر مشکلات شان به سرعت به راه حل های مناسبی می رسند و در دنیای رقابتی کار موفق تر هستند.

 

برچسب ها: برنامه ریزی کاری، فواید سحر خیز بودن، برنامه ریزی کردن، از خواب بیدار شدن، ساعت از خواب بیدار شدن، صبح زود بیدار شدن، برنامه ریزی خوب تعداد بازديد: 1550 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز