Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 01:44

20
اردیبهشت
راهكار طبیعی برای جلوگیری از استرس (2)

راهكار طبیعی برای جلوگیری از استرس (2)

زمانی كه احساس می‌كنید حمله اضطراب نزدیك است، خندیدن می‌تواند با تولید مواد شیمیایی مولد موجب احساس خوب شود و با حملات اضطراب یا واكنش‌های آن مقابله كند.

عاداتی كه اضطراب را از بین می‌برند

به زندگی برگردید. اضطراب از تداخل افكار بسیار بد در مورد آینده و تجربیات ناخوشایند گذشته ایجاد می‌شود. اضطراب ما را از حال جدا و از هماهنگی عملكردهای مختلف بدن جلوگیری می‌كند. با آموختن چگونگی بازگشت به پیرامون خود این ناهماهنگی را اصلاح كنید. پرشور زندگی كنید! حواس خفته خود را بیدار كنید؛ چنانكه گویی برای اولین بار است از آنها استفاده می‌كنید. واقعاً ببینید، بشنوید، بو كنید، مزه كنید و هر لحظه را احساس كنید.

مدیتیشن

از ذهن خود با مدیتیشن مراقبت كنید. تفكر خاموش یك راه مهم دیگر برای یاد گرفتن چگونگی زندگی كردن در حال است؛ زیرا شما را با افكار‌تان و احساساتی كه همراه آنهاست، آشنا می‌سازد. مدیتیشن نیز می‌تواند افكار اضطراب آور را كه ممكن است متوجه آنها نباشید، به شما بشناساند و كمك كند آنها را فراموش كنید و از چنگال آنها رهایی یابید.

مثبت فكر كنید

مثبت بیندیشید. اضطراب احتمالاً تجربه بدی است؛ اما آیا می‌دانید كه ممكن است به آن اعتیاد پیدا كنید؟ پژوهش‌ها نشان می‌دهند كه ما به‌طور ناخودآگاه به دنبال حالات ذهنی و احساسات آشنایی هستیم كه حتی ممكن است باعث بدبختی ما شوند. اما خبر خوب اینكه می‌توانید ذهن خود را برای فكر و احساس مثبت از نو تنظیم كنید. روزانه مقداری افكار مثبت در مغز خود بگنجانید تا جایگزین افكار تقویت كننده اضطراب و موجب اعتماد به نفش شوند. به خودتان یادآوری كنید كه شما مثل همه پرورش یافته‌اید و توسط دیگر منابع زندگی همه ما احاطه شده‌اید و همان قابلیت‌ها و منابع داخلی، مثل هر فرد دیگر در بدن شما هم وجود دارد.

حفظ آرامش درونی

آرامش درونی را پرورش دهید. عادت پروراندن آرامش ذهنی را در خود به وجود آورید. دروغ گفتن و انجام كارهایی كه با وجدان شما مغایرت دارند، احساسی سنگین و خلأهای سیاه انرژی را ایجاد می‌كنند و در نهایت به شكل اضطراب خود را نشان می‌دهند. هر آنچه را كه برای ایجاد آرامش در قلب‌تان لازم است، انجام دهید و كارهایی را كه اضطراب بیشتری به همراه دارند، محدود كنید.

ورزش كنید

هر روز به بدن خود تكانی بدهید. می‌دانید كه نرمش كردن در بدن تولید مواد شیمیایی می‌كند كه استرس را از بین می‌برد و اعصاب مشوش را آرام می‌كند. اما شما آن را به بهانه نداشتن وقت كافی انجام نمی‌دهید. اما نیازمند فعالیت‌های متعادل جسمانی هستید. روزانه 30 دقیقه ورزش برای سلامت ماندن و بدون استرس بودن ضروری است.

با لذت نفس بكشید

 زمانی كه مضطرب هستید، تنفس به‌طور ناخودآگاه كوتاه و شمرده می‌شود. مثل ماهی كه بیرون آب افتاده است، شروع به بلعیدن هوا می‌كنید؛ بنابراین اكسیژن كمتری دریافت می‌كنید. این كاهش اكسیژن مانع از تفكر روشن و صریح می‌شود و به همین دلیل افكار و تصمیمات گرفته شده در زمان اضطراب معمولاً بیشتر از اوقات دیگر با عصبانیت همراهند.

شما می‌توانید تاثیر اضطراب را كاهش دهید و با تنفس آگاهانه خودتان را آرام كنید. مانند زمانی كه در قله كوهی قرار گرفته‌اید، تنفس آرام و نسبتاً عمیق داشته باشید. وقتی كه روی تنفس خود متمركز می‌شوید، احساس می‌كنید اضطراب شما از بین رفته است.

 ناگهان یك گام بردارید

زمانی كه اضطراب هجوم می‌آورد، ما را غالباً از افكارمان بیرون می‌اندازد و تصمیم‌گیری بر مبنای ترس آغاز می‌گردد. به جای اینكه به اضطراب اجازه دهید بر زندگی شما بتازد، چرا به آنچه اتفاق می‌افتد و یك گام زندگی كردن در هر لحظه اعتماد نمی‌كنید؟ به طبیعت ایمان داشته باشید و بگذارید خودش ادامه دهد. به آنچه می‌خواهد اتفاق بیفتد، بی‌اعتنا باشید و با این واقعیت كه هر چیزی برای هدفی اتفاق می‌افتد، آرامش یابید.

اضطراب خود را با تصورات برطرف سازید

فردی را تصور كنید كه نیروی فوق‌العاده‌ای را از قدرت خود به شما انتقال می‌دهد. در این حالت این فرد می‌تواند فرد دلخواه شما باشد. اضطراب شما به اندازه یك عدس منجمد شده كوچك می‌شود! پس آن را به دورترین گوشه جهان پرتاب كنید و ببینید كه با نور ضعیفی در افق محو می‌گردد.

اضطراب خود را با خنده سپری كنید

زمانی كه احساس می‌كنید حمله اضطراب نزدیك است، خندیدن می‌تواند با تولید مواد شیمیایی مولد موجب احساس خوب شود و با حملات اضطراب یا واكنش‌های آن مقابله كند. یك فیلم كمدی ببینید یا چند جوك بخوانید تا بتوانید راحت‌تر بخندید.

با نوشتن آزاد اضطراب خود را دور بریزید

فرونشاندن تمامی احساسات‌تان طی یك حمله اضطراب فقط یك حباب بی‌انتها ایجاد می‌كند كه ممكن است از كنترل و دسترس خارج شود. روی چند برگ كاغذ مورد مطالب آزاد بنویسید تا اضطراب‌تان كاهش یابد. وقتی شما آزادانه می‌نویسید، تمامی موانع معمول و مشكلات را از درون خود بیرون می‌ریزید و به اضطراب خود یك راه خروج نشان می‌دهید.

 

برای خواندن بخش اول - راهكار طبیعی برای جلوگیری از استرس - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: افسردگی، درمان استرس، جلوگیری از استرس، کاهش اضطراب، استرس داشتن، راه های مقابله با استرس، نگرانی و اضطراب تعداد بازديد: 627 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز