Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 06:09

11
بهمن
کمبود ویتامین D و عفونت‌های تنفسی در نوزادان

کمبود ویتامین D و عفونت‌های تنفسی در نوزادان

میزان خس خس سینه در نوزادانی که سطح ویتامین D مادرانشان در دوران بارداری بالا بود، کمتر از سایر نوزادان است.

 تحریریه پزشك امروز

 

 

پژوهشی جدید نشان داد: کمبود ویتامین D خطر ابتلا به عفونت‌های تنفسی و خس خس سینه در نوزادان را افزایش می‌دهد. دکتر کارلوس کامارگو از دانشگاه پزشکی‌هاروارد در مورد این که آیا سطح ویتامین D در خون بند ناف نوزادان ارتباطی به عفونت تنفسی، خس خس و آسم دارد، خون بند ناف 922 نوزاد که اغلب درهفته 40 به دنیا آمده بودند و به‌طور متوسط 3.6 کیلوگرم وزن داشتند، بررسی کرد. در این بررسی از مادران در مورد سابقه آسم و خس خس و عفونت تنفسی نوزادانشان از سه ماهگی تا 5 سالگی پرسش به عمل آمد.

نتایج اولیه نشان داد: میزان خس خس سینه در نوزادانی که سطح ویتامین D مادرانشان در دوران بارداری بالا بود، کمتر از سایر نوزادان است.

همچنین احتمال ابتلا به عفونت‌های تنفسی در نوزادانی که سطح 25 هیدروکسی ویتامین D در آنها زیر 25 نانومول بر لیتر بود، نسبت به آنهایی که این میزان بیشتر بود، دو برابر گزارش شد.

میزان پایین ویتامین D در نوزادانی مشاهده شد که اغلب در زمستان به دنیا آمده بودند و از سطح اقتصادی پایینی برخوردار بودند و سابقه آسم و مصرف سیگار در خانواده آن‌ها وجود داشت و در سنین پایین با دود سیگار مواجه بودند.

خطر ابتلا به صرع و رابطه آن با افزایش سن

متخصصان آمریكایی تاكید كردند خطر ابتلا به صرع در افراد 50 سال به بالا به مراتب بیشتر از اشخاص زیر50 سال است.

‌دكتر دالی هسدورفر متخصص مركز سرگیواسكای در مركز پزشكی دانشگاه كلمبیا در نیویورك با ارایه آماری اعلام كرد كه از هر 26 نفر حداقل یك نفر در طول عمر خود دچار حمله صرع می‌شود اما این خطر در سالمندان بالای 50 سال بیشتر است به‌طوری كه در افراد زیر 50 سال 6/1 درصد و در افراد بین 50 تا 80 سال احتمال آن 0/3 درصد برآورد شده است.

دكتر سرگیو اسكای تاكید كرد: یافته‌های ما نشان می‌دهد كه مطالعات بیشتری با استفاده از اطلاعات نظارت و بررسی حملات صرع در مبتلایان باید صورت گیرد بویژه با توجه به جمعیت سالمندان در كشورها این بررسی‌ها باید به شكل گسترده‌تری انجام گیرد.

این نظارت‌ها همچنین برای برنامه ریزان مراقبت‌های بهداشتی با ارایه اطلاعات مفید، سودمند خواهد بود چون با در اختیار داشتن این اطلاعات می‌توانند خدمات درمانی بهتری را در اختیار بیماران قرار دهند.

صرع شامل گروهی از اختلالات سیستم اعصاب مركزی است كه در اثر آشفتگی، سیگنال‌های الكتریكی در مغز بروز می‌كند و در برخی افراد با حملات صرع همراه است.

برچسب ها: حملات صرع، ابتلا به صرع، عفونت‌های تنفسی، خس خس و آسم، اختلالات سیستم اعصاب مرکزی تعداد بازديد: 847 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز