Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 05:46

20
دی
راه های درمان انواع بیماری‌ها

راه های درمان انواع بیماری‌ها

افراد نابینا می‌توانند با انجام عمل جراحی پیوند یک تراشه الکتریکی به چشم، بخشی از بینایی خود را بازیابند.

تحریریه پزشك امروز

 

 

درمان انواع بیماری‌ها و آلرژی‌ها به كمك كرم‌ها

اگر در معده یا روده خود احساس ناراحتی كرده و با سندرم روده تحریك‌پذیر مواجه شدید و یا اگر بیماری شدید تب یونجه شما را گرفتار كرد، می‌توانید برای درمان از كرم‌ها به جای دارو استفاده كنید. گروهی از درمانگرهای بیوتراپی یا «زیست درمانی» دانشگاه توفتز آمریكا در این‌باره می‌گویند: دانش پزشكی در حال بازگشت به عقب است، زمانی كه متخصصان آن ادعا می‌كردند لاروها، كرم‌های روده و كرم حشرات می‌توانند برای مقابله بیماری‌ها از سندرم روده تحریك‌پذیر گرفته تا پسوریازیس و انواع آلرژی‌ها موثر باشند.

بیوتراپی یا زیست‌درمانی، روش استفاده از جانوران زنده برای درمان بیماری‌ها و درد‌های انسان است. كرم‌ها می‌توانند واكنش‌های التهابی را آرام كنند و به‌عنوان یك مكانیسم تسكین‌دهنده و آرام‌بخش عمل نمایند.

ارتباط کمبود ویتامینD با فعال شدن ژن‌های سرطان

ارتباط خاصی بین ویتامین D و ژن‌های مرتبط با سرطان و بیماری‌های ناشی از كاهش تاثیرات خودایمن‌سازی وجود دارد. ، کمبود ویتامین D یک عامل خطرساز برای مجموعه‌ای از بیماری‌ها از جمله اسکلروسیس دیابت نوع یک و آرتروز است.

کمبود ویتامین D یک عامل خطرساز برای بعضی از بیماران است، اما دلیل دقیق چگونگی تاثیرگذاری آن مشخص نیست، البته این در حالی است که محققان معتقدند ممکن است مسایل ژنتیکی با این موارد در ارتباط باشند. محققان، این اثر و ارتباط بین دریافت‌کننده‌ها و ویتامین D را بررسی کردند و دریافتند: ویتامین D بر ایجاد سرطان‌ها و بیماری‌های مرتبط با كاهش تاثیرات خودایمن‌سازی، موثر است.

بینایی‌بخشی به نابینایان با پیوند تراشه الکتریکی به شبکیه چشم

افراد نابینا می‌توانند با انجام عمل جراحی پیوند یک تراشه الکتریکی به چشم، بخشی از بینایی خود را بازیابند. این تراشه كه نتیجه 15 سال پژوهش محققان یك شرکت آلمانی است قرار است تا پایان سال 2011 به بازار بیاید. با توجه به هزینه 60 تا 80 هزار یورویی این درمان در ابتدا، این وسیله برای حدود 11 هزار نفری در دسترس خواهد بود که از بیماری رتینایتیس پیگمنتوزا در کشورهای توسعه یافته رنج می‌برند.

این بیماری با نابود کردن سلول‌های حساس به نور در شبکیه آن را دچار آسیب می‌کند. این پیوند همچنین می‌تواند برای مبتلایان به تباهی لکه‌ای (ماکیولار دیتریریشن)- وضعیتی که با سالمندی پدید می‌آید و در نهایت به نابینایی منتهی می‌شود- نیز مفید باشد.

گامی نوین برای مبارزه با خطرناک‌ترین تومور مغزی

سلول‌های بنیادی یک شبکه گسترده از رگ‌های خونی را در خطرناک‌ترین تومور مغز می‌سازند و از این طریق موجب رشد آن می‌شوند. تومور «گلیوبلاستوما» یکی از خطرناک‌ترین و بدخیم‌ترین تومورهای مغز است اکنون گروهی از محققان دپارتمان خون‌شناسی، سرطان‌شناسی و پزشکی مولکولی موسسه عالی بهداشت با هدف یافتن راهی برای درمان این سرطان مهلک دریافتند که سلول‌های بنیادی اسلحه سری گلیوبلاستوما هستند.

این سلول‌های بنیادی به سلول‌های اندوتلیال تمایز می‌یابند اندوتلیال‌ها به طورطبیعی مسوول ساخت رگ‌های خونی هستند. این محققان در این خصوص توضیح دادند: «برای اولین بار ما دریافتیم که یک تومور برای تغذیه، به جای استفاده از رگ‌های خونی سالم با استفاده از سلول‌های بنیادی توموری یک شبکه از رگ‌ها را ویژه خود می‌سازد و برای تغذیه از این شبکه خونی استفاده می‌کند.»

مطالعات پیشین نشان می‌داد که جمعیتی از سلول‌های بنیادی توموری مسوول این نوع از تومور هستند به دلیل فقدان درمان‌های موثر، امید بسیار کمی برای بیمارانی که به این سرطان مبتلا می‌شوند وجود دارد. اکنون این تحقیقات نشان می‌دهد که همان سلول‌های بنیادی که تومور را تشکیل می‌دهند مستقیما رگ‌های خونی جدید داخل آن را هم می‌سازند. کشف این مکانیزم جدید می‌تواند به عنوان یک هدف درمانی مهم برای مبارزه با تومور گلیوبلاستوما مدنظر قرار گیرد.

اختلال خواب، آغازی برای چاقی مفرط و دیابت

افسردگی، استرس، عصبانیت، تماشای تلویزیون و کار کردن با رایانه اندکی پیش از خوابیدن، از عوامل موثر در بروز اختلالات خواب است. اشعه‌های منتشرشده از صفحه تلویزیون و رایانه، توزیع هورمون «ملاتونین» که وظیفه تنظیم ریتم بدن در شبانه‌روز را برعهده دارد، مختل می‌کند و در نتیجه، بدن خارج از وضع طبیعی خود مجبور است، بیدار باشد.

اختلال در خوابیدن می‌تواند باعث بیماری چاقی مفرط شده و در شرایط حاد، آغازی برای بیماری دیابت شود. همچنین اختلال در خواب، به ویژه آن دسته از اختلالات ناشی از افسردگی، سبب مشکلات روانی می‌شود. یکی از مهمترین روش‌ها در مقابله با اختلالات خواب، یکنواختی در زمان و چگونگی خوابیدن است که به مراتب تاثیر بیشتری نسبت به ساعات خوابیدن دارد.

با وجودی که برخی افراد هنگام خوابیدن به سر و صداهای اطراف خود عادت کرده‌اند، اما همین سر و صداهای ناخواسته می‌تواند رفتار و روح و روان افراد را تحت تاثیر قرار دهد و سرمنشا بسیاری از دیگر مشکلات روانی شود.

داروی «تقویت استخوان بیماران سرطانی» مجوز گرفت

داروی تقویت كننده استخوان این شركت، برای جلوگیری از شكستگی و مشكلات استخوانی در بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته، توسط سازمان غذا و داروی آمریكا تایید شد. از طریق سه تحقیق كه نشان می‌داد این دارو حداقل مانند داروی «زومتا»ی شركت «نوارتیس» در مقابله با عوارض استخوانی عمل می‌كند، به آن مجوز داد. «آمگن» قبلا این دارو را تحت نام «پرولیا» اما برای درمان پوكی استخوان ناشی از یائسگی عرضه می‌كرد و از این پس آن را با نام «ایكس گوا» برای استفاده بیماران سرطانی می‌فروشد.

 

برچسب ها: اختلالات خواب، بینایی‌بخشی به نابینایان، درمان انواع بیماری‌ها و آلرژی‌ها با كرم، مبارزه با تومور مغزي، داروي تقويت استخوان بيماران سرطاني تعداد بازديد: 771 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز