Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 22:14

12
مرداد
۱۴ روش خانگی برای آبرسانی و هيدراته كردن پوست

۱۴ روش خانگی برای آبرسانی و هيدراته كردن پوست

آبرسانی یا هیدراته کردن پوست روشی برای حفظ رطوبت و جلوگیری از خشکی پوست است. به راحتی با راهکارهایی مانند استفاده از روغن زیتون، ماسک آووکادو، ماست، دستگاه بخور و... می‌توان در منزل اینکار را انجام داد.


  خشکی پوست یکی از معضلات اکثر خانم‌هاست. عوامل زیادی از جمله هوای سرد و رژیم‌های غذایی کم کالری می‌توانند سبب کاهش رطوبت و چربی پوست شده و خشکی آن را به همراه داشته باشند. از آنجایی که خشکی پوست منجر به ایجاد چین و چروک می‌شود، پس باید به دنبال راهکاری برای رفع آن باشیم. یکی از این راهکارها آبرسانی یا هيدراته كردن پوست است، به کمک این روش رطوبت پوست حفظ می‌شود. حفظ رطوبت پوست یکی از روش‌های  جوانسازی پوست است. در این مقاله انواع روش‌هایی آبرسانی به پوست را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
 
تعریف هیدراته کردن پوست
 
پوست خشک آسیب پذیرتر است و چین و چروک و افتادگی بیشتری را تجربه می‌کند. به منظور مقابله با این مشکل از آبرسانی کمک گرفته می‌شود. به کمک آبرسانی یا هيدراته كردن پوست می‌توانید پوست را همیشه شاداب نگه دارید. در حقیقت هیدراته کردن به معنی مرطوب نگه‌داشتن پوست است.

روش‌های آبرسانی به پوست

۱. مصرف مواد غذایی غنی از آب

حتما افرادی را دیده‌اید که علیرغم سن بالا، دارای پوستی جوان و شاداب هستند. بی‌شک اگر از این افراد درباره راز جوان ماندشان سؤال کنید به این موضوع اشاره می‌کنند که در طول روز سبزیجات و میوه‌های زیادی مصرف می‌کنند. استفاده از مواد غذایی غنی از آب و میوه‌های آبدار مانند هندوانه، سیب، هویج، هلو، پرتقال و... می‌تواند آبرسانی پوست را به بهترین نحو انجام دهد.

هيدراته كردن پوست، مصرف میوه و سبزیجات

 

۲. روغن زیتون

یکی از روش‌های هيدراته كردن پوست که به کاهش خشکی و پوسته پوسته شدن آن کمک می‌کند استفاده از  روغن زیتون است. روغن زیتون یک پاک کننده و مرطوب کننده طبیعی است. این ماده لکه‌های پوستی را برطرف می‌کند و مانع از ایجاد چین و چروک‌های ریز و درشت روی پوست می‌شود.
برای این منظور ابتدا کمی روغن زیتون را گرم کنید و سپس روی پوست بمالید. صورت خود را با یک پارچه تمیز بپوشانید تا گرمای آن حفظ شود. پس از ۱۰ دقیقه روغن‌های اضافی را از روی پوست پاک کنید.
 
آبرسانی پوست با روغن زیتون

 

۳. ماسک آووکادو

از دیگر روش‌هایی که می‌توانید برای برطرف کردن خشکی پوست از آن استفاده کنید، می‌توان به ماسک آووکادو اشاره کرد. آووکادو را از وسط دو نیم تقسیم کرده و نیمی از آن را خوب له کنید. سپس یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق عسل به ترکیب اضافه نمایید. ماسک آماده شده را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. پس از چند بار استفاده از ماسک طبیعی آووکادو می‌توانید شفاف‌تر و نرم‌تر شدن پوست را به خوبی حس کنید.


 هيدراته كردن پوست با ماسک آووکادو

 

۴. جو دو سر

 جودوسر سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. به علاوه با وجود آنتی اکسیدان‌هایی که دارد در حفظ متابولیسم بدن و سلامتی تأثیر بسزایی را ایفا می‌کند. جو دو سر آب را درون بافت خودش حفظ می‌کند، به همین دلیل است که مصرف آن در رژیم‌های غذایی توصیه می‌شود. علاوه بر میل کردن جو دو سر برای آبرسانی به پوست، می‌‌توانید یک فنجان بلغور جو دو سر را درون وان حمام ریخته و برای چند دقیقه در وان قرار بگیرید.

آبرسانی پوست با جو دو سر
 

۵. ماسک جو دو سر و عسل

با ترکیب جو دو سر پودر شده و عسل یک ماسک بی‌نظیر برای آبرسانی و شادابی پوست خواهید داشت. این ماسک را باید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید، سپس با آب ولرم پوست را بشویید. ماسک جو دوسر و عسل علاوه بر آبرسانی برای تسکین دهندگی پوست و کاهش حساسیت پوستی نیز استفاده می‌شود.
 
ماسک جو دو سر و عسل برای هيدراته كردن پوست

 

۶. روغن نارگیل

روغن نارگیل از دیگر موادی است که برای آبرسانی طبیعی پوست می‌توانید از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که روغن نارگیل جامد است و باید آن را در دمای اتاق قرار دهید تا ذوب شود. سپس مقداری از آن را به پوست صورت بمالید، توجه داشته باشید که از دستکش استاده کنید، زیرا روغن نارگیل چربی قابل توجهی دارد.

شادابی پوست با روغن نارگیل

 

۷. آلوئه ورا

 آلوئه ورا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آبرسانی به پوست در خانه است. آلوئه ورا اثرات ناشی از آفتاب سوختگی را نیز کاهش می‌دهد و برای ماه‌های سرد سال می‌تواند یک ماسک مناسب برای پوست باشد. این گیاه آبدار از خشکی و چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند و لکه‌های پوستی را از بین می‌برد. برای آبرسانی پوست با آلوئه ورا کافی است برگ آن را از وسط به دو نیم کنید و ژل میانی آن را روی پوست بمالید.
توجه داشته باشید که برخی از افراد نسبت به استفاده از ژل آلوئه ورا حساسیت دارند، بنابراین ابتدا آن را روی قسمت کوچکی از پوست امتحان کنید.

آبرسانی پوست با آلوئه ورا
 

۸. نوشیدن آب و آبمیوه

بیشتر وزن بدن را آب تشکیل می‌دهد. بنابراین نقش آب در بهبود چرخه زندگی انسان و حفظ سلامتی انسان انکار ناپذیر است. آب درون سلول‌های پوست قرار دارد و مانع از ایجاد ترک‌های پوستی و خشکی آن می‌شود. در صورتی که می‌خواهید خشکی پوست را برطرف کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مصرف آب و آب میوه‌های طبیعی را مد نظر داشته باشید. با نوشیدن مداوم آب و آبمیوه می‌توانید هيدراته كردن پوست را به خوب انجام دهید و از چروک شدن آن پیشگیری کنید.

نوشیدن آب برای آبرسانی پوست
 

۹. روغن بادام

 روغن بادام برای درمان خشکی پوست و آبرسانی به آن تأثیر شگفت انگیزی دارد. برای هيدراته كردن پوست کافی است مقداری روغن بادام را با عسل ترکیب کرده و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بمالید و سپس پوست را بشویید. روغن بادام سرشار از چربی‌های غیر اشباع ویتامین‌هایی مانند A و E است و منافذ پوست را بسته نگه می‌دارد.

روغن بادام و شادابی پوست
 

10. گلاب و گلیسیرین

گلاب یک پاک کننده خوب برای پوست است. همچنین برای تمیز کردن پوست پس از آرایش نیز می‌توانید از این ماده طبیعی استفاده کنید. گلیسیرین نیز ماده‌ای بی‌رنگ است که برای تأمین رطوبت و آبرسانی پوست استفاده می‌شود. ترکیب این دو ماده با هم می‌تواند برای آبرسانی به پوست گزینه مناسبی است. ترکیب گلاب و گلیسیرین را روی پوست بمالید و چند دقیقه به آن زمان دهید تا جذب شود. سپس از چند بار استفاده از این ماسک طبیعی به وضوح متوجه روشن‌تر و شاداب‌تر شدن پوست صورت خود خواهید شد.

گلاب و گلیسیرین برای آبرسانی پوست
 

۱۱. خیار

خیار یکی از سبزیجات سرشار از آب است که می‌تواند آبرسانی پوست را به بهترین نحو انجام دهد. برای حفظ شادابی و برطرف کردن خشکی پوست کافی است خیار را حلقه حلقه کرده و روی پوست قرار دهید. اگر می‌خواهید ماسک خاصیت پاک کنندگی نیز داشته باشد، باید مقداری عسل را با خیار رنده شده ترکیب کرده و روی پوست بگذارید. پس از ۱۰ دقیقه می‌توانید این ماسک را بشویید و از نرمی و لطافت پوست لذت ببرید.


هيدراته كردن پوست با ماسک خیار
 

۱۲. ماست

در صورتی که می‌خواهید تیرگی‌های پوست را از بین ببرید، توصیه می‌کنیم از ماست کمک بگیرید. ماست یکی از مواد غذایی سرشار از کلسیم و ویتامین است. ‌اسید لاکتیک موجود در ماست این امکان را فراهم می‌کند که آبرسانی پوست به بهترین نحو انجام شود.

هیدراته پوست با ماست
 

13. کرم مرطوب کننده

کرم‌های مرطوب کننده یکی از بهترین گزینه‌ها برای حفظ شادابی و هیدراته کردن پوست هستند. حتماً پس از استحمام یا استخر کرم مرطوب کننده مناسبی را برای حفظ چربی پوست در نظر داشته باشید. این کرم مانع از خشکی پوست می‌شود و طراوت پوست را حفظ می‌کند.
 
نقش مرطوب کننده در شادابی و جوانی پوست
 

۱۴. دستگاه بخور 

برای آبرسانی پوست می‌توانید علاوه بر ماسک‌های طبیعی و کرم‌های مرطوب کننده از دستگاه‌های بخور خانگی نیز استفاده کنید. دستگاه‌های بخور قطرات آب را در محیط منتشر می‌کنن. رطوبت ایجاد شده توسط دستگاه بخور نیز برای کاهش خشکی پوست مؤثر است و هم بیماری‌های تنفسی ناشی از خشک بودن هوا را بهبود می‌دهد.
 
هیدراته کردن پوست با دستگاه بخور
 

سخن آخر...

هیدراته کردن یا آبرسانی پوست برای کاهش تیرگی آن و برطرف کردن مشکلاتی مانند پوسته پوسته یا چروک شدن پوست استفاده می‌شود. با آبرسانی پوست می‌توانید همیشه زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید و پوستی شاداب داشته باشید.
 
 
برچسب ها: آلوئه ورا، ماسک خانگی، خشکی پوست، چین و چروک پوست، زندگی آنلاین، کرم مرطوب کننده، آبرسانی پوست، ماسک آبرسان، هیدراته کردن پوست، ماسک جودوسر و عسل تعداد بازديد: 649 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز