Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 06:11

15
دی
آب را برای سالمندان طعم دار کنید!

آب را برای سالمندان طعم دار کنید!

مصرف به اندازه آب اهمیت زیادی در حفظ سلامتی دارد که با طعم دار کردن آب خواص آن بیشتر شده و خوردنش لذت بخش تر

به گزارش خراسان : سم‌زدایی؛ فرایندی ضروری برای بدن است که موجب بهبود سیستم هضم و جذب، افزایش انرژی، تقویت سیستم ایمنی، کمک به کاهش وزن، شادابی و نشاط پوست، تنفس بهتر، تاخیر در پیری، جلوگیری از ریزش مو و افزایش قدرت تفکر می‌شود. یکی از بهترین راه‌های تسریع و شدت بخشیدن به روند سم‌زدایی، نوشیدن آب است اما متاسفانه بسیاری از سالمندان از مصرف آب پرهیز می‌کنند. به همین دلیل با طعم‌دار کردن آن با مواد طبیعی و مفید، نه تنها نوشیدن آب راحت‌تر می‌شود بلکه به خواص آن هم اضافه خواهد شد.

 

1- لیمو

هزاران دلیل وجود دارد برای این که روز خود را با آب و لیمو شروع کنید! این ترکیب نه تنها به زدودن سم‌های بدن کمک می‌کند، بلکه انرژی‌بخش است و احساسی از تازگی و نشاط به شما می‌دهد.

بیشتربخوانید:

چرا دوران کرونا باید قهوه بنوشیم؟

راه های فاصله گرفتن سالمندان از افسردگی

نکته های باریک‌تر از مو در مورد فشار خون

 

 

 

2- خیار

از آن‌جایی که خیار بدن را مرطوب نگه می‌دارد، فواید بی‌شماری برای سلامتی به همراه دارد. این ویژگی‌ها زمانی که با آب ترکیب می‌شود چندین برابر می شود و یک نوشیدنی با خاصیت ضدالتهابی در اختیار ما می‌گذارد.

3- نعناع

نعناع منبعی سرشار از آنتی اکسیدان است که به رفع سوء هاضمه و درد معده هم کمک قابل توجهی می‌کند. علاوه بر این، آب و نعناع نوشیدنی جذاب و بدون شکری است که خاصیت سم‌زدایی هم دارد.

4- زنجبیل

این گیاه و ادویه نسبتا تند ماده‌ای بی‌نظیر است که در بهبود سیستم هضم غذا و جذب مواد مغذی هم تاثیر دارد. بنابراین توصیه می‌شود چند تکه کوچک زنجبیل به آب اضافه کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

 

برچسب ها: سالمندان، آب، سم زدایی بدن تعداد بازديد: 257 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز