Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 06:20

7
مرداد
نکته‌های باریک‌تر از مو در مورد فشار خون

نکته‌های باریک‌تر از مو در مورد فشار خون

پرفشاری خون یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در سالمندان است. میلیون‌ها نفر در جهان مبتلا به پرفشاری خون می‌باشند. عوامل تغذیه‌ای نیز به اندازه درمان‌های دارویی در کنترل پرفشاری خون اهمیت دارند.

تحریریه زندگی آنلاین : چرا کنترل غذایی پرفشاری خون مهم است؟

پرفشاری خون یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در سالمندان است. میلیون‌ها نفر در جهان مبتلا به پرفشاری خون می‌باشند. عوامل تغذیه‌ای نیز به اندازه درمان‌های دارویی در کنترل پرفشاری خون اهمیت دارند. تا سه دهه پیش بیماران مبتلا به پرفشاری خون معمولاًزودتر می‌مردند، اما با کنترل‌های دارویی، تغذیه‌ای و شیوه زندگی جدید این بیماران نیز امروزه طول زندگی طبیعی دارند. اغراق نیست اگر بگوئیم که کنترل فشار خون بالا یکی از بزرگ‌ترین پیروزی‌های علم پزشکی در ۵۰ سال گذشته بوده است، اما چون تعداد مبتلایان به این بیماری بالا است و کنترل آنها باید در تمام طول زندگی صورت بگیرد، بنابراین مداخله و کنترل این بیماران یکی از چالش‌های اصلی سیستم مراقبت‌های بهداشتی است که برخی مواقع با این چالش‌ها به خوبی برخورد نمی‌شود. برای مثال، در سال ۱۹۹۳، یک سوم افرادی که مبتلا به پرفشاری خون بودند از بیماری خود اطلاعی نداشتند که این مشکل اساساً تا ۳۰ سال دیگر نیز تغییر نمی‌کند. با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته هنوز پرفشاری خون در تعداد زیادی از مردم درمان نشده است. تخمین زده می‌شود که از بین افرادی که فشار خون بالا دارند، ۴۰-۲۰ درصد اقدامات درمانی لازم را دریافت نمی‌کنند.

 

بیشتر بخوانید:

خوراکی‌های مفید برای پایین آوردن فشار خون بالا

آیا لبنیات برای دیابت و فشار خون بالا مفید است؟

چای تُرش قاتل فشار خون بالا

 

وزن مطلوب برای کنترل فشار خون بالا چقدر است؟

ارتباط بین توده بدن و فشار خون شریانی ثابت شده است. حداقل ۳۰ درصد آمریکائیان چاق هستند یعنی نمایه توده بدن (BMI) بیشتر از ۳۰ دارند. مطالعات اخیر نشان داده‌اند که کاهش وزن به مقدار ۴ کیلوگرم باعث کاهش معنی دار فشار خون سیستولیک و دیاستولیک و کاهش شیوع پرفشاری خون می‌شود. کاهش وزن باید به اندازه ۵ درصد وزن بدن بیمار باشد.a

برچسب ها: پرفشاری خون، فشار خون، درمان فشار خون، کنترل فشار خون تعداد بازديد: 385 تعداد نظرات: 1

نظرات

  • در مطلبی از قول یک پزشک امریکایی متخصص فشار خون خوندم که بجای مصرف داروی روزانه آن در آینده نزدیک آمپولش ب بازار خواهد امد که تزریقش هر 4 ماه یکباره ..

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز