Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 04:50

22
شهریور
درمان مشکلات متداول ادراری ؛ بی‌اختیاری ادراری

درمان مشکلات متداول ادراری ؛ بی‌اختیاری ادراری

بی‌اختیاری ادراری گاهی تنها یک احساس ذهنی است و در بررسی فرد دفع ادرار واقعی وجود ندارد و یا فرد این احساس را دارد و اغلب همراه با تکرر ادرار است. ولی گاهی فرد به طور واقعی بی‌اختیار می‌شود و منجر به نشت ادرار می‌گردد.

دکتر حمید رنجبری - جراح و ارولوژیست

 

تحریریه زندگی آنلاین : بی‌اختیاری ادراری گاهی تنها یک احساس ذهنی است و در بررسی فرد دفع ادرار واقعی وجود ندارد و یا فرد این احساس را دارد و اغلب همراه با تکرر ادرار است. ولی گاهی فرد به طور واقعی بی‌اختیار می‌شود و منجر به نشت ادرار می‌گردد. اغلب این موارد در خانم‌ها رخ می‌دهد. بی‌اختیاری ادراری به صورت‌های زیر اتفاق می‌افتد. گاهی فرد با سرفه کردن و خندیدن و جابجا کردن اشیاء سنگین ریزش ادرار می‌یابد که ناشی از مشکل دریچه‌ای مثانه است و اغلب با ورزش‌های خاص لگنی بهبود می‌یابد و در صورت عدم پاسخ به درمان جراحی نیاز دارد که جراحی ساده و راحتی  برای بیمار است.

 گاهی نیز فرد بدون هیچ تحریک قبلی و به طور ناگهانی احساس شدید دفع پیدا می‌کند و اغلب با تکرر ادرار همراهی دارد و گاه فرد به این علت از مسافرت و بیرون رفتن از منزل یا مهمانی پرهیز می‌کند و اغلب ناشی از مشکلات خود مثانه است و به درمانهای دارویی و تمرین افزایش حجم مثانه پاسخ می‌دهد.

گاهی نیز ترکیبی از هر دو را دارد که باید از درمانهای ترکیبی دارو یا جراحی یا فیزیوتراپی کمک گرفت. نوع دیگری از بی‌اختیاری ادراری در موارد افراد مسن و یا بیماریهای پروستات و یا عصبی رخ می‌دهد و فرد در واقع توانایی دفع ادرار را ندارد و مثانه بیمار کاملا پر می‌شود و سپس چند قطره ادرار سرریز می‌کند و مجدداً احتباس ادرار صورت می‌گیرد و درمان اولیه سونداژ و سپس درمان بیماری زمینه‌ای است.

 

بیشتربخوانید:

درمان مشکلات متداول ادراری ؛ سوزش و تکرر ادرار

درمان مشکلات متداول ادراری ؛ تورم عمومی بدن یا دفع پروتئین در ادرار

درمان مشکلات متداول ادراری ؛ وجود خون در ادرار

درمان مشکلات متداول ادراری ؛ کاهش حجم و قطره ای شدن ادرار

برچسب ها: بیماری کلیوی، بی اختیاری ادرار، بیماری پروستات، دکتر حمید رنجبری تعداد بازديد: 372 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز