Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 09:50

20
شهریور
درمان مشکلات متداول ادراری ؛ کاهش حجم و قطره ای شدن ادرار

درمان مشکلات متداول ادراری ؛ کاهش حجم و قطره ای شدن ادرار

اغلب، کاهش ادرار دفعی ناشی از مصرف کم مایعات است ولی هنگامی که حجم ادرار دفعی کمتر از 500 سی‌سی در روز باشد، زنگ خطر نارسایی کلیوی است. در موارد کمی ادرار دفعی به کمتر از 500 سی سی احتمال انسداد شدید

دکتر حمید رنجبری - جراح و ارولوژیست

 

تحریریه زندگی آنلاین : اغلب، کاهش ادرار دفعی ناشی از مصرف کم مایعات است ولی هنگامی که حجم ادرار دفعی کمتر از 500 سی‌سی در روز باشد، زنگ خطر نارسایی کلیوی است. در موارد کمی ادرار دفعی به کمتر از 500 سی سی احتمال انسداد شدید دستگاه ادراری و یا نارسایی شدید کلیوی مطرح است. در صورت برجستگی زیرشکم و وجود علایم درد زیر شکم باید به انسداد مشکوک شد. گاهی نیز بیمار به علت دردهای ناشی از سنگ ادراری و تحریک آن به خصوص در سنگ‌های قسمت انتهایی دستگاه ادراری تصور بند آمدن را دارد در حالی‌که بیمار قطره قطره ادرار می‌کند و مثانه پر نیست و نیازی به سونداژ وجود ندارد و درمان سنگ کلیوی مشکل بیمار را برطرف می‌سازد.

 

قطره‌ای ادرار کردن

این مشکل اغلب در عفونت ادراری خصوصا در خانم‌ها و بزرگی پروستات در مردان دیده می‌شود. هنگام بروز مشکلات دیگر ادراری که به کاهش حجم مثانه منتهی می‌شوند نیز این موارد بروز می‌کنند. مانند بیماریهای عصبی مغزی و دیابت و بیماریهای انگلی و سل دستگاه ادراری که با بهبود عامل اصلی عموماً این حالت برطرف می‌شود ولی گاهی حتی با برطرف کردن عامل اولیه به سمت باقی‌ماندن ظرفیت کم مثانه همچنان مشکل باقی خواهد ماند و نیاز به درمانهای تهاجمی‌تر و حتی جراحی وجود دارد.

 

 بیشتربخوانید:

درمان مشکلات متداول ادراری ؛ تورم عمومی بدن یا دفع پروتئین در ادرار

درمان مشکلات متداول ادراری ؛ وجود خون در ادرار

درمان مشکلات متداول ادراری ؛ سوزش و تکرر ادرار

برچسب ها: سنگ کلیه، پروستات، مشکلات کلیوی، سوزش ادرار، عفونت ادراری، درد زیر شکم، دکتر حمید رنجبری تعداد بازديد: 380 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز