Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 09:15

14
شهریور
درمان مشکلات متداول ادراری ؛ تورم عمومی بدن یا دفع پروتئین در ادرار

درمان مشکلات متداول ادراری ؛ تورم عمومی بدن یا دفع پروتئین در ادرار

وقتی خون در ادرار خصوصا با دردهای تیر کشنده در پهلوها و یا زیر شکم و ناحیه تناسلی باشد باید به سنگ‌های ادراری اندیشیده که حدود یک‌چهارم موارد را در بر می‌گیرد.

دکتر حمید رنجبری - جراح و ارولوژیست

 

تحریریه زندگی آنلاین : وقتی خون در ادرار خصوصا با دردهای تیر کشنده در پهلوها و یا زیر شکم و ناحیه تناسلی باشد باید به سنگ‌های ادراری اندیشیده که حدود یک‌چهارم موارد را در بر می‌گیرد. در همین دامنه باید به مشکلات زمینه‌ای سنگ‌سازی نظیر مشکلات ارثی کلیوی و یا دفع بالای کلسیم و اسیداوریک ادراری نیز اشاره کرد که تمامی این موارد در بررسی‌های بالینی مشخص می‌شوند.

به طور خلاصه باید گفت که وجود خون در ادرار در اغلب موارد نشانه مشکل خوش‌خیم و گذرا و درمان‌پذیر می‌باشد ولی چون ندرتا نشانه وجود مشکل بسیار جدی و وخیم در دستگاه ادراری است باید آن را جدی گرفت و به بررسی هر چه سریع‌تر آن پرداخت. دفع پروتئین در ادرار که به آن پروتئین ‌وری می‌گویند نیز همچون خون در ادرار از نشانه‌های مهم بیماریهای دستگاه ادراری می‌باشد. طیف وسیعی از مسائل نظیر ورزش سنگین و یا بیماریهای بافت کلیه که منجر به نارسایی کلیوی می‌شوند و نیز عفونت‌های ادراری از مهم‌ترین این مشکلات هستند. نکته‌‌ای که در بیماری‌های با دفع پروتئین در ادرار وجود دارد وجود همزمان تورم اطراف چشم و اندام‌های بدن می‌باشند که باید به این موضوع توجه کرد که تورم پاها به تنهایی نشانه بیماری‌های کلیوی نیست.

 

بیشتربخوانید:

چند راهکار ساده برای دفع سریع سنگ کلیه

درمان مشکلات متداول ادراری ؛ وجود خون در ادرار

برچسب ها: سنگ کلیه، مشکلات کلیوی، خون در ادرار، دکتر حمید رنجبری، دفع پروتئین تعداد بازديد: 429 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز