Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 14:04

25
اسفند
28 توصیه برای پیشگیری از سوزش سر دل (2)

28 توصیه برای پیشگیری از سوزش سر دل (2)

بعضی از داروها موجب تشدید علائم سوزش سردل می‌شوند. در این رابطه با پزشك خود مشورت كنید. شاید بتوان از داروی جایگزین دیگری استفاده كرد.

 

با معده پر به رختخواب رفتن می‌تواند موجب تشدید علائم سوزش سردل شود.

 حداقل تا دو ساعت پس از خوردن غذا، از انجام فعالیت بدنی و شدید خودداری كنید.

 اگر سیگاری هستید، این عادت بد را ترك كنید.

 بعضی از داروها موجب تشدید علائم سوزش سردل می‌شوند. در این رابطه با پزشك خود مشورت كنید. شاید بتوان از داروی جایگزین دیگری استفاده كرد.

 سروگردن شما هنگام خواب حداقل باید بالاتر از سطح بدن قرار گیرد.

 خم شدن موجب افزایش علائم ریفلاكس معده می‌شود. به جای خم كردن كمر، زانوهای خود را خم كنید.

شكست عادت شیرینی‌جات

اگرچه مصرف زیاد تمامی مواد غذایی موجب جذب كالری بیشتر می‌شود، ولی مطمئناً مصرف مواد غذایی شیرین منجر به افزایش شدید وزن می‌گردد.

مشكل اصلی بیشتر مواد غذایی مملو از شكر، مثل آب‌نبات‌ها، دسر و نوشابه‌ها، كالری زیاد و نداشتن ویتامین و مواد معدنی است و متأسفانه از آنجا كه اغلب افراد بیش از هر طعم دیگری تمایل به شیرینی دارند، علاوه بر اینكه دچار اضافه وزن می‌شوند بدن آنها با كمبود انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مواجه می‌گردد.

باید كاری كرد و مصرف شیرینی‌جات را كاهش داد. در این زمینه به راهنمایی‌های زیر كه توسط كارشناسان ارائه شده‌اند توجه كنید:

 سعی كنید نیاز بدن خود را به مصرف شیرینی با میوه‌ها برطرف كنید كه منبع عالی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند.

 هنگام انتخاب شیرینی‌ها محصولاتی را انتخاب كنید كه برخی از مواد مغذی را داشته باشند؛ مثل بستنی، ماست یخ‌زده و یا دسرهای حاوی میوه یا آجیل، اگرچه ممكن است كالری و چربی آنها بیشتر باشد، ولی مواد مغذی آنها نیز بیشتر است.

 به‌طور كامل خود را از خوردن شیرینی محروم نكنید، زیرا موجب مصرف كالری بیشتر می‌شود به جای محرومیت كامل، عاقلانه رفتار كنید و مصرف شیرینی را در رژیم غذایی خود به اعتدال برسانید.

 یاد بگیرید كه گرسنگی احساسی و گرسنگی فیزیكی با یكدیگر فرق دارند. گرسنگی عاطفی اغلب ناشی از خستگی، استرس و تنهایی است كه به پرخوری منجر می‌گردد و تمایل به مصرف غذاهای ناسالم را بیشتر می‌كند.

 هنگام تهیه شیرینی‌ها و غذاها از نصف و یا یك سوم شكر توصیه شده در دستورالعمل تهیه آن استفاده كنید.

 هنگامی كه احساس نیاز به خوردن شیرینی پیدا می‌كنید، دو قاشق چایخوری مربا و یا عسل را با یك تكه نان تست بخورید و یا چند عدد توت‌فرنگی میل كنید.

 مصرف قند خود را در صبحانه با كاهش شیرین‌كننده‌ها، كاهش دهید و از غلات شیرین نشده و محصولاتی استفاده كنید كه در تهیه آنها قند كمتری به كار رفته باشد.

 جایگزین كردن شیرین كننده‌های مصنوعی نیز یكی از روش‌های كاهش مصرف قند روزانه است. البته در نظر داشته باشید كه اگر یك تكه كیك شكلاتی بزرگ را به همراه چای كه با شیرین كننده مصنوعی شیرین شده باشد میل كنید، هیچ تفاوتی در دریافت شكر روزانه ایجاد نشده است. باید به مقدار مصرف شیرین كننده‌ها نیز دقت داشته باشید.

 شیرینی‌ها و شكلات‌ها را از دسترس خود دور نگه دارید.

 هنگام مراجعه به سوپرماركت‌ها از، غرفه‌های فروش محصولات شیرین دوری كنید و مصرف میان وعده‌های خود، از جمله میوه‌ و سبزی‌های تازه را افزایش دهید.

 هرگاه احساس ضعف و گرسنگی كردید، یك لیوان آب بنوشید، گاه مغز ما به درستی نمی‌‌تواند تفاوت میان گرسنگی و تشنگی را دریابد.

 حتی‌الامكان از محصولات تازه استفاده كنید و از خرید میوه‌ها و سبزی كنسروی، كمپوت‌ و یا خشك شده خودداری ورزید، زیرا به نسبت نوع ارگانیك و تازه آن حاوی مقادیر بیشتری شكر هستند.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- 28 توصیه برای پیشگیری از سوزش سر دل- اینجا كلیك كنید.

 

برچسب ها: معده پر، علائم سوزش سردل، علائم ریفلاكس معده، شكست عادت شیرینی‌جات، تشدید علائم سوزش سردل، افزایش علائم ریفلاكس معده تعداد بازديد: 625 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز