Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 09:08

25
بهمن
سرطان رحم قابل پيشگيری است (2)

سرطان رحم قابل پيشگيری است (2)

واکسن‌های ضد سرطان گردن رحم شامل نوع چهارگانه است که علیه ویروس شماره 16 و 18 و 6 و 11 ساخته شده و نه تنها از سرطان گردن رحم، بلکه از زگیل‌های تناسلی نیز پیشگیری می‌كند و دیگری واکسن دوگانه است.

پیشگیری اولیه از سرطان گردن رحم
ایمونولوژیست‌ها برای پیشگیری اولیه از سرطان گردن رحم، در جهت تهیه واکسن HPV برآمدند. در سال 1990، از ذرات بدون بیماری ویروس که نقش عفونی یا سرطانی ندارد، توانستند واکسن HPV را تهیه كنند. این واکسن سطح آنتی‌بادی قابل توجهی علیه ویروس HPV ایجاد می‌‌‌‌كند.

به نظر می‌رسد اگر اقدامی در جهت پیشگیری اولیه از سرطان گردن رحم انجام نشود، تا 2020 خطر سرطان گردن رحم در دنیا 42درصد افزایش ‌می‌یابد که این بیشتر مربوط به کشورهای در حال توسعه است. آمار رقم افزایش 56 درصد در کشورهای درحال توسعه در مقابل 11درصد در کشورهای توسعه یافته را نشان می‌دهد.

واكسن‌های ضدسرطان گردن رحم
واکسن‌های ضد سرطان گردن رحم شامل نوع چهارگانه است که علیه ویروس شماره 16 و 18 و 6 و 11 ساخته شده و نه تنها از سرطان گردن رحم، بلکه از زگیل‌های تناسلی نیز پیشگیری می‌كند و دیگری واکسن دوگانه است که جهت مقابله با ویروس HPV شماره 16 و 18 ساخته شده است.

توصیه می‌شود واکسن ضد سرطان گردن رحم درسنین قبل از ازدواج، یعنی 9-26 سالگی تزریق شود. این واكسن معمولاً در سه مرحله تزریق می‌شود که در مورد واکسن چهارگانه، دومین تزریق در فاصله دو ماه بعد از تزریق اول و سومی شش ماه بعد از تزریق اول انجام می‌‌گیرد.

این واکسن کاملاً بدون خطر است و ایجاد بیماری و یا سرطان نمی‌‌كند، اما بهتر است بعد از تزریق واکسن، با روش پاپ اسمیر مطابق برنامه قبل پیشگیری صورت گیرد. به نظر می‌رسد پیشگیری اولیه به‌وسیله واکسیناسیون علیه سرطان گردن رحم در کشورهای در حال توسعه که روش پیشگیری ثانویه (یعنی غربالگری بوسیله تست پاپ اسمیر) چندان موفق نبوده است، ارزشمندتر باشد.

 

 

برای خواندن بخش اول -سرطان رحم قابل پيشگيری است- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: سرطان رحم، انواع سرطان، پیشگیری از سرطان گردن رحم، تست پاپ اسمیر، واكسن ضدسرطان تعداد بازديد: 704 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز