Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 22:59

3
مهر
درمان های خانگی آلزایمر

درمان های خانگی آلزایمر

اختلال حافظه معمولاً به تدریج ایجاد شده و پیشرفت می کند. در ابتدا اختلال حافظه به وقایع و آموخته‌ های اخیر محدود می‌ شود ولی به تدریج خاطرات قدیمی هم آسیب می ‌بینند.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

بیماری آلزایمر یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که به واسطه آن به تدریج توانایی‌ های ذهنی بیمار تحلیل می ‌رود و بارزترین نوع از انواع مختلف زوال عقل اختلال حافظه ‌است.

اختلال حافظه معمولاً به تدریج ایجاد شده و پیشرفت می کند. در ابتدا اختلال حافظه به وقایع و آموخته‌ های اخیر محدود می‌ شود ولی به تدریج خاطرات قدیمی هم آسیب می ‌بینند.

همچنین بیمار به مرور زمان، با درک صحبت های دیگران، صحبت کردن، خواندن، نوشتن و انجام فعالیت های روزانه خود دچار مشکل می شود.

در ضمن فرد به افسردگی، اضطراب، خلق و خوی متغیر، زودرنجی، تغییر در عادات خواب، دوری از اجتماع و عدم اعتماد به دیگران مبتلا می شود.

در این بیماری معمولا  فرد 50 تا 80 درصد دچار زوال عقل می شود. متخصصان هنوز دلیل اصلی بیماری آلزایمر را نمی دانند.

اما چند عامل مهم از جمله، مسن شدن، تاریخچه خانوادگی و ژنتیک، در ایجاد آلزایمر موثر هستند. همچنین زن ها بیش از مردها به آلزایمر مبتلا می شوند.

افرادی که دچار صدمات مغزی شده و یا به اختلالات خفیف شناختی مبتلا هستند، نیز در معرض ابتلا به آلزایمر هستند.

در حال حاضر هیچ درمانی برای بهبود بیماری آلزایمر وجود ندارد اما با روش هایی-مانند تغییر سبک زندگی، تغییر رژیم غذایی و درمان های ساده خانگی- می توان جلوی آن را گرفت.

این درمان ها اگر زودهنگام و پیش از ابتلا به این بیماری انجام شوند، بهترین نتیجه را خواهند داشت. در این مقاله چند روش موثر درمان خانگی در پیشگیری از آلزایمر و یا کند کردن روند آن ارائه شده است:

روغن نارگیل

روغن نارگیل از ابتلا به آلزایمر و دیگر اختلالات مغز پیشگیری می کند. یکی از مهم ترین پروتئین هایی که در ایجاد آلزایمر نقش دارند، پروتئین پیش ساز آمیلوئید بتا نام دارد.

روغن نارگیل اثر این پروتئین را کاهش می دهد و به بهبود پوشش عصب ها و عملکرد شناختی مغز کمک می کند. از روغن نارگیل ارگانیک و غیرهیدروژنه و فقط بکر استفاده کنید.

ویتامین B12

این ویتامین در حفظ عملکرد عصبی در بدن کمک می کند و کمبود آن موجب کاهش حافظه در فرد می شود.

البته افراد مبتلا به آلزایمر با مصرف این ویتامین درمان نمی شوند، اما با استفاده از ویتامین B12 می توانید جلوی ضعف حافظه تان را بگیرید.

این ویتامین در خوراکی هایی مانند گوشت قرمز، ماهی، مرغ، تخم مرغ، شیر، پنیر، آووکادو وشیر سویا یافت می شود.

دارچین

دارچین در پیشگیری و یا به تاخیر انداختن علایم آلزایمر موثر است.

در تحقیقی مشخص شده است که عصاره دارچین سیلان به جلوگیری از تجمع پروتئین های تائو کمک کرده و از ابتلا به این بیماری می کاهد.

دارچین همچنین موجب جریان خون بهتر به مغز شده و به تقویت حافظه و درک شناختی فرد کمک می کند. قند خون افراد مبتلا به دیابت را نیز کنترل می کند.

قند خون معمولا یکی از عوامل ابتلا به بیماری آلزایمر است. می توان با افزودن دارچین به چای، نان سوخاری، جو، سالاد میوه و اسموتی، این ادویه را که البته خوش طعم هم هست به بدن رساند.

بادام

ویتامین E جلوی پیشرفت بیماری آلزایمر را می گیرد و بادام، منبع بسیار خوبی از ویتامین E آلفاتوکوفرول، نوعی از ویتامینE، است که بدن به راحتی آن را دریافت می کند.

علاوه بر آن اسیدهای چرب امگا3 موجود در بادام موجب تقویت حافظه می شوند.

بادام همچنین موجب عملکرد صحیح سیستم عصبی می شود  که آن نیز به نوبه خود عملکرد شناختی را کنترل می کند.

زردچوبه

زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است. این ماده، نوعی آنتی اکسیدانی قوی است که خاصیت ضدالتهابی دارد و پلاک های مغزی (آمیلوئید بتا) را از بین می برد و پیشرفت بیماری آلزایمر را کند می کند.

زردچوبه می تواند جریان خون به مغز که برای عملکرد شناختی مغز مهم است را بهبود بخشد. البته زردچوبه برای افرادی که به سنگ کیسه صفرا و انسداد مجاری صفراوی مبتلا هستند، مضر است.

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا3 می توانند یکی از درمان های موثر بیماری آلزایمر باشند.

در تحقیقی مشخص شد که دوکوزاهگزانوئیک- که نوعی اسید چرب امگا3 است- با کاهش صدمات مغزی، جلوی پیشرفت بیماری آلزایمر را می گیرد.

با مصرف ماهی های چرب، گردو، دانه های کتان، لوبیا، روغن زیتون و کدوحلوایی می توانید امگا 3 بیشتری به بدن خود برسانید. هر کس روزانه باید حداقل 600 میلی گرم، اسیدچرب امگا 3 مصرف کند.

انگور فرنگی هندی

انگور فرنگی هندی که با نام "آمله" نیز شناخته می شود، می تواند با کنترل آمیلوئید بتا،  از بیماری آلزایمر پیشگیری کرده و یا پیشرفت آن را به تاخیر اندازد. 

علاوه بر آن سرشار از ویتامین C و دیگر آنتی اکسیدان های قوی است و می تواند مغز را فعال نگهداشته و عملکرد ذهنی را بهبود بخشد.

این میوه سیستم مرکز اعصاب را تقویت می کند. انگور فرنگی هندی را می توانید به صورت خام و یا آبمیوه آن را مصرف کنید.

جینسینگ هندی

جینسینگ هندی برای عملکرد مغز بسیار مفید است. محققان پس از تحقیق روی این گیاه و اثر آن روی کاهش شدت آلزایمر و یا پیشگیری از آن، به فواید بی نظیر آن در پیشگیری از بیماری آلزایمر پی بردند.

این گیاه روی تمام جنبه های عملکرد شناختی مانند تمرکز، تفکر، توجه و حافظه اثر مثبت دارد. علاوه بر آن با کمک ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی آن می توان از بیماری های تحلیل اعصاب، مانند آلزایمر، پیشگیری کرد.

مکمل های جینسینگ در بازار وجود دارد و البته پیش از مصرف با پزشک تان مشورت کنید.

براهمی

براهمی، که با نام باکوپا هم شناخته می شود، نوعی گیاه علفی است و ساقه آن خزنده و کمی گوشتی می باشد.

بررسی ها نشان داده است این گیاه در بهبود عملکرد شناختی کهنسالان مبتلا به اختلالات تحلیل اعصاب، مانند آلزایمر، موثر است.

برای گرفتن نتیجه مطلوب از این گیاه، روزانه 1 تا 2 قاشق عصاره برگ های آن را باید مصرف کرد.

همچنین مکمل های این گیاه در داروخانه موجود است که می توان با تجویز پزشک، مصرف کرد.

ورزش

فعالیت های منظم ورزشی جلوی کاهش عملکرد شناختی مغز را می گیرد.

در واقع تحرک با اثرات نوروفیزیولوژی مثبت خود می تواند فعالیت مغز افراد مسن را در حالت نرمال حفظ کند.

بنابراین بهتر است این افراد همیشه و به طور مرتب ورزش کنند و تحرک داشته باشند.

 

برچسب ها: تقویت حافظه، بیماری آلزایمر، روغن نارگیل، درمان آلزایمر، تغذیه و آلزایمر، زوال عقل، مواد غذایی مفید برای آلزایمر، بادام، اختلال حافظه، درمان خانگی آلزایمر تعداد بازديد: 1937 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز