Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 17:08

30
دی
چه کتابی بخوانیم؟

چه کتابی بخوانیم؟

برای مطالعه، در دسترس‌ترین کتابی که به دستتان می‌آید را برای خواندن انتخاب نکنید. به این توجه کنید که کدام دسته از کتاب‌ها برایتان جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

مردم به دلایل مختلف و متنوعی به سراغ کتاب خواندن می‌روند.

قبل از اینکه به سراغ مطالعه کردن بروید این را در نظر بگیرید که در دسترس ترین کتابی که به دستتان می‌آید را برای خواندن انتخاب نکنید.

علایقتان را بشناسید به این توجه کنید که کدام دسته از کتاب‌ها برایتان خوش‌خوان‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

بعضی‌ها به کتاب‌های تاریخی علاقه‌مندند، عده‌ای دیگر به کتاب‌های تخیلی وعده‌ای به خواندن سفرنامه‌ها و زندگی‌نامه‌ها، پس قبل از مطالعه ژانر کتاب را خوب بشناسید.

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که برنامه‌ریزی ثابتی در زندگی ندارید و نمی‌دانید که چه زمانی ممکن است چند دقیقه آزاد برای خواندن داشته باشید می‌توانید کتاب موردنظرتان را با خود همراه داشته باشید تا به‌محض پیدا کردن یک‌زمان خالی شروع به ورق زدن آن بکنید. این زمان آزاد می‌تواند در مترو، اتوبوس، اتاق انتظار و مکان‌های دیگر باشد.

هنر خوب زیستن 

کتاب رولف دوبلی، همان‌طور که از عنوان فرعی آن برمی‌آید، شامل ۵۲ میان‌بر شگفت‌انگیز به شادکامی، ثـروت و موفقیت است.

همین عنوان فرعی کتاب خودش جای بحث بسیار دارد! 

در عنوان اصلی کتاب به خوب زیستن اشاره‌شده است و در عنوان فرعی به شادکامی، ثروت و موفقیت.

پس آیا می‌توان نتیجه گرفت که برای خوب زیستن به شادکامی، ثروت و موفقیت نیاز داریم؟

آیا خوشحال بودن، خندیدن، پرانرژی بودن نشان‌دهنده یک زندگی خوب است؟ 

خانه و ماشین خوب نشانه یک زندگی خوب است؟ آیا کسب موفقیت حتماً به زندگی خوب می‌انجامد؟

این موارد سؤال‌هایی هستند که رولف دوبلی در کتاب هنر خوب زیستن به آن پاسخ می‌دهد و در فصل‌های مختلف به بررسی شاد بودن، ثروت و موفقیت می‌پردازد و نقش هرکدام را در زندگی بررسی می‌کند.

کتاب هنر خوب زیستن، نوشته رولف دوبلی و ترجمه امیدکریم‌پور– علی نصرالهی و توسط انتشارات مهرگان خرد به چاپ رسیده است.

ازدواج بدون شکست 

موضوع و محتوای این کتاب زناشویی نظریه کنترل و روابط بین زن و مرد می‌باشد.

این کتاب در چهارده فصل تدوین‌شده است و سعی شده است که در این کتاب به بررسی مسائلی بپردازد که همگان به دنبال یافتن پاسخ درستی برای آن هستند و آن‌هم حل معمای ازدواج با تئوری انتخاب و بدون شکست است.

این کتاب سعی می‌کند راه‌حلی برای احیا و بهبود زندگی‌های مشترک پیشنهاد کند.

راه‌حل‌هایی که ازدواج‌های در شرف شکست بسیاری را به پیروزی و شیرینی مبدل کرده است.

کتاب ازدواج بدون شکست با سؤال اسرارآمیز یک زن ۴۲ ساله آغاز می‌شود، سؤالی که در ذهن خیلی‌ها می‌چرخد ولی بسیاری، از روبه‌رو شدن با آن و یا حتی بیان آن هراس دارند.

 

سؤال این است که چرا بسیاری از زن و شوهرها در ابتدای آشنایی و ازدواجشان، یکدیگر را عاشقانه دوست دارند، برای چند دقیقه باهم بودن به تکاپو می‌افتند، برای دیدن هم لحظه‌شماری می‌کنند، اما وقتی روزهای تقویم از پی هم ورق می‌خورند و قدمت ازدواجشان به چند سال می‌رسد رفته‌رفته آن عشق آتشین رنگ می‌بازد و جای خود را به اندک محبت و یا حتی تنفری عجیب می‌دهد؟

این سؤالی است که نویسنده، آن را به نقل از یک خانم متأهل (شریل) که بیش از ۲۰ سال از ازدواجش می‌گذرد مطرح می‌کند و در ادامه کتاب ازدواج بدون شکست، تلاش می‌کند تا به آن پاسخ دهد. 

کتاب «ازدواج بدون شکست» نوشته مشترک دکتر ویلیام گلسر و کارلین گلسر است که به ترجمه دکتر علی صاحبی و توسط انتشارات سایه سخن به چاپ رسیده است.

بیشتر بخوانید:

کتاب بخوانیم

بیایید کتاب بخوانیم

لذت کتاب خواندن

معرفی دو کتاب خواندنی

معرفی سه کتاب

 

برچسب ها: کتاب و کتاب خوانی، معرفی کتاب، زندگی آنلاین، کتاب هنر خوب زیستن، کتاب ازدواج بدون شکست، دکتر ویلیام گلسر، کارلین گلسر، رولف دوبلی تعداد بازديد: 744 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز