Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 02:55

29
مهر
کتاب بخوانیم

کتاب بخوانیم

خاطره ما از کتابخوانی به مطالعه کتاب‌های خسته‌کننده مدرسه برمی‌گردد.
برای همین بیشتر ما میلی به خواندن کتاب نداریم؛ چیزی که اگر راه و رسم آن را بلد باشیم یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها است.

خاطره ما از کتابخوانی به مطالعه کتاب‌های خسته‌کننده مدرسه برمی‌گردد.

برای همین بیشتر ما میلی به خواندن کتاب نداریم؛ چیزی که اگر راه و رسم آن را بلد باشیم برایمان یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها است.

میانگین سرانه مطالعه کتاب در ایران طی شبانه‌روز ۲ دقیقه است.

نه فقط شنیدن این جمله که حتی تأسف خوردن همگانی همه از این جمله تبدیل به کلیشه شده است، کلیشه‌ای که با گذر همه این سال‌ها هیچ‌کدام ازما تلاشی برای تغییر آن نداشته‌ایم.

تلاشی که به مرور دست این دقیقه را بگیرد به مقدارش اضافه کندتا دیگر رسم کتابخوانی در خانه‌های ایرانی به جای کمبود یک قاعده و ارزش باشد قاعده‌ای که هر شهروند برای وقت صرف کردن بابت آن خودش را ملزم بداند تا طی روز زمان ویژه‌ای را به آن اختصاص دهد.

چاشنی جذابیت مهم‌ترین عاملی است که با آن می‌توان از کسالت بارترین کارها هیجان‌انگیزترین اتفاقات را ساخت.

کتابخوانی نیز یکی از همین اتفاقات است، چیزی که اگر آن را با چاشنی جذابیت برای خودتان مزه‌دار کنید، بعد از مدتی کوتاه برایتان تبدیل به یکی از خواستنی‌ترین کارهایی می‌شود که دوست دارید با آن روزگارتان را سپری کنید.

به همین بهانه سراغ معرفی کتاب‌هایی رفتیم که شاید بشود با آنها به کتاب خواندن نه به‌عنوان یک مقوله کسل‌کننده بلکه به‌عنوان یک گزینه دوست‌داشتنی نگاه کرد. 

چه ساده عاشق حرف‌های قشنگت شدم

انتخاب همسر یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی هر فرد است.

همیشه وقتی بحث ازدواج پیش می‌آید، یاد اتفاقات خوب و رویکردهای مثبت در زندگی می‌افتم.

در روان‌شناسی و روان‌پزشکی دو نوع رویکرد در زندگی تعریف شده است.

رویکرد مثبت مانند رخدادهای خوشایند از جمله: ازدواج، موفقیت در تحصیل و شغل و موارد دیگر و رویکرد منفی مانند: ازدست دادن همسر، پدر، مادر، طلاق و جدایی است.

کتاب حاضر  رویکرد ازدواج را بررسی می‌کند.

کتاب «چه ساده عاشق حرف‌های قشنگت شدم» در قالب داستان‌های کوتاه و خواندنی و جذاب و زیبا و که با محوری روان‌شناسی درباره ازدواج‌هایی است که بر مبنای باورهای نادرست شکل می‌گیرند و به تعبیر دیگر ایده‌ها و اشتباه‌های غلط و نادرست در انتخاب همسر توسط جوانان این سرزمین مادری به وقوع می‌پیوندد!

کتاب حاضر به صورت 10 داستان کامل و 4 داستان ناقص به رشته تحریر درآمده است.

10 داستان بخش اول توصیه‌های روانشناسی و تحلیل روان شناختی که اشاره به یک باور نادرست در ازدواج دارد می‌پردازد.

در بخش دوم کتاب، 4 داستان ناقص نوشته شده که پایان قصه باز است تا خود خواننده برای آن پایانی از نگاه خودش بنویسد و تفسیر نماید.

کتاب"چه ساده عاشق حرف‌های قشنگت شدم!" به قلم خانم "لیلا هاشمی منش"، بر اساس طرحی از "حمیدرضا غلامرضایی" و زیر نظر و با مقدمه‌ای از "استاد محمدرضا دژکام" روانشناس و مشاور ازدواج و خانواده به رشته تحریر درآمده که توسط انتشارات "نسل نواندیش" منتشر شده است.

مطالعه این کتاب رابه همه جوانان پسر و دختر ایران زمین که قصد ازدواج دارند و نیز دوستان و همکاران روان شناس و مشاوران ازدواج توصیه و دعوت می‌کنیم. 

خودت باش دختر

«خودت باش دختر» کتابی نوشته ریچل هالیس است که در لیست پرفروش‌های آمازون و نیویورک تایمز قرار دارد.

این کتاب برای زنان و دختران نوشته شده است.

شاید با خود فکر کنید «این کتاب هم مانند بقیه کتاب‌های موفقیت است و همه این کتاب‌ها یک حرف را تکرار می‌کنند، مثبت‌اندیش باش، قوی باش، تو می‌توانی و...» اما درباره این کتاب اشتباه نکنید.

این کتاب قرار نیست به شما حرف تکراری بزند.

نویسنده این اثر، ریچارد هالیس درمقدمه کتابش نام‌های سرگشاده به تمامی دختران و زنان نوشته و در آن یک حقیقت را بازگو کرده است: «کدام حقیقت؟ تو و فقط خود تو مسئول آدمی هستی که می‌شوی و همچنین مسئول میزان شادی و رضایتی که از زندگی داری.

این مفهوم اصلی کتاب من است. اما اشتباه نکنید.

من قرار است برای شما صدها داستان خنده‌دار، عجیب، خجالت‌آور، غم‌انگیز یا مسخره تعریف کنم که تمام‌شان به یک حقیقت ختم می‌شوند: زندگی تو به خودت بستگی دارد.»

او در این اثر با بیان سرنوشت خودش و دروغ‌هایی که در موقعیت‌های مختلف زندگی به خودش می‌گفته، می‌خواهد به زنان دنیا بگوید تا وقتی که همچنان درباره مسائل مختلف به خود دروغ بگویند و دروغ‌های دیگران درباره خودشان را باور کنند به درک معنای حقیقی زندگی و شادی و خوشبختی نخواهند رسید.

پیام اصلی این کتاب برای دختران این است: «از باور کردن دروغ‌هایی که درباره‌تان گفته می‌شود دست بردارید تا تبدیل به همان کسی شوید که واقعاً هستید».

در کل خودت باش دختر کتابى انگیزه‌بخش، دلچسب و دوست داشتنى است براى آنان که مى‌خواهند دست از باور کردن دروغ‌ها بکشند و تبدیل به خود واقعى‌شان شوند.

 

برچسب ها: کتاب و کتابخوانی، معرفی کتاب، کتاب، کتابخوانی، کتاب چه ساده عاشق حرف های قشنگت شدم، کتاب خودت باش دختر، ریچل هالیس، لیلا هاشمی منش، حمیدرضا غلامرضایی، محمدرضا دژکام تعداد بازديد: 806 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز