Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 20:00

17
مرداد
«زن‌ها روحانی نمی‌شوند» به بازار نشر آمد

«زن‌ها روحانی نمی‌شوند» به بازار نشر آمد

کتاب «زن‌ها روحانی نمی‌شوند؛ روایت زندگینامه داستانی فاطمه سید خاموشی (طاهایی)» نوشته اعظم عظیمی توسط انتشارات به‌نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و راهی بازار نشر شد.

 تحریریه زندگی آنلاین : کتاب «زن‌ها روحانی نمی‌شوند؛ روایت زندگینامه داستانی فاطمه سید خاموشی (طاهایی)» نوشته اعظم عظیمی توسط انتشارات به‌نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و راهی بازار نشر شد.به زندگی آنلاین، کتاب «زن‌ها روحانی نمی‌شوند؛ روایت زندگینامه داستانی فاطمه سید خاموشی (طاهایی)» نوشته اعظم عظیمی به‌تازگی توسط انتشارات به‌نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و روانه بازار نشر شده است. این اثر براساس منابعی همچون «تاریخ معاصر مشهد»، «خون دلی که لعل شد»، «مشهد، از مقاومت تا پیروزی» و مصاحبه با فاطمه سادات سید خاموشی و فاطمه اعتمادی و زهره درساز نوشته شده است.

کتاب «زن ها روحانی نمی شوند» روایتی داستانی از زندگی بانو فاطمه سادات سید خاموشی معروف به (طاهایی) مؤسس و مدیر مدرسه علمیه نرجس مشهد است. او متولد ۱۳۰۹ در تهران است که بعد از ازدواج در مشهد ساکن می‌شود. بانویی که در دوره خفقان سیاسی پهلوی و اضمحلال فرهنگ دینی در جامعه ایرانی به تنهایی پرچم تربیت دینی بانوان مشهد را برافراشت و با اخلاق حسنه و رفتار عالمانه اش، موجب جذب زنان و دختران بسیاری از اقشار مختلف فرهنگی و اجتماعی پای منبر دین شد.

بیشتربخوانید:

معرفی کتاب بخت بیدادگر

منبع اصلی نویسنده برای نگارش این کتاب مصاحبه‌ای طولانی با فاطمه سادات سید خاموشی و فاطمه اعتمادی است که در آن بیشتر خانم طاهایی به شرح زندگی خود پرداخته است. در کنار این مصاحبه برای پر کردن خلاءهای اطلاعاتی از گفته‌های مکتوب و شفاهی برخی آشنایان و نزدیکان نیز استفاده شده است.

بنای نویسنده در این کتاب وفاداری به زندگینامه مستند خانم طاهایی بوده است؛ اما از آنجا که قالب کار داستان است به ناچار در پرداخت موقعیت‌ها، رویدادها و شخصیت‌ها از تخیل استفاده شده است. بنابراین کتاب «زن‌ها روحانی نمی‌شوند» زندگینامه صرف نیست؛ زیرا پیش از این نیز کارهایی در این زمینه نوشته شده است. داستان محض هم نیست؛ زیراچنین چیزی خبری از واقعیات حیات شخص نمی‌دهد و زندگینامه وی محسوب نمی‌شود بلکه این اثر یک روایتی داستانی با قلم ساده و روان است.

بیشتربخوانید:

کتاب بخوانیم: چگونه با مشکلات رفتاری کودکم برخورد کنم؟!

 

 

 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

آقای میلانی ادامه داد: «آخرین باری که رفتم به اون مسجد، فقط چند تا پیرزن برای نماز جماعت آمده بودند. امروز شنیدم زن‌های بی حجاب کارمندهای راه‌آهن رو هم به مسجد کشوندی.آره؟» اشرف سرش را پایین انداخت: «لطف خداست آقا. اول که رفتم خیلی خلوت بود. کم کم تا روز آخر دیگر جا برای نشستن نبود. همه جور آدمی می‌اومد…».

این کتاب در قطع رقعی، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۶۰ هزار تومان عرضه شده است.

بیشتربخوانید:

کتاب بخوانیم: عاقلانه انتخاب کنید و عاشقانه ازدواج کنید!

کتاب بخوانیم: چگونه با مشکلات رفتاری کودکم برخورد کنم؟!

کتاب بخوانیم : کتاب «درباره خوب بودن»

 

 

 

برچسب ها: داستان، معرفی کتاب، کتاب، نویسنده، زندگینامه، کتاب خوب تعداد بازديد: 71 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز