Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 21:47

23
شهریور
کـــــــتاب بخوانیم : شکوه مادری

کـــــــتاب بخوانیم : شکوه مادری

این کتاب که به بیان نکاتی در امر خود مراقبتی مادران باردار پرداخته است، هم راستا با برنامه ملی خود مراقبتی نظام سلامت بوده و در شرایط کنونی بحران کرونا و عدم برگزاری کلاس‌های آموزشی مادران باردار در کلیه مراکز جامع سلامت

تحریریه زندگی آنلاین : نکاتی در امر خود مراقبتی مادران باردار

این کتاب که به بیان نکاتی در امر خود مراقبتی مادران باردار پرداخته است، هم راستا با برنامه ملی خود مراقبتی نظام سلامت بوده و در شرایط کنونی بحران کرونا و عدم برگزاری کلاس‌های آموزشی مادران باردار در کلیه مراکز جامع سلامت، با هدف قوت بخشیدن به توانمندی مادر باردار در حوزه سلامت مادر و کودک از طریق افزایش سطح آگاهی و دانش کاربردی او در انجام رفتارهای خود مراقبتی نگارش یافته است و در خصوص نحوه صحیح و به موقع مراجعه به پزشک و یا ماما و مدیریت شرایط به کمک مادر باردار آمده است.

کتاب «شکوه مادری» اثرخانم نسرین زندی دشت بیاضی است که با عنوان فرعی «نکاتی در امر خود مراقبتی مادران باردار» محتوی درونی کتاب را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. آنچه نویسنده در پیشگفتار به آن اشاره نموده است، توجه به تغییر ساختار جامعه ایرانی در طی چند دهه اخیر، از شکل نهاد خانواده‌های سنتی به شکل خانواده‌های مدرن و امروزی آن است. نویسنده عنوان می‌کند که در خلال این تغییرات، جامعه زنان و دختران ایران نیز دستخوش فراز و فرودهای انکار‌ناپذیری شده است.

 

بیشتربخوانید:

معرفی کتاب : تغذیه چین و چروک

نام کتاب: شکوه مادری

نویسندگان: نسرین زندی دشت‌بیاضی

ویراستار علمی: دکتر وجیهه هزاری

انتشارات: نشر چهار درخت

تعداد صفحات: 96 صفحه

قیمت: 30000 تومان

 

 

 

 زنان و دختران تحصیل‌کرده و جوان تا حد زیادی دارای استقلال فکری شده‌اند و نقش‌های انکار‌ناپذیر ریز و درشتی را در جامعه به عهده گرفته‌اند. در این بین نقش مادری زنان نیز مصون باقی نمانده و در تلاطم این جریان به چالش کشیده شده است. حمایت خانواده‌های گسترده کاهش یافته به گونه‌ای که دیگر از مادر‌بزرگ‌های پیر و باتجربه که در مواقع خاص مشکل گشای مادران جوان بودند اثر کمتری دیده می‌شود و از سویی با افزایش سن ازدواج و فاصله گرفتن دختران تحصیل‌کرده از فضای خانواده، همراهی والدین نیز کاهش یافته است. مواردی از این دست باعث شده تا رفته رفته شکاف تجربه در میان نسل جدید با مادران و مادربزرگان عمیق‌تر شود.

 

 در این میان گاه آغاز نقش مادری یک زن با یک حس سردرگمی و ترس از راه می‌رسد. یک حس خاص و فوق‌العاده، آمیخته با اضطراب ناشی از ناآشنایی با وادی جدید که گاه حس زیبای مادری را به چالش می‌کشد. در این میان آگاهی و توانمندی یک زن و بهره‌مندی وی از مهارت‌هایی که کتاب‌ها و افراد آگاه به او می‌دهند، به همراه عشق و علاقه، قطعاً می‌تواند بذر وجودیش را شکوفا کند. آموزه‌ای که این بار نه از آموزگار که از تمام وجودش فرا می‌گیرد. در قسمتی از کتاب چنین آمده است، شما به عنوان یک زن بر اساس نقش تازه‌ای که پذیرفته‌اید، می‌توانید مهارت‌های جدیدی بیابید و پازل وجودی‌تان را با عشق و محبت مادرانه تکمیل کنید.

 

بیشتربخوانید:

کـــــــتاب بخوانیم

معرفی کتاب

کتاب بخوانیم

 

می‌توانید همراه فرزندتان دوباره متولد شوید و در کنار او کودکی‌تان را دوباره لمس کنید. این امور آنقدرها هم که به نظر می‌رسد دشوار نیست و به نوبه خود تجربه‌ای لذت‌بخش و بسیار ارزشمند است. به خصوص زمانی که در می‌یابید با درایت و توانایی خود توانسته‌اید مسیر پر پیچ و خم موجود را به راهی هموار و مفرح تبدیل کنید، در این زمان از قدرتمند بودن خود احساس غرور خواهید کرد.

به خاطر داشته باشید آنچه فرزندتان در رحم شما می‌آموزد، در هیچ جای دیگر ‌زندگی‌‌ نخواهد آموخت. به او اجازه دهید بزرگ شدن در آغوش یک مادر قوی و توانمند را تجربه کند و به خودتان اجازه دهید در شرایط موجود به زیبایی بدرخشید و کمال وجودیتان را در اوج عشق مادرانه به تصویر بکشید. فقط کافی است مهارت‌های مراقبت ازخودتان را افزایش دهید. این کتاب در 9 فصل، آموزه‌های کاربردی جهت افزایش مراقبت آگاهانه برای مادران باردار را بیان کرده است. روشی که نویسنده در کتاب به کار گرفته، هم‌راستا با برنامه ملی خودمراقبتی حوزه بهداشت بوده و با هدف تقویت توانمندی مادران باردار از طریق افزایش آگاهی و دانش کاربردی مادر می‌باشد. کتاب شکوه مادری، کتابی علمی جامع و منظم با توالی منطقی و منسجم است که به تعدادی زیادی از سئوالات مادران باردار مراجعه کننده به مطب‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز جامع سلامت پاسخ می‌دهد. آن هم در محیطی کاملاً خصوصی و آرام و بدون استرس و بدون دریافت هزینه ویزیت.

برچسب ها: مطالعه، معرفی کتاب، کتاب، کتابخوانی، زندگی آنلاین، خرید آنلاین، کتاب شکوه مادری، کتاب بارداری تعداد بازديد: 311 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز