Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 12:17

7
تیر
کتاب بخوانیم

کتاب بخوانیم

این رمان داستانی از عشق، سیاست و خیانت است، داستانی طنز و عاشقانه درباره کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ که در دو شهر رشت و جزیره یامپوپاتا در کشور بولیوی رخ می‌دهد.

تحریریه زندگی آنلاین :

 

تراژدی خریت

رمان «تراژدی خریت»  از سوی نشر مروارید در هفده اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ منتشر شد.

این رمان داستانی از عشق، سیاست و خیانت است، داستانی طنز و عاشقانه درباره کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ که در دو شهر رشت و جزیره یامپوپاتا در کشور بولیوی رخ می‌دهد.

قهرمان داستان یا همان مستر دانکی که نماد بایوکراسی است در در برابر ریاکاری و فریب یا همان ماکیاولیسم قرار می‌گیرد. قهرمانان عاشق این رمان نمی‌دانند باید به دردها و رنج‌های خنده دار خود بخندند یا بر آن بگریند؟ آیا کمدی و تراژدی موجود در زندگی آنان دو روی یک سکه‌اند:

«گاه به خریت خود می‌خندید و گاه زار زار می‌گریست...»

خریت تراژدی است یا کمدی؟ باید به خاطر خریت خود گریست یا به آن خندید؟ رمان تراژدی خریت رمانی در باب "خریت" است، موضوعی که ذهن انسان را همیشه به خود مشغول کرده است. مستر دانکی شاید تصویر دیگری از یک دون کیشوت است.

 

تراژدی خریت

ناشر: انتشارات مروارید

نویسنده:

علیرضا حسن‌زاده

چاپ: اول

تعداد صفحات: ۱۸۸

قطع: رقعی

 

بیشتر بخوانید:

معرفی کتاب

 پری کشی

رمان «پری کشی» تاریخ عشق به روایت پریان شمال است و خواننده را در برابر حکایت ها و داستان هایی ناخوانده از سرزمین های پریان شمال قرار می دهد. در این دوره طولانی از تاریخ، "عشق" حلقه و پل اتصال آدمیان و پریان است و افسانه های عشق، حکایت دلدادگی آدمی به پری و پری به آدمی است.

در این رمان از عشاق و پریانی حکایت می‌شود که اشباح و خوانین قصد نابودی آنها را دارند. در این رمان برای نخستین بار با پریان دریا، مرداب، جنگل، و کوه و سرزمین های آنان در شمال ایران آشنا می شویم.

 این رمان همراه با پریان و آدمیان به گیلان و مازندران عصر صفوی سفر می کند و از زنان و مردانی مشهور چون غریب شاه، میرزا قاسم مخترع غذای میرزا قاسمی، سلیمان خان گیلانی، امیری پازواری و شرفشاه گیلانی و غیره سخن می‌گوید.

این رمان پری نامه‌ای است که از نوجوان تا جوان و میان سال و پیر می توانند در آن با دنیای شگفت انگیز پریان شمال و رابطه آنها با آدمیان آشنا شوند.

 

پری کشی

ناشر: مروارید

مولف: علیرضا حسن زاده

قطع: رقعی

تعداد صفحات: 283

برچسب ها: کتاب تعداد بازديد: 406 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز