Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 05:19

22
خرداد
پشت پرده لغو اکران رحمان ۱۴۰۰

پشت پرده لغو اکران رحمان ۱۴۰۰

فیلم «رحمان ۱۴۰۰» نزدیک به ۲۱ میلیارد فروخت و بیش از یک ماه روی پرده اکران بود، اما حالا نهادهای نظارتی به این نتیجه رسیده‌اند که نسخه اکران شده فیلم با آنچه روی پرده‌است فرق می‌کند.

ورود کمیسیون فرهنگی مجلس به ماجرای «رحمان ۱۴۰۰»

 

فیلم «رحمان ۱۴۰۰» نزدیک به ۲۱ میلیارد فروخت و بیش از یک ماه روی پرده اکران بود، اما حالا نهادهای نظارتی به این نتیجه رسیده‌اند که نسخه اکران شده فیلم با آنچه روی پرده‌است فرق می‌کند.

در این راستا عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از ورود این کمیسیون به موضوع فیلم «رحمان ۱۴۰۰» خبر داد و گفت: با اکران نسخه بدون مجوز فیلم «رحمان ۱۴۰۰» در واقع حریم وزارت ارشاد لطمه خورده که این موضوع برخورد جدی وزیر ارشاد را مطالبه می‌کند.

روز24 فروردین بعد از اینکه مشخص شد نسخه در حال اکران فیلم «رحمان 1400» با آنچه روی پرده است فرق می‌کند اولین چیزی که مطرح شد فقدان نظارت در سازمان سینمایی بود؛ به هر حال فیلمی که با این مختصات تولید و عرضه می‌شود سینما را به مثابه یک بنگاه اقتصادی می‌بیند و با نگاه اقتصادی صرف خود تنها به دنبال کسب سود بیشتر است و وقتی صحنه را خالی از نظارت می‌بیند بعید نیست که نسخه دیگری برای عرضه در سینما برگزیند تا سود بیشتری کسب کند. 

واکنش متولیان سینمایی نسبت به اکران نسخه بدون مجوز ارشاد

بعد از انتشار خبر اکران نسخه بدون مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولیان سینمایی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و به‌دنبال آن کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم به موضوع ورود کرده است.

نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره این موضوع توضیح داد: وزارت ارشاد متولی نظارت بر آن چیزی است که خود مصوب کرده است.

طبق روال گذشته وزارت ارشاد یک‌سری اصلاحات برای اکران این فیلم در نظر گرفته‌ است.

جدای از آن حوزه‌ هنری هم برای اکران فیلم اصلاحاتی در نظر گرفته و بعد از انجام این اصلاحات قرار بوده‌ است که فیلم اکران شود.

وی افزود: در نهایت با مجموع این اصلاحات  فیلم اکران شده و روی پرده سینما رفته است.

این بخشی از وظایف ارشاد بوده که باید اعمال می‌شده و این‌که آیا ممیزی‌ها درست و به‌جا بوده بحث دیگری است.

اما اشکال اصلی این است که فیلم بیش از یک ماه اکران شده و فروش بالایی کسب کرده.

اما آنچه اکران شده نسخه اصلاح‌نشده فیلم بوده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این فیلم که پر از موارد نامناسب و غیراخلاقی بوده و در نهایت بدون ممیزی هم اکران شده و حالا باید منتظر عکس‌العمل وزارت ارشاد نسبت به این موضوع باشیم.

اگر کسانی مطلع بودند و کوتاهی کردند و تخلفی صورت گرفته حتماً باید با واحد ناظر عملیاتی برخورد شود.

انتظار کمیسیون فرهنگی مجلس هم برخورد با خاطیان است 

وی ادامه داد: خود آقای وزیر به ما توضیح دادند که در همه اکران‌ها بازرسانی وجود دارد و سالن‌ها نظارت می‌شوند.

ما باید ببینیم مسئول این نظارت به چه‌دلیلی کوتاهی کرده است و برخورد وزارت ارشاد با شخص یا مجموعه خاطی به چه‌صورت است.

پژمانفر گفت: انتظار کمیسیون فرهنگی مجلس هم برخورد با خاطیان است. برخورد دوم هم نسبت به کسانی است که این کار را انجام داده‌اند.

دیگر نباید این فیلم اجازه اکران به‌دست آورد، اطلاعاتی به دست ما رسیده که عده‌ای در تلاشند تا امکان اکران دوباره آن را فراهم آورند، می‌خواهند بگویند که اصلاحات لازم انجام شده و بعد از اصلاحات اجازه دهید که دوباره اکران شود که این قابل قبول نیست و به‌غیر از جلوگیری اکران باید عوامل آن جریمه هم بشوند.

وی افزود: این ماجرا قاطعیت وزیر در مواجهه با این هنجارشکنی را طلب می‌کند.

لازم است وزیر با عوامل خود سازمان سینمایی که باعث این اتفاق شده‌اند هم برخورد جدی داشته باشند.عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به تسنیم گفت: زمانی بحث روی ممیزی‌های وزارت ارشاد و کم‌وکیف این ممیزی‌ها بود ولی الآن موضوع متفاوت است و آن‌چیزی که اتفاق افتاده دور زدن خود وزارت ارشاد است که حتماً واکنش ارشاد را می‌طلبد.

با این اتفاق در واقع حریم ارشاد لطمه خورده و ارشاد دور خورده که برخورد جدی را طلب می‌کند.

این گزارش می افزاید ، «رحمان ۱۴۰۰» تازه‌ترین ساخته منوچهر هادی در حوزه سینما به شمار می‌آید؛ کارگردانی که در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی هم مانند سینما بسیار پرکار است.

این فیلم در یک ماهی از اکرانش سپری شده، در ۱۴۵ سالن به نمایش درآمده است و توانسته به فروش ۲۲ میلیارد و ۳۲۳ میلیون تومانی دست پیدا کند و عنوان پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین فیلم سال ۹۸ را داشته باشد.

اما پس از گذشت یک ماه با عنوان نمایش نسخه غیرقانونی، اکران این فیلم متوقف شد. 

«تگزاس» جایگزین «رحمان 1400» شد

در بین هفت فیلم اکران‌شده در ابتدای سال ۹۸، فیلم «رحمان ۱۴۰۰» در اواخر فرودین با فروشی حدود ۲۲ میلیارد تومان توقیف شد و جای خود را به فیلم کمدی «تگزاس ۲» به کارگردانی مسعود اطیابی داد که این فیلم هم توانست فروش خوبی داشته باشد. محمدرضا درباره مصوبات جلسه شورای صنفی نمایش بیان کرد: فیلم «تگزاس» که پخش آن را دفتر نیکان فیلم برعهده دارد، از چهارشنبه ۲۸ فروردین‌ماه طبق مصوبه شورای صنفی نمایش به سرگروهی سینما ایران اکران شد.

در فیلم سینمایی «تگزاس ۲» که قسمت دوم فیلم سینمایی «تگزاس» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی سیدابراهیم عامریان است بازیگرانی چون مهدی هاشمی، سام درخشانی، پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، گابریلا پتری، بهرنگ علوی، رضا ناجی، امید روحانی، آدریانو تولوزا، سهیل قنادان، تی آگو متوس و نادر سلیمانی به ایفای نقش می‌پردازند.

قسمت اول «تگزاس» در سال ۹۷ روی پرده سینماها قرار گرفت و در خلاصه داستان آن آمده بود: هیچ وقت یه ایرانی رو تهدید نکن، حتی تو تگزاس!.

ماجرای قسمت دوم این فیلم سینمایی نیز در ایران می‌گذرد. در خلاصه این فیلم آمده است که پس از ماجراهای قسمت اول تگزاس ساسان (سام درخشانی) بهرام (پژمان جمشیدی) و آلیس (گابریلا پتری) به ایران برمی گردند.

آقا بابک (مهدی هاشمی) و سوری (ژاله صامتی) به دنبال آن‌ها می‌آیند اما ساسان نمی‌داند که آن دو زن و شوهر هستند بهرام با یک اشتباه جدید دلارهای خود در چمدان جاساز کرده چمدان جا به جا می‌شود آدم‌های کارلوس به سراغ آن‌ها می‌آیند و ساسان و بهرام دوباره وارد ماجرای جدیدی می‌شوند.

 

برچسب ها: سینمای ایران، زندگی آنلاین، لغو اکران رحمان ۱۴۰۰، اکران رحمان ۱۴۰۰، فیلم رحمان ۱۴۰۰، فیلم سینمایی تگزاس ۲ تعداد بازديد: 581 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز