Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 11:01

13
اسفند
پودینگ برنج تایلندی

پودینگ برنج تایلندی

این پودینگ برنج نیمه معطر و کرمی ، رویه ای از کاستارد ( ترکیبی از تخم مرغ و شیر نارگیل ) دارد و بهتر است گرم سرو شود. حتی طعم آن در روز بعد نیز عالی خواهد بود.

مترجم : مرضیه عارف

 

 تحریریه زندگی آنلاین - گروه آشپزی : این پودینگ برنج نیمه معطر و کرمی ، رویه ای از کاستارد ( ترکیبی از تخم مرغ و شیر نارگیل ) دارد و بهتر است گرم سرو شود. حتی طعم آن در روز بعد نیز عالی خواهد بود.

 

مواد لازم و ترکیبات:

100 گرم             برنج دانه کوتاه

2 قاشق غذاخوری             شکر خرما

1 عدد                   هل دو نیم شده

300 میلی لیتر            شیر نارگیل

150 میلی لیتر                   آب

3 عدد                    تخم مرغ

200 میلی لیتر              شیر نارگیل غلیظ

1 ½ قاشق غذاخوری           شکر دانه ریز

میوه تازه برای سرو

ورقه های نارگیل شیرین و برشته برای تزیین

بیشتربخوانید:

پودینگ تیرامیسوی دورنگ

 

 

 

طرز تهیه:

برنج و شکر خرما را داخل قابلمه ای بریزید. دانه های هل را از پوست آن خارج کنید و در هاون بکوبید و به برنج اضافه کنید. آب و شیر نارگیل را داخل قابلمه بریزید و هم بزنید.محتویات قابلمه را حرارت دهید تا به جوش آیند. آنها را هم بزنید تا شکر حل شود. حرارت را کم کرده و اجازه دهید که برنج با درب باز حدود 20 دقیقه بپزد تا نرم شود و تقریبا بیشتر آب آن جذب شود. گاهی آن را هم بزنید.برنج پخته را باقاشق در ظرف یا قالب های مخصوص  فر بریزید و سطح برنج را صاف کنید. قالب ها را در یک سینی نیمه گود فلزی مخصوص فر بچینید و داخل سینی به قدری آب بریزید که تا نیمه ی قالب ها بالا بیاید.تخم مرغ ها را با شیر نارگیل غلیظ و شکر دانه ریز خوب هم بزنید و با قاشق روی برنج  بریزید. روی قالب ها را با فویل پوشانده و در فری که از قبل گرم شده روی حرارت 180 درجه سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت و یا عدد 4 فرهای گازی به مدت 45 تا 50 دقیقه قرار دهید تا مواد سفت شوند.پودینگ برنج را با ورقه های نارگیل شیرین شده تزیین کرده و سرد یا گرم همراه با انواع میوه های تازه سرو نمایید.

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه دسر پانانات با پاناکوتا

پودینگ برنج با کارامل

 

 

برچسب ها: برنج، آموزش آشپزی، شیر نارگیل، پودینگ، غذای تایلندی، پودینگ برنج تعداد بازديد: 87 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز