Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 12:07

7
اردیبهشت
باقلوای استانبولی

باقلوای استانبولی

آرد و نمك را در كاسة مناسبی الك كنید و در مركز آن حفرهای بسازید. آنگاه تخم‌مرغ‌ها را در این حفره بریزید، آب و آب‌لیمو را بیفزائید و مخلوط كنید تا خمیر نرم و مناسبی به دست آید. چنانچه خمیر خشك بود، قدری آب به آن بیفزائید

تحریریه زندگی آنلاین – گروه آشپزی :

 

مواد  لازم

آرد ....................500 گرم

نمك ..............1 قاشق چای‌خوری

تخم‌مرغ .............. 2 عدد

آب .............حدود 250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

آب‌لیموی  تازه................ 1 قاشق چای‌خوری

 

مواد لازم میانی:

گردوی آسیاب‌كرده ..................250 گرم

شكر ................100 گرم

دارچین............... قاشق چای‌خوری

 

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه کیک باقلوا زعفرانی

باقلوا سنتی را حرفه ای درست کنید

تارتلت باقلوا

 

 

 

روش تهیه

آرد و نمك را در كاسة مناسبی الك كنید و در مركز آن حفرهای بسازید. آنگاه تخم‌مرغ‌ها را در این حفره بریزید، آب و آب‌لیمو را بیفزائید و مخلوط كنید تا خمیر نرم و مناسبی به دست آید. چنانچه خمیر خشك بود، قدری آب به آن بیفزائید و اگر خمیر شل بود، اندكی آرد اضافه كنید. سپس خمیر را به شكل توپ در آورید، رویش را بپوشانید و 2 ساعت كنار بگذارید. در این میان شربت را آماده كنید و بگذارید خنك شود. حالا خمیر را به ده قسمت مساوی تقسیم كنید و هر كدام را به شكل توپ رول نمائید و با وردنة مخصوص باقلوا، روی سطح آرد پاشیده، خیلی نازك باز كنید. (باز كردن خمیر باقلوا نیازمند داشتن تجربه و مهارت است!) اكنون یكی از خمیرها را در سینی چربكردة باقلوا به اندازة 30×40 سانتیمتر پهن كنید و رویش كرة آبكرده بمالید. بعد خمیر دیگری را رویش بگذارید و دوباره كره بمالید. به همین ترتیب 5 عدد از خمیرها را روی هم در سینی بگذارید و مواد میانی را رویش بریزید. آنگاه روی 5 عدد از باقیماندة خمیرها نیز، كره بمالید و روی مواد میانی بگذارید. روی آخرین خمیر نیز كره بمالید و باقلوا را به اندازه‌های دلخواه ببرید. سپس سینی را در فر گرم كرده با دمای 180 درجة سانتی‌گراد قرار دهید و به مدت تقریبی 20- 25 دقیقه، باقلوا را بپزید. همین‌که روی باقلوا طلائی رنگ شد، آن را از فر در آورید و نیمی از شربت را رویش بدهید. اینك روی باقلوا را بپوشانید و یك شب در دمای محیط نگه‌دارید. روز بعد باقیماندة شربت را گرم كنید و روی باقلوا بدهید. دوباره رویش را بپوشانید و بگذارید شربت جذب باقلوا شود. حالا روی باقلوا را با پستة آسیاب كرده بیارائید و برای پذیرائی در ظرف زیبا و در داری بچینید.

برچسب ها: باقلوا، شیرینی خانگی، باقلوای استانبولی، طرز تهیه تعداد بازديد: 211 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز