Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 00:40

29
بهمن
تارتلت باقلوا

تارتلت باقلوا

پسته، گردو، بادام و شکر را در کاسه دستگاه غذا ساز بریزید و خرد کنید و بعد دارچین را بیفزائید. آن‌گاه قالب تارتلت را به قطر ۱۰ سانتیمتر با کره چرب کنید ...

مهدیس رحیمیان

مواد لازم برای 6 عدد

پسته خام  ۵۰ گرم

گردو ۱۵۰ گرم

بادام درختی  ۵۰ گرم

شکر  ۸۰ گرم

دارچین  ۱ قاشق چایخوری

خمیر فیلو  ۱۰ ورق

کره آبکرده   ۲۵۰ گرم

مواد لازم سیروپ

آب     180 میلی‌لیتر (سه‌چهارم پیمانه)

شکر    150 گرم

عسل     270 گرم

پوست لیموی رنده کرده   ۱ قاشق سوپخوری

اب پرتقال تازه   ۲ قاشق سوپخوری

روش‌تهیه

پسته، گردو، بادام و شکر را در کاسه دستگاه غذا ساز بریزید و خرد کنید و بعد دارچین را بیفزائید. آن‌گاه قالب تارتلت را به قطر ۱۰ سانتیمتر با کره چرب کنید و خمیر فیلو را به گونه‌ایکه کف و دیواره قالب را بپوشاند، در قالب بگذارید و رویش کره بمالید. سپس قدری از مخلوط مغزها رویش بپاشید و لایه بعدی خمیر را که به اندازه قطر قالب برش زده‌اید، روی آن بگذارید. این کار را تا ۳ لایه خمیر ادامه دهید و تارتلت‌ها را در سینی شیرینی‌پزی بچینید. حالا تارتلت باقلوا را به مدت تقریبی 30 – 35 دقیقه یا تا زمانیکه رویش طلائی‌رنگ شود، در فر گرم کرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید. اکنون باقلوا را از فر درآورید و رویشان شربت ولرم بریزید و با قدری خلال پسته بیارائید و سرو کنید.

روش تهیه سیروپ

همه مواد را به جز آب پرتقال در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت بگذارید تا شکر حل شود و شربت بجوشد. آن‌گاه شربت را ۱۰ دقیقه بجوشانید و در آخر آب پرتقال را به آن بیفزائید.

منبع: شور و شیرین

بیشتر بخوانید:

تارتلت سیب و مارمالاد

 

برچسب ها: شیرینی، تارتلت، باقلوا، زندگی آنلاین، شور و شیرین، تارتلت باقلوا تعداد بازديد: 482 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این شیرینی چیست؟

فیلم روز
تصویر روز