Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 16:28

17
شهریور
تارتلت ‌موكاچینو

تارتلت ‌موكاچینو

آرد را در كاسة دستگاه غذاساز بریزید، كره را بیفزائید و دستگاه را روشن كنید تا كره با آرد مخلوط شود و به شكل خرده نان درآید. آن‌گاه نمك، پودرشكر، زرده‌های تخم‌مرغ و به میزان كافی آب به آن بیفزائید و مخلوط كنید تا خمیر نرم و مناسبی حاصل شود.

افسانه ظروفی :

 

مواد لازم برای 6 عدد

آرد...........  250 گرم

كرة سرد (خرد كرده) ...................150 گرم

نمك.............. 1 پینچ

پودر شكر  ..............2 قاشق سوپخوری

زردة تخم‌مرغ.............. 2 عدد

آب سرد............... 2-4 قاشق سوپخوری

 

بیشتربخوانید:

تارتلت كدو حلوايي

تارتلت زرشک‎

 

مواد لازم میانی

شكلات تلخ یا شیری (خرد كرده) .................80 گرم

خامة صبحانه .......... 2 قاشق سوپخوری

پودر قهوة‌ فوری 1.............. قاشق چایخوری

زردة تخم‌مرغ............ 2 عدد

شكر.......... 1 قاشق سوپخوری

 

 

بیشتربخوانید:

تارتلت باقلوا

 

 

 روش‌تهیه

آرد را در كاسة دستگاه غذاساز بریزید، كره را بیفزائید و دستگاه را روشن كنید تا كره با آرد مخلوط شود و به شكل خرده نان درآید. آن‌گاه نمك، پودرشكر، زرده‌های تخم‌مرغ و به میزان كافی آب به آن بیفزائید و مخلوط كنید تا خمیر نرم و مناسبی حاصل شود. حالا خمیر را در كیسة نایلونی بگذارید و یك ساعت، در یخچال نگه دارید تا آمادة مصرف شود. اكنون خمیر را روی سطح آرد پاشیده، به ضخامت تقریبی 3 میلیمتر باز كنید و آن را در قالب‌های تارتلت به قطر تقریبی 5/6 سانتیمتر، پهن نمائید و روی خمیر چنگال بزنید تا هنگام پختن پف نكند! سپس قالب‌ها را در یخچال بگذارید و پس از گذشت

20-40 دقیقه، خمیر تارتلت را به مدت تقریبی 12 دقیقه، در فرم گرم كرده با دمای 180 درجة سانتیگراد بپزید. اینك صبر كنید تا تارتلت خنك شود و بعد مواد میانی را درون تارتلت‌ها بریزید و 8 دقیقة دیگر، در فر بپزید. همینكه تارتلت خنك شد، آن را به مدت تقریبی 20 دقیقه در یخچال نگه دارید تا آمادة مصرف شود. در صورت دلخواه، هنگام پذیرائی روی تارتلت‌ها قدری پودر كاكائو بپاشید.

 

روش تهیة مواد میانی: شكلات، خامه و قهوه را در كاسة مناسبی بریزید و روی بخار آب جوش بگذارید تا شكلات آب شود. آن‌گاه این مخلوط را از روی حرارت بردارید و 5 دقیقه كنار بگذارید تا خنك شود. حالا زرده‌های تخم‌مرغ و شكر را در كاسة‌ كوچكی بریزید و با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود.

 

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: آموزش شیرینی پزی، تارتلت ‌موكاچینو، طرز تهیه تارتلت ‌موكاچینو تعداد بازديد: 271 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز