Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 01:49

29
مرداد
موس انبه و توت‌فرنگی

موس انبه و توت‌فرنگی

شکر و آب را در ظرف مناسبی بریزد و آن را همراه با توت فرنگی روی حرارت ملایم، 5 دقیقه بجوشانید. آن‌گاه این مخلوط را در پارچ دستگاه مخلوط‌کن بریزید و پوره کنید سپس پوره را به همان ظرف قبلی برگردانید و پودر ژلاتین را رویش بپاشید

مریم امیری :

 

مواد لازم برای 8 نفر

شکر............. 100 گرم

آب..............60 میلی لیتر (یک‌چهارم پیمانه)

توت فرنگی...............450 گرم

پودر ژلاتین.............. 1  قاشق سوپخوری

 

بیشتربخوانید:

طرز تهیه موس شکلاتی

مولتی بری موس

مواد لازم برای تهیة موس انبه

انبه......... 600 گرم

ماست خامه ای............125 گرم

پودر ژلاتین ..........1 قاشق سوپخوری

آب انبه ...........3 قاشق سوپخوری

خامة فرم گرفته..............250 گرم

 

 

روش‌تهیه

شکر و آب را در ظرف مناسبی بریزد و آن را همراه با توت فرنگی روی حرارت ملایم، 5 دقیقه بجوشانید. آن‌گاه این مخلوط را در پارچ دستگاه مخلوط‌کن بریزید و پوره کنید سپس پوره را به همان ظرف قبلی برگردانید و پودر ژلاتین را رویش  بپاشید و روی حرارت قرار دهید تا ژلاتین حل شود. حالا این مخلوط را در قالب به قطر 20 سانتیمتر بریزید و 3 ساعت در فریزر قرار دهید. اکنون موس انبه را آماده کنید و نیمی از آن را در قالب سلیکونی به گنجایش 1 لیتر بریزید و 3 ساعت در فریزر نگه دارید. حال پورة توت‌فرنگی را از فریزر درآورید و آن را در قالب، روی موس انبه بگذارید و بعد باقیماندة  موس انبه را رویش بریزید. این بار دسر را  24 ساعت در فریزر بگذارید تا کاملا ببندد و آمادة مصرف شود. اینک دسر را از قالب جدا کنید و با شکلات و میوه بیارائید.

 

 بیشتر بخوانید:

موس بلژیکی

موس کیک آلبالو و گیلاس

موس انبه

 

 

روش تهیة موس انبه

انبه را ریز خرد کنید و با ماست خامه‌ای مخلوط سازید. آن‌گاه پودر ژلاتین را روی آب انبه بپاشید و روی بخار آب جوش قرار دهید تا ژلاتین حل شود. حالا محلول ژلاتین را به مخلوط انبه افزوده و مخلوط کنید. سپس خامة فرم گرفته را نیز کم کم به مخلوط انبه بیفزائید و هم بزنید تا صاف و یکدست شود.

 

 

خواص توت‌فرنگی

خواص توت فرنگی بیشتر برای سلامت و زیبایی پوست شناخته شده است این درحالی است که اکثر پزشکان متخصص مصرف توت فرنگی را برای پیشگیری و حتی کاهش بیماری های قلبی توصیه می کنند چراکه آنتی اکسیدان ها و پلی فنل ها در توت فرنگی باعث می شود که از سلامت قلب محافظت کند و می تواند از انواع مختلف سرطان جلوگیری کند و ویتامین C موجود در توت فرنگی حتی به سلامت پوست و مو نیز کمک خواهد کرد ؛ فیبر موجود در آن باعث کاهش وزن و بهبود هضم خواهد شد.

 

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: خواص توت فرنگی، موس، آموزش آشپزی، موس انبه، موی انبه و توت فرنگی تعداد بازديد: 311 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز