Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:32

25
مرداد
کرم‌شکلات و گیلاس

کرم‌شکلات و گیلاس

گیلاس ها را همراه با شکر و آبلیمو در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم 5 دقیقه بجوشانید و کنار بگذارید تا خنک شود. آن‌گاه پنیر خامه‌ای را همراه با پودر شکر با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود و بعد شکلات سفید را به آن بیفزایید و مخلوط کنید.

 مریم امیری :

 

مواد لازم برای 12 نفر

گیلاس هسته گرفته.............150 گرم

شکر ..............50 گرم

آبلیموی تازه...............1  قاشق چایخوری 

پنیر خامه‌ای................115 گرم

پودر شکر .............. 75 گرم

شکلات سفید آبکرده................75 گرم

پودر ژلاتین....................1  قاشق سوپخوری

آب ........... 3  قاشق سوپخوری

خامة فرم گرفته...........150 گرم

پودر کاکائو..........  1  قاشق سوپخوری

شکلات چیپسی ............3  قاشق سوپخوری

 

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه موس شکلاتی

طرز تهیه کیک یخچالی بدون فر

مولتی بری موس

 

 

روش‌تهیه

گیلاس ها را همراه با شکر و آبلیمو در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم 5 دقیقه بجوشانید و کنار بگذارید تا خنک شود.  آن‌گاه پنیر خامه‌ای را همراه با پودر شکر با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود و بعد شکلات سفید را به آن بیفزایید و مخلوط کنید. حالا پودر ژلاتین را روی آب بپاشید و آن را به روش بن‌ماری حل کنید. سپس محلول ژلاتین را به مایة پنیری بیفزائید و هم بزنید. اکنون خامة فرم گرفته را نیز افزوده و مخلوط کنید تا مایة صاف و یکدستی حاصل شود. آن‌گاه مایة فراهم کرده را سه قسمت کنید و یک قسمت را با پودر کاکائو و قسمت دیگر را با پورة گیلاس مخلوط سازید. اینک هر سه قسمت را به ترتیب در 12 قالب به گنجایش 90 میلی‌لیتر بریزید و روی کرم را با شکلات چیپسی بپوشانید. آن‌گاه دسر را یک شب در فریزر نگه دارید و بعد آنها را برای پذیرائی، از قالب جدا کنید و با شکلات و گیلاس بیارائید.

 

خواص گیلاس

گیلاس از دسته میوه های پرطرفدار است که ؛ برخی معتقد هستند خاستگاه این میوه قاره آسیا است.این میوه افزون بر طعم دلپذیر خواص زیادی نیز دارد. هر درخت گیلاس در یک فصل حدود 7000 گیلاس تولید میکند. رنگ گیلاس از زرد تا سیاه متغیر است ،اما معروف ترین نوع گیلاس به رنگ قرمز است. همچنین شکل آن از کروی تا قلبی شکل تغییر میکند.از گیلاس میتوان در تهیه تارت، پای گیلاس، آب میوه و... استفاده کرد این میوه سرشار از مواد مغذی و ویتامین است و همچنین به کالری سوزی کمک میکند و میتواند جایگزین غذاهای پرکالری شود و کالری مصرفی روزانه را کاهش دهد.

برچسب ها: آموزش آشپزی، کرم شکلات، کرم شکلات و گیلاس، طرز تهیه کرم شکلات و گیلاس تعداد بازديد: 254 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز