Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 17:37

25
تیر
كيك ژله‌اي

كيك ژله‌اي

فر را با دماي 180 درجه‌ي سانتيگراد گرم كنيد و قالب 22×32 سانتيمتري را چرب نمائيد. آن‌گاه آرد را در كاسه‌ي مناسبي الك كنيد و شكر، بيكينگ‌پودر، ماست، تخم‌مرغ‌ها، روغن و ژله را بيفزائيد و با همزن برقي بزنيد تا مايه‌ي صاف و يكدستي به دست آيد.

افسانه ظروفی :

 

مواد لازم براي 10-12 نفر

آرد .............300 گرم

شكر ريز............ 240 گرم

بيكينگ‌پودر........... 2 قاشق چايخوري

ماست ميوه‌اي ............360 ميلي‌ليتر

تخم‌مرغ.......... 4 عدد

روغن ذرت ............80 ميلي‌ليتر (يك‌سوم پيمانه)

ژله‌ي ميوه يك بسته‌ي............. 100 گرمي

خامه‌ي فرم گرفته .............250 گرم

 

 بیشتر بخوانید:

کیک بستنی

 

روش‌تهیه

 فر را با دماي 180 درجه‌ي سانتيگراد گرم كنيد و قالب 22×32 سانتيمتري را چرب نمائيد. آن‌گاه آرد را در كاسه‌ي مناسبي الك كنيد و شكر، بيكينگ‌پودر، ماست، تخم‌مرغ‌ها، روغن و ژله را بيفزائيد و با همزن برقي بزنيد تا مايه‌ي صاف و يكدستي به دست آيد. سپس آن را در قالب بريزيد و به مدت تقريبي 40-45 دقيقه، در فر بپزيد. حالا كيك را روي پنجره‌ي سيمي خنك كنيد و خامه‌ي فرم گرفته را رويش بماليد. اكنون در صورت دلخواه روي كيك را با ميوه بيارائيد و به اندازه‌ي مورد نظر ببريد. اينك كيك را براي پذيرائي در ظرف مناسب و زيبائي بگذاريد.

 

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه چیز کیک یخچالی

چیز کیک انبه و آلورا

چیز کیک سیب کاراملی

چیز کیک لیموناد

 

 

یادآوری

 مي‌توانيد از ژله و ماست توت‌فرنگي براي تهيه‌ي اين كيك استفاده كنيد و يا ميوه‌ي ديگري را به جاي آن مصرف نمائيد. ولي دقت داشته باشيد كه نوع ژله‌ و ماست از يك ميوه باشد!

 

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: کیک، آموزش شیرینی پزی، تزیین کیک، افسانه ظروفی، کیک ژله ای، طرز تهیه کیک ژله ای تعداد بازديد: 389 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز