Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 17:57

17
مهر
سوپ گشنیز + طرز تهیه

سوپ گشنیز + طرز تهیه

یکی از خوشمزه‌ترین وعده‌های غذایی یا به عقیده بعضی‌ها پیش‌غذا، سوپ است. هرچه هوا سردتر بشود خوردن سوپ و آش جذابیت بیشتری دارد.

 اینکه تا عمق استخوان‌هایتان گرم بشود و تمام اندام‌ها از انقباض سرما در بیایند عالی است! پس سوپ را نباید به هیچ صورتی از دست داد!
 
سوپ گشنیز یکی از خوش‌بوترین سوپ‌های ایرانی است! شما گشنیز را تصور کن چقدر ملیح و دوست داشتنی است، حالا در سوپ جولان بدهد! چه شود؟! به قطع و یقین یک خوراکی حال‌خوب‌کن برای همه وعده‌های غذایی خواهد بود! به استثنای صبحانه البته که عاشقان سوپ را اگر رها کنی حاضر هستند هر صبح نیز سوپ میل کنند!
 

بیشتربخوانید:

طرز تهیه سوپ جو قرمز

 
 
 
 

مواد لازم:

جو پوست کنده .............یک پیمانه

هویج متوسط..............یک عدد

سیب زمینی کوچک..............یک عدد

آب مرغ...............به مقدار لازم

سیر............۴ حبه

گشنیز.................¾ پیمانه

سس مایونز...............یک قاشق غذاخوری

ماست ترش.................۵ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه.................به مقدار لازم

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه:

ابتدای کار این را بگویم: برای سوپ مجلسی و خیلی لعاب‌دار اگر وقت دارید حتما از جو پوست کنده استفاده کنید. جو پرک را بگذارید برای زمان‌هایی که خیلی سریع می‌خواهید سوپ درست کنید و کارتان را راه بیندازید! وقتی که جو را خیس می‌کنید در حجم بیشتری بردارید تا بعد از پخت اضافه‌ی آن را در فریزر نگهداری کنید برای روز مبادا!

جو باید برای ۲-۳ ساعت در آب خیس بخورد. دانه‌های آن باز بشود و آماده پخت و پز گردد! اگر برای ناهار قصد درست کردن این سوپ را دارید از صبح زود جو را خیس کنید.

در یک قابلمه جوی خیس خورده را بریزید و به همراه آب مرغ بگذارید بپزد.

هویج را بشویید و رنده کنید. بنابه سلیقه خودتان می‌توانید به صورت نگینی ریز هم خرد کرده و در سوپ بریزید، ولی هویج رنده شده در این سوپ جذابیت بیشتری دارد!

بعد از اینکه جو پخته شد نوبت اضافه کردن هویج می‌رسد. ۱۵ دقیقه که هویج با جو بپزد بس است.

سیب زمینی را پوست بگیرید و به شکل نگینی ریز خرد کنید. به بقیه مواد سوپ اضافه کرده و بگذارید ۱۰ دقیقه دیگر همه با هم بپزند.

اگر سوپتان غلیظ شده است می‌توانید باز هم از آب مرغ استفاده کنید.

گشنیز‌های تازه را شسته و خرد کنید. سیر را هم رنده کنید و با گشنیز‌ها مخلوط کرده و داخل سوپ بریزید.

در قابلمه را نبندید! چرا؟ برای اینکه گشنیز‌ها رنگ سبز و زیبایشان را از دست ندهند. ۲۰ دقیقه با در باز و شعله خیلی کم زمان بدهید تا سبزی هم پخته شود و سوپ تقریبا جا بیفتد.

در یک کاسه ماست و سس مایونز و نمک و فلفل سیاه را با مقداری از آب سوپ مخلوط کنید و کم کم به سوپ اضافه کرده و هم بزنید. حتما موقع اضافه کردن ماست شعله کم باشد و مرتب هم بزنید. همین که سوپ به جوش افتاد از روی حرارت بردارید. سوپ شما حاضر است. عطر آن در فضا پیچیده، نوش جان!

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه سوپ رشته

طرز تهیه سوپ اسفناج و خامه

 

 

 

چند نکته:

سس مایونز قابل حذف است!

می‌توانید از بال و کتف مرغ هم استفاده کنید. به این صورت که در ابتدا مرغ را بگذارید بپزد و بعد آب آن را از صافی رد کنید. این آب برای سوپ کافی است و اگر هم دوست داشتید گوشت بال و کتف را ریش ریش کنید و در سوپ بریزید.
هنگام سرو اگر طعم ترش‌تری برای سوپ می‌پسندید از آبلیمو استفاده کنید.

 
برچسب ها: هویج، سوپ، سیب زمینی، سوپ جو، طرز تهیه سوپ، سوپ گشنیز تعداد بازديد: 129 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز