Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 01:40

14
اسفند
ميگوي شكم پر

ميگوي شكم پر

پوست و سر ميگوها را جدا سازيد و آن را تميز كنيد. آن‌گاه شكافي در ميگو ايجاد كنيد و روده آن را خارج نمائيد. حالا در قابلمة مناسبي آب و قدري نمك بريزيد و روي اجاق بگذاريد تا بجوش آيد. سپس ميگوها را به مدت يك دقيقه بجوشانيد و بعد در آبكش بريزيد.

اعظم گلزارمنش :

 

مواد لازم برای 4 نفر

ميگو.................. 16 عدد درشت

نمك و فلفل............... به ميزان لازم

كره......................  30 گرم

پياز خرد كرده................ 1 عدد متوسط

فلفل دلمه‌اي خرد كرده............. 1عدد كوچك

آرد........... 1 قاشق سوپخوري

شير............ يك چهارم پيمانه

ماهي دودي بدون تيغ و خرد كرده............... 150 گرم

سس مايونز.............1 قاشق سوپخوري

پنير موزارلا رنده كرده................. 100گرم

 

بیشتر بخوانید:

خورشت باقلا قاتق؛ خوشمزه‌ترین غذای رشت

کباب ترش ؛ خوشمزه ترین غذای گیلان

 

 

 

روش تهیه

پوست و سر ميگوها را جدا سازيد و آن را تميز كنيد. آن‌گاه شكافي در ميگو ايجاد كنيد و روده آن را خارج نمائيد. حالا در قابلمة مناسبي آب و قدري نمك بريزيد و روي اجاق بگذاريد تا بجوش آيد. سپس ميگوها را به مدت يك دقيقه بجوشانيد و بعد در آبكش بريزيد. اينك قسمت انتهايي ميگو را با كارد تيزي شكاف دهيد و باز كنيد، كنار بگذاريد. در تابة مناسبي كره و پياز را بريزيد و روي اجاق بگذاريد تا پياز نرم و سبك شود. سپس فلفل دلمه‌اي را بيفزائيد و يك دقيقه تفت دهيد. اينك آرد را اضافه كنيد و قدري ديگر مواد را تفت دهيد. حالا شير را افزوده و از روي حرارت برداريد. سپس ماهي، نمك، فلفل و سس مايونز را بيفزائيد و مخلوط كنيد. ميگوهاي باز شده را با اين تركيب پر كنيد و رويش پنير بپاشيد و در سيني پخت قرار دهيد. اكنون میگوها را در فر گرم كرده با دماي 180 درجة سانتيگراد به مدت تقريبي 20 دقيقه بپزيد.

 بیشتربخوانید:

خواص ميگو

رادیکال‌های آزاد به DNA و غشاهای سلولی آسیب می‌رسانند که این مسئله به پیری زودرس و بیماری منجر می‌شود. ثابت شده است آنتی اکسیدانی که رنگدانه‌ی رنگ اولیه‌ی میگو را فراهم می‌کند، به کاهش التهاب که یکی از عوامل مهم در پیری و ابتلا به بیماری است، کمک می‌کند.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: خواص میگو، غذای دریایی، مزه دار کردن میگو تعداد بازديد: 248 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز