Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:25

30
بهمن
طرز تهیه سوپ باقالی و ماست با عصاره نعنا

طرز تهیه سوپ باقالی و ماست با عصاره نعنا

در مطلب زیر طرز تهیه یک نوع سوپ خوشمزه را به شما آموزش می دهیم.

به گزارش کتاب کاله،  شاید تا به حال کمتر از خواص باقالی شنیده باشید و برایتان جالب باشد که باقالی یا باقالا فوایدی دارد. در واقع باقالی منبع خوبی از پروتئین است به طوری که یک فنجان باقالی حاوی ۱۷ گرم پروتئین است؛ یعنی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد نیاز شما را به پروتئین برطرف می‌کند. به خاطر همین بیشتر ورزشکاران آن را به شکل سوپ باقالی با ماست یا غذا‌های دیگر وارد رژِیم غذاییشان می‌کنند. مصرف باقالی در طول روز هم انرژی روزانه‌تان را برطرف می‌کند و هم به تقویت عضلات کمک کرده و بافت استخوان‌ها را مستحکم می‌کند.

علاوه بر این باقالی به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک زیادی می‌کند که این روز‌ها به خاطر کرونا خیلی کمک‌کننده و حائز اهمیت است. در این دستورالعمل می‌خواهیم طرز تهیه یک سوپ متفاوت و سرشار از آنتی اکسیدان را به شما آموزش دهیم. سوپ باقالی و ماست با عصاره نعنا ترکیبی جذابی است که در این روز‌های سرد حسابی می‌چسبد.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه سوپ تمبر هندی

 

 

مواد لازم برای تهیه سوپ باقالی با ماست

باقالی پاک شده................... ۳۵۰ گرم

آب مرغ یا سبزیجات................... یک لیتر

پیاز (خرد شده)................. یک عدد

شاخه کرفس.................... (خلال نازک)

یک عدد ....................کره پاستوریزه

برنج.................. دو قاشق غذاخوری

مرزه یا آویشن

یک شاخه نخود فرنگی

ماست ایسلندی................. هفت قاشق غذاخوری

برگ نعنا (خرد شده)................... هفت قاشق غذاخوری

نمک و فلفل ................به مقدار لازم

طرز تهیه:

مرحله اول

برای تهیه یک سوپ سبز مانند سوپ باقالی با ماست ابتدا باید سبزیجات را شسته و داخل یک آبکش بریزید تا آبشان گرفته شود. سپس پیاز را پوست بگیرید و به صورت ریز خرد کنید. شاخه کرفس را هم به صورت ریز خرد کنید. پیاز و کرفس را داخل یک قابلمه باکره پاستوریزه تفت دهید تا نرم شوند.

مرحله دوم

در این مرحله برنج را همراه مرزه یا آویشن اضافه کنید و برای یک دقیقه دیگر مواد را روی حرارت تفت دهید. سپس باقالی پاک شده را اضافه کنید و یک لیترآب مرغ یا سبزیجات و به اندازه لازم نمک و فلفل داخل قابلمه بریزید. صبر کنید تا آب به جوش بیاید. بعد از حدود پنج دقیقه نخود فرنگی را اضافه کرده و پنج دقیقه دیگر مواد را بپزید تا برنج نرم شود.

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه سوپ اسفناج و خامه

 

 

مرحله سوم

دقت کنید که اگر از شاخه‌های گیاه مرزه یا آویشن استفاده کردید، آن‌ها را از قابلمه خارج کنید و سوپ را داخل مخلوط‌کن یا غذاساز پوره کنید. سپس به قابلمه برگردانید. کمی قبل از سرو، سوپ را کاملاً گرم کنید.

مرحله چهارم

اگر احساس می‌کنید سوپ خیلی غلیظ است مقدار بیشتری آب اضافه کنید. قابلمه را از روی حرارت بردارید. یک قاشق غذاخوری ماست ایسلندی و نعنای خرد شده روی آن بریزید و سوپ را هم بزنید. مجددا مقداری ماست و نعنا مرحله به مرحله به سوپ اضافه کنید و آن را هم بزنید. سوپ را داخل کاسه سرو کرده و روی آن مقداری فلفل سیاه خرد شده بریزید.

نکات طرز تهیه سوپ باقالی و ماست

اگر آب مرغ یا سبزیجات در دسترس ندارید، می‌توانید از عصاره سبزیجات یا مرغ و به همان اندازه یعنی به مقدار یک لیتر آب استفاده کنید.

به جای مخلوط‌کن برای یکدست کردن بافت سوپ می‌توانید از گوشت‌کوب برقی هم استفاده کنید. سوپ باقالی را بهتر است با مواد و سبزیجات تازه و غیر فریز شده تهیه کنید.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه سوپ جو؛ پیش‌غذای خوشمزه و رژیمی

 طرز تهیه سوپ کرفس

 

 

برچسب ها: سوپ، آموزش آشپزی، طرز تهیه تعداد بازديد: 264 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز