Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 19:38

11
بهمن
سوپ راسولنیك (روسیه) منوی پیشنهادی برای دوران یائسگی بانوان

سوپ راسولنیك  (روسیه) منوی پیشنهادی برای دوران یائسگی بانوان

طرز تهیه سوپ راسولنیك (روسیه)

 سوپ راسولنیك  (روسیه) منوی پیشنهادی برای دوران یائسگی بانوان

 

 

مواد لازم:

 

پیاز ساطوری شده     2 عدد

كره     50 گرم

دل مرغ     250 گرم

آرد     1 قاشق غذاخوری

شوید تازه ساطوری‌شده     100 گرم

آب مرغ     4 پیمانه

سیب زمینی     3 عدد

جوی پرك شده     2 قاشق سوپخوری

سركه     2 قاشق سوپخوری

نمك و فلفل     به میزان لازم

جعفری ساطوری     1 قاشق سوپخوری

ماست     4 قاشق سوپخوری

خامه     1 قاشق غذاخوری

 

ابتدا پیاز را با كره تفت داده، سپس دل مرغ را كه شسته و به دونیم كرده‌اید، افزوده و كمی تفت دهید. بعد آرد را به همراه شوید به مواد اضافه كرده و كمی هم بزنید و در انتها آب مرغ را اضافه كنید. بعد از 20 دقیقه، سیب زمینی حبه‌ای خردشده را با جو پرك بریزید و 10 دقیقه بعد سركه را اضافه نموده و نمك و فلفل را اندازه كنید. پس از چند جوش، سوپ آماده است. آن را داخل ظرف گرم كشیده و با جعفری تزئین كنید. ماست و خامه را نیز با هم تركیب كرده و در ظرف سس‌خوری بریزید و در كنار سوپ سرو نمایید.

شوید اثرات درمانی زیادی دارد و به عنوان ضدتشنج، ‌ضددرد، ضدنفخ، ادرارآور و برای تقویت معده به كار می‌رود.

خانم‌های شیرده كه شیر آنها كم است، باید حتما روزی چند بار دم‌كرده شوید بخورند و در غذای خود از آن استفاده كنند. ملاحظه خواهند نمود كه به طور معجزه‌آسایی شیر آنها زیاد خواهد شد.

طب گیاهی ایران خواص زیادی برای شوید قائل است؛ مثلا در دردهای شدید و ورم معده از دم‌كرده شوید استفاده می‌كردند كه اثر تسكین فوری دارد.

در مورد بیمارانی كه دچار استفراغ شدید هستند و هیچ غذایی، حتی آب را نمی‌توانند در معده خود نگاه‌دارند (مانند خانم‌های باردار)، بهترین درمان شوید است. این نوع بیماران باید دم‌كرده شوید را آهسته‌آهسته بنوشند. در چین، حتی شوید را برای كمردردهایی كه به علت انقباض عضلانی باشد، به كار می‌برند. در یك نسخه قدیمی چینی، برای درمان باد فتق نیز از تخم شوید استفاده شده است. همچنین، افرادی که دارای بیماری چربی خون می‌باشند، می‌توانند از سبزی شوید و تخم آن برای درمان بیماری استفاده كنند. نحوه استفاده تخم شوید به صورت جوشانده می‌باشد که روزانه باید دو استکان مصرف شود. طریقه مصرف عرق شوید نیز یک استکان بعد از نهار و شام است.

 

 

 

 

برچسب ها: سوپ راسولنیك تعداد بازديد: 453 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز