Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 15:05

10
بهمن
كـــرپ گـــــوشــــت

كـــرپ گـــــوشــــت

طرز تهیه كـــرپ گـــــوشــــت

 كـــرپ گـــــوشــــت

 

 

مواد لازم برای مایه كرپ:

 

شیر    1 پیمانه

تخم‌مرغ     1 عدد

نمك     یك سوم قاشق چایخوری

آرد     1 پیمانه

روغن مایع     2 قاشق سوپخوری

مواد میانی:

گوشت چرخكرده     250 گرم

پیازداغ     2 قاشق سوپخوری

نمك، فلفل و زردچوبه     به مقدار لازم

رب گوجه فرنگی     50  گرم

قارچ     200 گرم

جعفری ساطوری     50 گرم

پنیر ماتزارلا     50 گرم

 

برای تهیه كرپ، شیر و تخم مرغ را به همراه نمك، داخل ظرف گودی بریزید و با چنگال خوب هم بزنید تا كاملا یكدست شود. سپس آرد الك شده را كم كم بیفزایید و هم بزنید تا صاف و یكدست شود. غلظت خمیر باید به حالت ماست باشد. اگر خیلی شل بود، مقداری آرد و اگر سفت شد، مقداری شیر اضافه نمایید. می توانید به این خمیر مقداری زعفران دمكرده نیز بیفزایید. تابه كوچكی را روی حرارت قرار دهید تا كاملا داغ شود. سپس یك قاشق چایخوری روغن مایع كف تابه بریزید و یك ملاقه كوچك از خمیر، ته تابه بریزید و سریع بچرخانید تا كاملا پخش ویكنواخت شود. هنگامی كه پشت كرپ كمی طلایی شد، آن را از تابه جدا كنید و در ظرف دیگری قرار دهید. همه كرپ ها را به همین ترتیب آماده نمایید.

برای تهیه مواد میانی:

گوشت چرخكرده را با پیاز داغ تركیب كنید و روی حرارت قرار دهید و مرتبا هم بزنید تا آب گوشت كشیده شود. سپس مقداری ادویه و رب گوجه فرنگی بیفزایید و هنگامی كه تفت خورد، كمی آب اضافه كنید و روی حرات ملایم قرار دهید تا گوشت پخته شود. زمانی كه آب آن كشیده شد، قارچ های تفت داده شده و جعفری را بیفزایید و كمی تفت دهید. سپس شعله را خاموش كنید. برای چسبندگی بیشتر، كمی پنیر رنده شده نیز به مواد بیفزایید.

هنگامی كه كرپ‌ها آماده شد، یك قاشق ازمواد گوشتی بردارید و در وسط آن قرار دهید. سپس كرپ را رول كنید. یك قاشق آرد را با مقداری آب تركیب كنید تا به صورت خمیرچسب مانندی شود و برای چسباندن رول‌های كرپ از آن استفاده كنید . سپس اطراف كرپ‌ها را با مقداری روغن سرخ كنید و در ظرف سرو بچینید.

 

 

برچسب ها: كـــرپ گـــــوشــــت تعداد بازديد: 1054 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز