Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 18:47

8
بهمن
كوفتـه تبـریــزی

كوفتـه تبـریــزی

طرز تهیه كوفتـه تبـریــزی

 كوفتـه تبـریــزی

 

 

مــواد لازم:

 

گوشت چرخكرده بدون چربی     400 گرم

نمك، فلفل و زردچوبه     به میزان لازم

لپه پخته     250 گرم

پیازداغ     3 قاشق سوپخوری

تخم‌مرغ     2 عدد

زعفران حل كرده     1 قاشق چایخوری

سبزی معطر خرد شده *    100 گرم

برنج آبكش شده    1 پیمانه

آلو بخارا، زرشك و گردو**     به میزان دلخواه

تخم‌مرغ آبپز     1 عدد

رب گوجه‌فرنگی     1 قاشق سوپخوری

*شامل نعناع، ریحان، ترخون، مرزه، تره و شوید

** جهت تزئین و داخل كوفته

 

گوشت را با نمك، فلفل و زردچوبه كاملاً ورز دهید تا چسبندگی پیدا كند. لپه را كه با آب پخته شده است آبكش كنید. پس از چرخ كردن آن را به گوشت اضافه كنید و كاملاً ورز دهید. سپس نیمی از پیاز داغ بدون روغن را اضافه نمایید. تخم‌مرغ‌ها را با زعفران مخلوط كنید و با چنگال هم بزنید. سبزی را به گوشت بیفزایید. پس از آنكه ورز خورد، برنج را به همراه تخم‌مرغ اضافه كنید و مواد را كاملاً ورز دهید. درون كاسه‌ای متوسط یك تنظیف پارچه‌ای قرار دهید. دو سوم از مایه گوشتی بردارید و درون كاسه بریزید و فشار دهید تا فشرده شود. سپس آلو را كه از قبل خیس خورده است، به همراه گردو، زرشك، كمی از پیازداغ و تخم‌مرغ آبپز در وسط مواد قراردهید و باقیمانده مایه گوشتی را روی آن قرار دهید تا مانند درب برای كوفته شود. از اطراف آن را شكل دهید تا مانند توپ گردی فرم بگیرد. سپس تنظیف را جمع كنید و دور كوفته گره بزنید.

بقیه پیاز داغ را به همراه كمی فلفل و زردچوبه در قابلمه بریزید و رب گوجه‌فرنگی را اضافه نمایید. وقتی كه سرخ شد، آب جوش را اضافه كنید و تنظیف محتوی كوفته را درون آب جوش قرار دهید. پس از حدود یك ساعت كوفته آماده است. آن را از تنظیف جدا كنید و در ظرف قرار دهید و مطابق تصویر آن را تزیین كنید.

برچسب ها: كوفتـه تبـریــزی تعداد بازديد: 532 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز