Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 06:19

2
آذر
نان چای با کشمش طلائی

نان چای با کشمش طلائی

آرد، نمک و ادویه را چند دقیقه در فر یا مایکرویو گرم کنید. آن‌گاه مایه خمیر و شکر را به آن بیفزائید و شیر را کم کم اضافه نمائید تا خمیر مناسبی حاصل شد. خمیر را روی سطح آرد پاشیده ورز دهید تا کاملا یکنواخت شود و بعد آن را در کاسة مناسبی قرار دهید.

افسانه ظروفی:

 

مواد لازم برای 8-10 نفر

آرد  نان................. 450 گرم

نمک................. یک دوم قاشق چایخوری

مخلوط ادویه شامل دارچین – جوز هندی – زنجفیل..................... یک دوم قاشق چایخوری

پودر مایه خمیر یک و یک دوم قاشق چایخوری

شکر دانه ریز............. 50  گرم

شیر گرم...............  300 میلی‌لیتر (یک و یک‌چهارم پیمانه)

کرة نرم شده............... 110 گرم

شکر دانه ریز.................. 50 گرم (برای وسط خمیر)

کشمش طلائی............... 110 گرم

 

مواد لازم برای روی نان

شکر............... 2 قاشق سوپخوری

آب گرم................. 2 قاشق سوپخوری

 

بیشتربخوانید:

نان لوف کشمشی+دستور تهیه

 روش‌تهیه

آرد، نمک و ادویه را چند دقیقه در فر یا مایکرویو گرم کنید. آن‌گاه مایه خمیر و شکر را به آن بیفزائید و شیر را کم کم اضافه نمائید تا خمیر مناسبی حاصل شد. خمیر را روی سطح آرد پاشیده ورز دهید تا کاملا یکنواخت شود و بعد آن را در کاسة مناسبی قرار دهید و رویش را با سلفون چربکرده بپوشانید. خمیر را در حدود یک ساعت و یا تا زمانیکه حجمش افزایش پیدا کند، در جای گرم نگه دارید. حالا خمیر را دوباره ورز دهید و روی سطح آرد پاشیده به ضخامت تقریبی 4 میلیمتر باز کنید. اکنون روی خمیر را با نیمی از کره بپوشانید و نیمی از شکر و کشمش را رویش بپاشید. سپس خمیر را سه لا تا بزنید و آن را 90 درجه بچرخانید و دوباره با وردنه باز کنید. آن‌گاه باقیماندة کره را رویش بمالید و باقیماندة شکر و کشمش را رویش بپاشید. دوباره خمیر را سه لا تا بزنید و این بار به ضخامت 5/2 سانتیمتر باز کنید. اندازة خمیر می‌باید 20×25 سانتیمتر باشد! اینک خمیر را در قالب چربکردة مستطیل شکل به اندازة 20×25 سانتیمتر قرار دهید، رویش را با سلفون چربکرده بپوشانید و در حدود 35-40 دقیقه در جای گرم نگه دارید تا حجمش دو برابر شود. حالا روی خمیر را به شکل لوزی برش دهید و 2 قاشق سوپخوری شکر را در 2 قاشق سوپخوری آب گرم حل کنید و روی خمیر بمالید. اکنون نان چای را به مدت تقریبی 25-30 دقیقه یا تا زمانیکه طلائی رنگ شود، در فر گرم کرده با دمای 180 درجة سانتیگراد بپزید.

 

 بیشتر بخوانید:

نان کدو سبز

نان شیرینی خرمالو و كشمش

 

 

خواص کشمش

اگرچه کشمش کوچک است، اما آنها سرشار از مواد مغذی می باشند. بر طبق گزارشات، کشمش ها به عنوان بخشی از گروه میوه محسوب می شوند. این میوه های خشک شده انرژی را افزایش می دهند و معمولا برای کوهنوردان، مسافرین یک تونیک سالم به حساب می آیند.

منبع : شور و شیرین

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه‌ی نان تابه‌ای خانگی

طرز تهیه‌ی نان شلکینه؛ نان محلی کردستان

طرز تهیه‌ نان بربری خانگی؛ در روزهای قرنطینه

 

 

برچسب ها: نان، آموزش شیرینی پزی، نان کشمشی، طرز تهیه نان کشمشی تعداد بازديد: 385 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز