Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 23:56

27
مرداد
نان شیرینی خرمالو و كشمش

نان شیرینی خرمالو و كشمش

قالب لوف را به اندازه 9 × 19 سانتیمتر و گنجایش 1 لیتر چرب كنید و آرد بپاشید. آن‌گاه آرد، بیكینگ‌پودر، نمك و ادویه‌ها را در كاسه مناسبی بریزید و مخلوط كنید.

سحر سامانی

 

 

مواد لازم برای 6- 8 نفر

 آرد                                300 گرم

بیكینگ‌پودر                     2 قاشق چایخوریش

نمك                              یك‌دوم قاشق چایخوری

دارچین                          یك‌دوم قاشق چایخوری

میخك آسیاب كرده           یك‌چهارم قاشق چایخوری

جوز هندی رنده كرده        یك‌چهارم قاشق چایخوری

تخم‌مرغ                         2 عدد درشت

شكر ریز                        135 گرم

روغن مایع                     125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

پوره خرمالو                    یك و یك‌چهارم پیمانه

كشمش                        80 گرم

 روش تهیه نان شیرینی خرمالو و كشمش

قالب لوف را به اندازه 9 × 19 سانتیمتر و گنجایش 1 لیتر چرب كنید و آرد بپاشید. آن‌گاه آرد، بیكینگ‌پودر، نمك و ادویه‌ها را در كاسه مناسبی بریزید و مخلوط كنید. سپس تخم‌مرغ‌ها و شكر را در كاسه دیگری بریزید و با همزن برقی بزنید تا شكر حل شود و تخم‌مرغ كف كند.

حالا روغن،  1 پیمانه از پوره خرمالو و كشمش را به مایه تخم‌مرغ بیفزائید و مخلوط كنید و مواد خشك را كم‌كم به آن بیفزائید و با قاشق چوبی هم بزنید تا مایه یكدستی حاصل شود. اكنون مایه فراهم كرده را درون قالب بریزید و به كمك پالت شكافی روی مایه نان شیرینی ایجاد كنید.

حالا باقیمانده پوره خرمالو را در این شكاف بریزید و قالب را در فر گرم كرده با دمای 140 درجه سانتیگراد قرار دهید و نان شیرینی را به مدت تقریبی یك ساعت و 35 دقیقه بپزید. اینك نان شیرینی را از فر درآورید و پس از 10 دقیقه، از قالب خارج كنید و روی پنجره سیمی قرار دهید تا قدری خنك شود. آن‌گاه نان شیرینی را برای پذیرائی در دیس زیبا و مناسبی بگذارید.

یادآوری 1: برای به دست آوردن یك و یك‌چهارم پیمانه پوره خرمالو، 3 عدد خرمالوی متوسط و رسیده كافیست!

یادآوری 2: پس از پایان مدت زمان پخت سیخ چوبی را در مركز نان فرو كنید اگر تمیز بیرون آمد پخت كافیست در غیر اینصورت 5-10 دقیقه دیگر نان را در فر نگه دارید.

 

برچسب ها: شیرینی، شیرینی خرمالو، نان شیرینی خرمالو، نان شیرینی کشمش، آموزش نان شیرینی، مواد لازم نان شیرینی تعداد بازديد: 861 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز