Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 12:33

29
اردیبهشت
کودک تا ۶ ماهگی شیر مادر بخورد

کودک تا ۶ ماهگی شیر مادر بخورد

رئیس انجمن علمی تغذیه کودکان ایران، در حاشیه برگزاری هجدهمین کنگره تغذیه کودکان و نوجوانان، گفت: توصیه ما به مادران برای بهبود تغذیه کودکان، این است که نوزاد تا ۶ ماهگی حتما از شیر مادر تغذیه کند.

تحریریه زندگی آنلاین :  به نقل از مهر، دکتر علی‌اکبر سیاری؛ رئیس انجمن علمی تغذیه کودکان ایران، در حاشیه برگزاری هجدهمین کنگره تغذیه کودکان و نوجوانان، گفت: توصیه ما به مادران برای بهبود تغذیه کودکان، این است که نوزاد تا ۶ ماهگی حتما از شیر مادر تغذیه کند. معیار کفایت شیر مادر، وزن‌گیری کودک می‌باشد که نشان می‌دهد تغذیه او مناسب است. وقتی کودک با شیر مادر تغذیه می‌کند، باید در سه ماهه اول روزانه ۲۵ تا ۳۰ گرم و در سه ماهه دوم روزانه ۲۰ تا ۲۵ گرم وزن اضافه کند. اگر کودک وزن مناسب پیدا کند، یعنی اینکه شیر مادر کفایت می‌کند. وی در پاسخ به این سوال که مادر چگونه بداند شیر او کفایت تغذیه کودک را می‌کند، گفت: مادر احساس کند بچه شیر می‌خورد و روزی ۶ عدد پوشک خیس کند و همچنین، کودک بعد از خوردن شیر، بخوابد؛ مادر اطمینان پیدا می‌کند که شیر او برای فرزندش کافی است. بعد از ۶ ماهگی می‌توان از غذای کمکی مثل فرنی و سوپ برای کودک استفاده کرد.

بیشتربخوانید:

شیرمادر یکتا و بی رقیب

ذخیره کردن شیر

بایدها و نبایدهای مصرف همزمان شیرخشک و شیرمادر

بخور ، نــخــورهـای بــارداری و شـیـردهــی

شیر همه مادران کافی است مگر ... 

وضعیت ‌صحیح شیردهی

چرا استفاده از بطری و پستانک در شیرخواران منع می‌شود؟

 

 

برچسب ها: نوزاد، تغذیه، شیردهی، شیرمادر، شیرخشک تعداد بازديد: 104 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز