Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 10:56

24
اردیبهشت
مصرف بیش از حد شیر برای کودکان مضر است

مصرف بیش از حد شیر برای کودکان مضر است

دکتر سیدعلی‌نقی کاظمی؛ متخصص اطفال و کودکان اظهار کرد: کودکان بالای ۲ سال اگر کامل غذا می‌خورند و محصولات لبنی مثل ماست، کره و پنیر را بیشتر از شیر دوست دارند، نخوردن شیر برای آنها مشکلی ندارد.

تحریریه زندگی آنلاین : به نقل از ایسنا، دکتر سیدعلی‌نقی کاظمی؛ متخصص اطفال و کودکان اظهار کرد: کودکان بالای ۲ سال اگر کامل غذا می‌خورند و محصولات لبنی مثل ماست، کره و پنیر را بیشتر از شیر دوست دارند، نخوردن شیر برای آنها مشکلی ندارد. اگر فرزندمان رشد مناسبی دارد به خوردن بیش از حد شیر اصرار نکنیم. مصرف محصولات جایگزین مثل ماست‌ هم کلسیم مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. برخی کودکان به شیر حساسیت دارند. کودکانی که حبوباتی همچون عدس، تخم‌مرغ و یک محصول لبنی را در برنامه غذایی خود داشته و به طور کامل مصرف می‌کنند، نباید نگرانی در رابطه با دریافت پروتئین آنها داشت. اصرار بیش از حد خانواده‌ها مبنی بر مصرف برخی مواد غذایی از جمله شیر منجر به استرس و فشار روحی در کودکان می‌شود. مصرف بیش از حد تنقلات و میوه، مجالی به خوردن غذا نمی‌دهد. مصرف به اندازه هر ماده غذایی مورد تایید است و تاکید می‌شود مصرف ۵ واحد میوه در روز مناسب است و خوردن زیاد آن را توصیه نمی‌کنیم.

بیشتربخوانید:

تغذیه و رفتارهای غذایی کودک

وقتی نوزاد با سینه مادر قهر می‌کند

دو سالگی نقطه عطف تغذیه کودک

برچسب ها: کودک، تغذیه، تخم مرغ، شیر، لبنیات، رشد کودک، پروتئین تعداد بازديد: 145 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز