Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 11:19

23
مرداد
چشم‌ بند خواب

چشم‌ بند خواب

چشم‌بند خواب را می‌توانید با الگویی که قبلا تهیه کرده‌اید، راحت‌تر آماده کنید. الگو را روی پارچه قرار داده و برش بزنید. الگوها را روی پارچه‌های مورد نظر قرار دهید و با دقت برش بزنید. بعد از برش زدن تمامی بخش‌ها

مترجم : اعظم اسلامی مجد‌‌‌‌‌

 

تحریریه زندگی آنلاین : چشم‌بند خواب را می‌توانید با الگویی که قبلا تهیه کرده‌اید، راحت‌تر آماده کنید. الگو را روی پارچه قرار داده و برش بزنید. الگوها را روی پارچه‌های مورد نظر قرار دهید و با دقت برش بزنید. بعد از برش زدن تمامی بخش‌ها، نوبت چشم‌ها، بینی و دهان است. آنها را بکشید. بخش نمدی گوش‌ها (بخش داخلی که صورتی است) را با سنجاق روی بخش بزرگ‌تر مربوط به گوش‌ها فیکس کنید. دور تا دور آنها را بدوزید و حدود نیم سانتیمتر جای دوخت از اطراف بگذارید.

قسمت جلو و پشت گوش‌ها را به هم سنجاق کنید، طوری که بخش صورتی داخل بیفتد و دیده نشود. هر دو گوش را با فاصله نیم سانتیمتر جای درز از لبه‌ها به هم بدوزید (پشت و روی گوش‌ها). به اندازه 5/2 سانتیمتر درز بگذارید تا از آنجا بخش گوش‌ها را از پشت به رو برگردانید. گوش‌ها را به رو برگردانید. این کار را با دقت انجام دهید تا گوشه‌ها نیز به طور کامل برگردند و شکل گوش‌ها مرتب باشد. سپس روی آنها را اتو بزنید تا لبه‌ها کاملا صاف شوند. گوش‌ها را در جایی که می‌خواهید قرار بگیرند، بگذارید. سپس آنها را با سنجاق روی چشم‌بند محکم و ثابت کنید. کش را به قسمت پشت چشم‌بند اضافه کنید. بهتر است که کش از هر دو طرف کمی آویزان باشد (اضافه باشد). چیزی حدود 1 سانتیمتر.

 

 

 

گوش‌ها را به داخل تا بزنید. قسمت پشت و جلوی چشم‌بند را روی هم قرار دهید، طوری که گوش‌ها داخل و بین این دو بخش باشند. دور تا دور آنها را تنظیم کنید و با سنجاق فیکس نمایید. حالا وقت دوختن دور تا دور چشم‌بند است. دور تا دور چشم‌بند را دوخت بزنید. یک سانتیمتر جای دوخت بگذارید. به اندازه 5/2 سانتیمتر جای درز بگذارید تا از آنجا کار را به رو برگردانید. سنجاق را بردارید. چشم‌بند را به رو برگردانید. لبه‌ها را به دقت برگردانید تا کار مرتب‌تر شود. از اتو استفاده کنید و چشم‌بند را اتو بزنید تا کار روی هم بخوابد و تمیز و مرتب شود. درز باقی مانده را نیز با نخ و سوزن بدوزید. حالا دیگر چشم‌بند خواب کامل شده است و خودتان تجربه کردید که این کار چقدر راحت و جذاب بود. چشم‌بند خواب را می‌توانید در مناسبت‌های مختلف به کودکان هدیه بدهید.

 

 بیشتربخوانید:

آموزش دوخت عروسک موش نمدی با الگو

 

 

 

 

برچسب ها: آموزش دوخت تعداد بازديد: 215 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز