Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 19:43

5
دی
18 ایده خوب برای ایستگاه مشق کودکان

18 ایده خوب برای ایستگاه مشق کودکان

تکلیف نوشتن برای بسیاری از کودکان از پیش دبستانی شروع می‌شود. گاهی شروع این موضوع دلهره و هراسی به جان بچه‌ها می‌اندازد که بدون شک بخش زیادی از آن را به والدین خود منتقل می‌کنند.

به قلم : آذین نعمتی ؛ کارشناس معماری

 

تحریریه زندگی آنلاین : تکلیف نوشتن برای بسیاری از کودکان از پیش دبستانی شروع می‌شود. گاهی شروع این موضوع دلهره و هراسی به جان بچه‌ها می‌اندازد که بدون شک بخش زیادی از آن را به والدین خود منتقل می‌کنند. علاوه بر مسئله نوشتن، والدین به موضوعات دیگری نیز فکر می‌کنند. اینکه شرایط و امکانات ضروری را در اختیار فرزندان خود قرار دهند، وسایل مورد نیازشان را تامین کنند و از همه مهم‌تر یک فضای مناسب برای قرار دادن میز و صندلی برای کودک تهیه کنند، البته این بخش از کار نه پیچیده است و نه دشوار. گاهی با کمترین وسایل هم می‌توان موقعیت فضایی خوبی را مهیا کرد. بدون شک اغلب خانواده‌ها اتاق مخصوص کار یا مطالعه ندارند، ولی درست کردن چنین فضایی چندان هم نیاز به یک اتاق مجزا و کامل ندارد.

 

1- ایستگاه کار خانوادگی

این فضا همانطور که در عکس نیز دیده می‌شود، یک فضای کاری کافی است. اشتراک گذاری یک فضای کاری با کودکان (والد و کودک با هم) می‌تواند شرایطی را ایجاد کند تا آن‌ها در صورت نیاز به راهنمایی و کمک، بلافاصله با شما ارتباط بگیرند. در این اتاق هر کدام از افراد خانواده، جایگاه مخصوص خود را دارند. ضمن اینکه با هم هستند و می‌توانند به یکدیگر کمک کنند.

 

2- آزمایشگاه کامپیوتری خانگی

تا زمانی که فرزندان شما به دوره تحصیلی متوسطه (راهنمایی) برسند، احتمالا کامپیوتر برای آنها به یک ابزار ضروری تبدیل می‌شود. شما می‌توانید یک فضای مدرن برای این مورد تهیه کنید. میز باریک و کشیده و چند کامپیوتر یا لپ‌تاپ که هم شما را دعوت به انجام کارهایتان می‌کند و هم برای آموزش‌های فرزندتان مناسب است. هر دیواری از اتاق که از آن استفاده نکرده‌اید، می‌تواند برای این منظور مناسب باشد.

بیشتربخوانید:

نقش مهم اسباب بازی در شکل گیری شخصیت کودک

فواید گِل بازی برای کودکان

 

 

 

 

3- گوشه مشق

شاید گوشه مشق اسم مناسبی برای این فضا باشد. شاید هم اسم بهتری به ذهن شما برسد، اما هر چه که هست این گوشه دنج برای نوشتن تکلیف و مشق کلاسی عالی است. این طراحی ثابت می‌کند که چیزی به اسم پِرتی یا هدر رفتن فضا نداریم. صاحبان این منزل، افراد باهوشی بودند، چرا که از قفسه و میز شناور استفاده کرده‌اند تا در صورت نیاز مکان این وسایل را تغییر دهند. تبدیل کردن انتهای یک راهرو به چنین فضایی، جسارت هم نیاز دارد.

 

4- باند فرود

بله، اسم این طراحی، کمی عجیب است، اما تعجب نکنید. این طراحی ساده، به نوعی صرفه‌جویی در فضا است. یک بخش باز، ولی بدون استفاده از خانه را به ایستگاه تکلیف تبدیل کنید. با نصب یک میز دیواری و قرار دادن یک صندلی کنارش، هر فضایی می‌شود که به فضای مطالعه و کار تبدیل شود.

 

5- یک میز شلف ساده

دیگر از این ساده‌تر نمی‌شود. طراحی این مدل، هم صرفه‌جویی در فضا است و هم صرفه‌جویی در هزینه‌ها. شلف راحتی می‌توانید خودتان بسازید. کار پیچیده‌ای نیست.

 بیشتربخوانید:

پارک رفتن؛ نیاز مهم کودک

 

 

 

 

6- ایستگاه گوشه کنار

به این کنج جذاب و کاربردی نگاه کنید. تمام خانه‌ها بالاخره یک گوشه دنج و بدون استفاده دارند. گوشه‌ای از اتاق نشیمن، راهرو و یا اتاق خواب. وقتش رسیده که از گوشه‌ها بیشترین بهره را ببرید.

 

7- یک میز کار ساده و بی‌تکلف

این شلف ساده با چند پایه شیک به دیوار وصل شده است. صندلی‌های مثل چهارپایه‌ای آن، علاوه بر فضای کاری و درسی، یک فضای شیک دکوراتیو در خانه ایجاد کرده است. یک فضای امن که برای استفاده تک‌تک افراد خانواده خوب است.

 

8- ایستگاه کمد دیواری

آیا به این موضوع فکر کرده‌اید که کمد دیواری می‌تواند به جای اینکه از اسباب‌بازی پر شود، به فضای درسی و مطالعه تبدیل شود؟ این طراحی بسیار هوشمندانه است. محیطی که در آن هر دو فرزند خانواده می‌توانند فضای درسی خود را داشته باشند و با تقسیم‌بندی هنرمندانه، مشکلی برای جای دادن وسایل خود نداشته باشند.

9- کلوپ مشق

آیا می‌خواهید تکالیف نوشتن فرزند خود را سرگرم کننده‌تر کنید؟ این کلوپ کوچک و جمع و جور، یک رویای کامل است برای کودکان. یک ایستگاه با عرض یک متر، فضایی ایجاد کرده که کودک در آن هم تکالیفش را می‌نویسد و هم کاردستی درست می‌کند. یک تخته سیاه بزرگ روی دیوار، یک میز گوشه‌ای، وسایل و لوازم جانبی و ... به جذابیت فضا افزوده‌اند.

بیشتربخوانید:

بهترین بازی ها برای تکامل کودک در 5 سالگی

 

 

 

 

10- فضای زیر تخت خواب

بله، معمولا از فضای پایین تختخواب‌های بلند، استفاده می‌شود و این فضا در یک اتاق زیر شیروانی می‌تواند بزرگ‌تر باشد. به این ترتیب دو فضای ضروری را در یک مکان گنجانده‌اید. این طراحی بسیار هوشمندانه است.

 

11- ایستگاه مشقی میز تا شو

اگر فکر می‌کنید که فضایی برای ایستگاه درسی کودک‌تان ندارید، بهتر است. قبل از ناامیدی، دوباره فکر کنید. بعضی فضاها کارایی زیادی دارند. این میز وقتی باز می‌شود تبدیل به یک میز مطالعه می‌شود. وقتی که کار کودک‌تان تمام شد، با تا خوردن و بستن آن به عنوان در کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرد. دقت کردید که کار نشد ندارد. آن هم با این کیفیت خوب.

 

12- میز شناور

بله، با شما موفقم. طراحی این اتاق زیبا و منحصر به فرد است. جذابیت هندسی هم دارد. این میز شناور به این اتاق خواب سفید، رنگ و تنوع زیاد داده است. هم یک جور صرفه‌جویی در فضا است و هم تنوع در رنگ‌بندی و ایجاد دکوراسیونی شیک.

 

13- ایستگاه چهار نفره

این فضای چهار نفره خانوادگی، طراحی دقیق و هوشمندانه‌ای دارد. یک فضای مناسب برای مطالعه و انجام کارهای مدرسه و کاری، درست کردن کاردستی و حتی کار با کامپیوتر که می‌توانید افراد خانواده را در حین انجام این فعالیت‌ها کنار هم داشته باشید. پایه‌های میز چهار گوش، به شکلی طراحی شده‌اند که می‌توانند در قالب باکس برای نگهداری وسایل و ابزار مورد نیاز، استفاده شوند.

 

14- فضای بازسازی شده اتاق زیر شیروانی

وقتی فضای پرتی داشته باشید و آن را با یک روش خلاقانه طوری طراحی کنید که حداکثر استفاده را از حداقل فضا ببرید، نتیجه‌اش می‌شود این بخش از اتاق زیر شیروانی. رنگ‌های روشن، قفسه‌بندی کتاب‌ها، میز و صندلی‌ها و ... همه چیز کامل و بی‌نقص است و این را می‌گویند یک طراحی درجه یک.

 

15- ایستگاه کامل کاری

این ایستگاه مشق، فضایی آفتابی و دلپذیر دارد. بیشترین استفاده از فضا شده است و اتاق همه چیز را به طور کامل در خود جای داده است. یک طراحی هوشمندانه می‌تواند معمولی‌ترین فضاها را نیز به مکانی دلچسب و ایده‌آل تبدیل کند.

 

16- ایستگاه مشقی در آشپزخانه

اگر آشپزخانه بزرگی دارید که اتفاقا فضای اضافی بدون استفاده دارد، می‌توانید ایستگاه کاری و مشقی را به آنجا منتقل کنید. آشپزخانه ایده خوبی است و می‌توانید در حین انجام کارهای خانه به امورات مدرسه فرزند خود نیز توجه کنید. اگر فرزندتان کلاس یا فعالیت آنلاین دارد، شما نیز می‌توانید روی فعالیت‌های او نظارت بیشتری داشته باشید. این میز تو کار برای دکوراسیون این آشپزخانه، فوق‌العاده زیبا است.

 

17- فضای پِرت زیر پله

وقتی صحبت از ایستگاه مشق به میان می‌آید، قرار نیست که خودتان را به اتاق و فضای چهاردیواری آن محدود کنید. فضای زیر پله هم می‌تواند این امکان را در اختیارتان قرار دهد و شما را به هدف‌تان برساند.

 

18- میز مشق غلتان

اگر ساده بودن فضا و کارها برای شما در اولویت است و یا اینکه اگر توان مالی کافی برای هزینه کردن ندارید، می‌توانید با یکی از این جا سبدی‌های چرخان، کار فرزند خود را راه بیندازید. وسایل مورد نیازش را داخل آن بچینید و در هر موقعیت خانه که خواستید، از او بخواهید مشغول رسیدگی به تکالیف مدرسه شود، مثلا جا سبدی را به آشپزخانه ببرید یا کنار خودتان در اتاق نشیمن.

 

برچسب ها: دکوراسیون، کودکان، سرگرمی، آموزش، آذین نعمتی تعداد بازديد: 74 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز