Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 07:47

12
شهریور
ایده‌های جذاب برای طراحی اتاق خواب کودک ( قست سوم )

ایده‌های جذاب برای طراحی اتاق خواب کودک ( قست سوم )

این اتاق جذاب، دیدنی و آرام‌بخش است. تم آسمانی آن احتمالا کودک شما را شیفته خود می‌کند. تختی که با طناب از سقف آویزان است، رنگ و شکل دیوارها و کف اتاق و پرنده‌هایی که به طناب‌ها متصل هستند و ... نفس کودک‌تان را بند خواهد آورد.

به قلم :   آذین نعمتی - کارشناس معماری

 

تحریریه زندگی آنلاین :

1- اتاق آسمانی

 این اتاق جذاب، دیدنی و آرام‌بخش است. تم آسمانی آن احتمالا کودک شما را شیفته خود می‌کند. تختی که با طناب از سقف آویزان است، رنگ و شکل دیوارها و کف اتاق و پرنده‌هایی که به طناب‌ها متصل هستند و ... نفس کودک‌تان را بند خواهد آورد. این اتاق با الهام از آسمان و ارتفاعات خیره کننده طراحی شده است.

 

2- یک اتاق مینیمال و عالی

 بدون اغراق شما هم محو جذابیت متفاوت این اتاق شده‌اید. هم مد روز است و هم کارآمد. مدرن، شیک و جذاب و در عین حال مینیمال و درجه یک. دیوارها خاکستری روشن و خطوط به کار رفته در تختخواب با چارچوبی تیره، به جلوه متفاوت این اتاق افزوده است. طراحی کشوهای زیر تخت، میز تختخواب نصب شده روی دیوار (شناور)، کف چوبی و قالیچه ساده و شیک و روشنایی مخفی سقف آن، همگی در کنار هم به منحصر به فردی طراحی این اتاق انجامیده‌اند و علاوه بر کودک‌تان، شما را نیز به خود جذب می‌کند.

بیشتربخوانید:

ایده های جذاب برای طراحی اتاق خواب کودک ( قسمت دوم )

 

3- پرنسس صورتیژ

 بدون شک پرنسس کوچک شما این اتاق را دوست خواهد داشت. یک اتاق شیک صورتی که افسانه‌های شاهزادگان و کاخ‌های رویایی‌شان را در ذهن او القا می‌کند. دیوارهای راه‌راه صورتی اتاق، لوستر شیک و متفاوت، نور زیاد، پره روبان‌دار و تختخوابی که چند ملحفه و پتو روی آن است، همگی طراحی اتاق را به سمت اتاق پرنسس‌های قصه‌ها، برده است.

 

4- تختخواب بالا (مرتفع)

 این شکل و مدل از ساخت تختخواب به دلایل زیادی معقولانه است. علاوه بر برخورداری از عنصر خلاقیت، کمک می‌کند تا از فضای خوب زیر تخت، به شکل بهینه‌ای استفاده شود. استفاده از تختخواب بالا و مرتفع، اتاق را مدرن و مینیمالیستی می‌کند.

 

5- اتاق خوش آب و رنگ

 این اتاق رنگ‌های روشن و درخشان دارد. پرده‌های تاج‌دارش آدم را به یاد تاج خروس می‌اندازد. سایه‌بان سرمه‌ای تخت که با نوارهای تاج پرده‌ها هماهنگ است، این اتاق را شاد و پر انرژی کرده است.

سایر عناصر اتاق مثل میز کنار پنجره، آباژور و قاب عکس‌ها، همگی در هماهنگی با رنگ و طراحی اتاق استفاده شده‌اند. ظاهر جذاب این اتاق، کودک را به یک روز پر انرژی و شاد دعوت می‌کند.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک

 

 

 

 

6- یک زمین بازی سرپوشیده

 اگر کودک‌تان بیش فعال است، بهتر است به او اتاقی بدهید که در آن امکان و شرایط بازی کردن داشته باشد و تخلیه انرژی شود. این اتاق به گونه‌ای طراحی شده است که کودک هر زمان که بخواهد شرایط کافی برای بازی و تحرک داشتن را دارد. دیوار کوهنوردی، حلقه ژیمناستیک، نردبان، طناب و ... در نهایت برای برخورداری از ایمنی بالاتر، یک تشک در کف اتاق قرار داده شده است. یک دیوار به شکل تخته سیاه، توپ و سایر وسایل اتاق همگی با این فضا هماهنگ هستند و کودک پر جنب و جوش شما را مدت زمان زیادی سرگرم نگه می‌دارد.

 

7- جنگل آبی

 قرار نیست که همه جنگل‌ها سبز باشند. بعضی از جنگل‌ها آبی و یا زرد یا نارنجی هستند، مثل این یکی. این اتاق از هر جهت عالی است. یک اتاق زیبا، روشن، سرگرم کننده و جذاب. تختخواب برای کودک نوپا، عالی است. دیوارهای آبی با تم ابر و پرده‌ای که شکل ستاره دارد در کنار سایر عناصری که تم جنگل را دارند، همگی نوعی آرامش در عین حال در حرکت بودن و جریان داشتن را القا می‌کنند. کفپوش مناسب اتاق و قالیچه هماهنگ با طراحی اتاق نیز به کارایی بیشتر آن و جذابیت و راحتی‌اش افزوده است.

 

8- خانه عروسکی

 این اتاق شبیه به خانه‌های عروسکی اسباب‌بازی‌های دخترتان است. یک اتاق خواب صورتی، بنفش و سفید که با الهام از خانه‌های اسباب‌بازی طراحی شده است. المانت‌های به کار رفته در اتاق از قاب تخت گرفته تا پنجره و رنگ دیوارها، این فضا را برای دختر خردسال شما، رویایی و خاطره‌انگیز می‌سازد.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک در شرایط خاص

 

 

 

 

9- اتاق مزرعه‌ای

 این اتاق ما را به یاد خانه‌ها و کلبه‌های مزرعه می‌اندازد. زیبا، روشن و پر از حس زندگی است.

به نظرم دختر خانم‌ها عاشق این فضا می‌شوند. دیواری با تم گل، رو تختی چهار خانه‌ای، در صورتی اتاق و رنگ دیوارها همگی حال و هوای اتاق‌های مزرعه را دارند که ظاهری مدرن به خود گرفته است.

 

10- اتاق ایده‌آل برای کتاب خواندن

 یک صندلی کنار پنجره‌ای بلند، می‌تواند محیطی مناسب برای وقت‌هایی باشد که کودک‌تان در اتاقش مهمان دارد. این اتاق هم طراحی جذاب دارد و هم کاربردی است. قفسه کنار صندلی برای قرار دادن کتاب‌ها، فضایی را برای مطالعه و کتاب خواندن به وجود آورده است که خیلی راحت و دنج به نظر می‌رسد. این اتاق از هر لحاظ کامل و مناسب است.

 

11- اتاق برای رویا پردازی‌های فضایی

یکی از محبوب‌ترین ایده‌ها برای طراحی اتاق کودک، این مدل است. رنگ آبی تیره سقف با زمینه‌ای ستاره‌ای در کنار دیوارهای روشن اتاق را به فضایی دلخواه برای سیر کردن در دل آسمان‌ها می‌برد. رنگ پتوی روی تخت و تم آن نیز متناسب با فضای اتاق طراحی شده است. کمی نور رشته‌ای و یک ستاره روشن روی قفسه و چراغ سقفی ستاره‌ای به جذابیت زیاد این اتاق افزوده‌اند.

 

12- اتاقی با یک تخت کابین‌دار

 برای کودکی که اهل ماجراجویی است، این طراحی اتاق خواب، یک انتخاب دقیق و درست است. این تخت کابینی دنج و راحت است و می‌تواند اوقات خوشی را برای فرزند شما فراهم سازد. ساخت آن بسیار راحت است و طبق الگویی که در دستورالعمل چیدمان قطعات است، انجام می‌شود. با یک لامپ قدیمی، قالیچه حصیری، سبد توری، نمای داخلی اتاق کامل می‌شود و فضایی ایده‌آل برای کمپینگ ایجاد می‌گردد.

 

13- رنگ‌های درخشان

 رنگ‌های روشن، لذت‌بخش، درخشان و چشمگیر، با استفاده از الگوهای جذاب با چاپ‌های سرگرم کننده، همگی با هم در این اتاق جمع شده‌اند. یکی از دیوارها با رنگ زمینه سفید و خال‌خال‌های روی آن، یک فرش راه‌راه رنگی، یک لوستر مدل طبلی، یک تخت عریض و راحت و ملحفه‌های رنگارنگ و حتی یک توری آویزان از سقف برای نگهداری برخی از وسایل شخصی کودک در کنار نور کافی، به زیبایی و راحتی این اتاق منجر شده‌اند.

برچسب ها: دکوراسیون، دکوراسیون اتاق خواب، طراحی دکوراسیون، آذین نعمتی تعداد بازديد: 123 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز