Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 07:44

14
تیر
ایده‌های درخشان از طراحی اتاق خواب کودک

ایده‌های درخشان از طراحی اتاق خواب کودک

بچه‌ها که از مرحله نوزادی و نوپایی می‌‌گذرند، کم‌کم نیاز به حریم شخصی و یک اتاق مخصوص خودشان پیدا می‌‌کنند. کودکان وقتی به این مرحله از استقلال می‌‌رسند، خواسته‌ها و انتظارات خود را ابراز می‌‌کنند و در مورد اتاق خواب

به قلم :   آذین نعمتی ؛ کارشناس معماری

 

تحریریه زندگی آنلاین : بچه‌ها که از مرحله نوزادی و نوپایی می‌‌گذرند، کم‌کم نیاز به حریم شخصی و یک اتاق مخصوص خودشان پیدا می‌‌کنند. کودکان وقتی به این مرحله از استقلال می‌‌رسند، خواسته‌ها و انتظارات خود را ابراز می‌‌کنند و در مورد اتاق خواب خود و ایده‌ها و طرح‌های بهتر برای آن با شما همفکری می‌‌کنند. در این مرحله از رشد کودک، لازم است که والدین نیز به آرای آنها اهمیت دهند و در مورد مسائل مربوط به آن‌ها حتماً نظرشان را جویا شوند.

 

یک طراحی کلاسیک شبیه خانه‌های دنج مزرعه

 به این اتاق خواب کودک دو تخته توجه کنید. این اتاق جنسیت ندارد. طراحی کلاسیک آن به گونه‌ای است که مخصوص هر دو جنس در نظر گرفته شده است. دو تا تختخواب قاب دار، بالای هر کدام روی دیوار یک اسباب‌بازی (عروسک) از سر حیوان، یک پاتختی بین دو تخت، ملحفه‌های شطرنجی، دیوارهای آبی خاکستری، پرده روشن و یک قفسه شناور برای کتاب همگی به طرز منطقی و درستی در این اتاق جای گرفته‌اند. این اتاق فضای دنج و مطمئنی به نظر می‌‌رسد.

بیشتربخوانید:

پیشنهاد ویژه برای دکوراسیون اتاق کودک

 

 

 

یک جنگل سرسبز در اتاقی کوچک

 با این اتاق خواب، جنگلی شگفت‌انگیز و ماجراجویانه را برای فرزندتان زنده می‌‌کنید. به لهجه دیوارها گوش بدهید. سبز سبز هستند. همه چیز در این فضای زیبا، با هم همخوانی دارد. از قاب تختخواب گرفته تا قالیچه و سایبان و عکس روی دیوار. چمدان سفر نیز یک طرف اتاق آماده ماجراجویی‌های کودک شما است. چمدان را با اسباب‌بازی‌های حیوانات مناطق جنگلی و گرمسیری پر کنید و او را برای سفر دلچسبش، همراهی نمایید.

 

شیک و تمیز و مرتب

 این اتاق روشن، تمیز، شیک و زیبا است. یک اتاق خواب دخترانه بسیار سبک با کفپوشی روشن و دیوارهایی که ته‌مایه‌های رنگ سبز نعنایی را دارند، صندلی چرخان توری، لوستر و آویز صدفی، تخت سفید با قاب سورمه‌ای و قالی روشن همگی به این فضا سبکی عجیبی داده‌اند.

 

یک گوشه خیالی و امن

 نبوغ طبیعی و تمایلات هنری کودک خود را با اضافه کردن یک تخته گچی روی یکی از دیوارها، افزایش و رشد دهید. استفاده از گچ‌های رنگارنگ در این دیوار تخته سیاه، حتماً خوشایند کودک‌تان خواهد بود. از تصویر حیوانات گرفته تا ستاره‌ها و سیارات همگی می‌‌توانند سوژه نقاشی روی دیوار گچی باشند. نگاه کنید که رنگ قالی اتاق چه هماهنگی خوبی با نقاشی‌های دیوار دارد.

بیشتربخوانید:

ایده هایی برای طراحی اتاق کودک

 

 

 

 

یک اتاق دوست داشتنی برای خواهران دوقلو

 اینجا بهترین اتاق دخترانه برای خواهران دوست‌داشتنی است. به دختران خود اجازه بدهید که این اتاق روشن و پر زرق و برق را با تختخواب‌های هم شکل، دیوارهای هلویی و شیری رنگ، چهارپایه‌های یکسان و فرش‌های سفید کرکی شیک به اشتراک بگذارند. لوستر کلاسیک اتاق، ظاهر مجللی به آن داده است.

 

اتاق لگویی

 تا به حال به اتاق لگویی فکر کرده بودید؟ این اتاق روشن، رنگارنگ و هیجان‌انگیز می‌‌تواند برای سازنده کوچک شما سرگرم کننده و الهام بخش باشد. این اتاق ایده‌های خوبی به فرزندتان می‌‌دهد و زمان‌های زیادی او را سرگرم می‌‌کند. دیوار لگویی، بالش‌ها و کوسن‌های الهام گرفته شده از طرح لگو، طرح روی دیوار و حتی قالیچه اتاق همگی با هم تناسب دارند.

 

تخت مخفی

 بچه‌ها عاشق مخفی بازی هستند. در این اتاق صرفه جویی زیادی در استفاده از فضا شده است. تختخواب به صورت کشویی و مخفی طراحی شده است. در عوض کودک فضای بیشتری برای مطالعه و سرگرمی در اختیار دارد. تختخواب و کشوهای مجاور آن در حال بسته، اتاق را بسیار منظم و جذاب نمایان می‌‌کنند. به نظرتان عالی نیست؟

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک

 

 

 

 

اشکال هندسی و الگوها

 نوبتی هم که باشد، نوبت اشکال و الگوها است. این طراحی مدرن مدل اسکاندیناوی رنگارنگ را به خاطر بسپارید. جذاب، روشن و دوست داشتنی است. فضای داخلی مینیمالیستی آن باعث می‌‌شود که مرتب و تمیز به نظر برسد. یک تخت تو کار که یک سر آن سقفی نیمه دارد و استفاده بجا و درست از اشکال هندسی و الگوها، در کنار رنگ‌های مناسب فضای این اتاق را دلچسب نموده است.

 

خانه درختی

 همه بچه‌ها خانه درختی را دوست دارند و احتمالاً رویای بیشتر ما در کودکی نیز داشتن یک خانه درختی بوده است. حالا چرا این کار را برای فرزندمان نکنیم؟ این خانه درختی را می‌‌توانید به شکل‌های متفاوت طراحی کنید و در تزئین آن نیز از فرزندتان کمک بگیرید. در مورد ایمنی اتاق و خانه درختی حتماً دقت ویژه‌ای داشته باشید.

 

یک مخفی گاه واقعی

 نه اینکه فرزندتان را به گوشه‌گیری و پنهان شدن تشویق کنید، ولی کودکان عاشق فضاهای خصوصی این چنینی هستند. آنجا بازی می‌‌کنند، چرت می‌‌زنند و در مکان مخفی خود، کارهایی که دوست دارند را انجام می‌‌دهند. بگذارید که راحت باشند. در عوض سعی کنید که یک فضای مخفی امن برایش بسازید.

 

یک سایبان زیبا

 هر دختری دوست دارد که یکی از این‌ها را داشته باشد. تقریباً بیشتر دخترها آرزوی پرنسس بودن را دارند. این اتاق خواب مخصوص یک شاهزاده خانم مدرن است. در واقع با اضافه کردن سایبان تخت به هر اتاق خوابی می‌‌توان آن را پرنسسی کرد. چند رشته از نورهای باریک و یک قالیچه کوچک، هماهنگی بیشتر در اتاق ایجاد خواهد کرد.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک در شرایط خاص

 

 

 

 

تختخواب پسرانه

 این اتاق باوقار، شیک، منظم و شهری است. مطمئن باشید که پسر شما این اتاق را دوست خواهد داشت. سایه‌های آبی خاکستری به این فضا خنکی داده است. اتاق کمی به طراحی‌های کلاسیک نزدیک است. جفت مبل‌های راحتی، دیوارهای مرتب و چوبکاری شده با حداقل وسایل دکوری، حس امنیت و اطمینان به اتاق بخشیده‌اند. این فضا واقعاً شیک و دوست‌داشتنی است.

 

گوشه مناسب و دنج

 یک گوشه خوب و سرگرم‌کننده برای این اتاق طراحی شده است تا کودک آنجا کتاب بخواند یا بازی کند. این گوشه دنج شامل یک بالش نرم، یک پرده سایبان، یک فرش راحت و چند قفسه و یک چراغ مطالعه است. در ضمن سبد عروسک‌ها نیز همان جا قرار دارد تا کودک به راحتی از آن‌ها بردارد و مشغول بازی شود.

 بیشتربخوانید:

نکاتی در مورد دکوراسیون اتاق کودک

 

 

 

 

ترکیب طوسی و صورتی

 هر چه از زیبایی این ترکیب رنگی بگوییم، کم است. این اتاق دخترانه به طرز کارآمدی طراحی شده و با تم اتاق‌های مدرن ترکیب شده است. فضای داخلی آن صورتی و سایه‌های خاکستری روشن دارد. دایره‌های کوچک طلایی، فضا را گرم‌تر نموده است. این دایره‌ها در بخش‌های دیگر اتاق مثل قالی کف اتاق نیز تکرار شده‌اند. زیر تخت یک کشو قرار دارد که فضای بسیار مناسبی برای ذخیره کردن وسایل و لباس‌ها است. این اتاق بسیار شیک و جذاب طراحی شده است.

برچسب ها: دکوراسیون، اتاق کودک، دکوراسیون داخلی، طراحی داخلی، سرویس خواب، آذین نعمتی تعداد بازديد: 129 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز