Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 04:25

1
بهمن
ایده‌هایی برای طراحی اتاق کودک

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کودک

طراحی اتاق خواب کودک‌تان، می‌تواند یک تجربه سرگرم‌کننده و درخشان باشد. شما می‌توانید برای انجام این کار از کارتون‌های معروف، زمین‌ها و اتاق‌های بازی، مجلات و سایت‌های دکوراسیون و ... الهام بگیرید.

به قلم : آذین نعمتی - کارشناس معماری

 

تحریریه زندگی آنلاین : طراحی اتاق خواب کودک‌تان، می‌تواند یک تجربه سرگرم‌کننده و درخشان باشد. شما می‌توانید برای انجام این کار از کارتون‌های معروف، زمین‌ها و اتاق‌های بازی، مجلات و سایت‌های دکوراسیون و ... الهام بگیرید. علاوه بر آن می‌توانید از ایده‌های ما نیز استفاده کنید:

 

تِم جنگل

این دکوراسیون با ایده‌های ساده تم جنگلی می‌تواند فضای زیبا و دوست‌داشتنی برای کودک ایجاد کند. طرح‌های دکوراسیون تم جنگل را به فرزندتان نشان دهید و با مشاهده تصاویر، واکنش‌های او را مشاهده کنید.

تقریبا کودکی وجود ندارد که فضای فانتزی این سبک را دوست نداشته باشد. برای این طرح می‌توانید از برچسب‌های دیواری استفاده کنید، مثلا طرح یک درخت را روی دیوار نصب کنید. یا اینکه از حیوانات جنگل کمک بگیرید و آنها را به صورت عروسک از سقف آویزان کنید. اضافه کردن یک چادر در یک گوشه از اتاق، حال و هوای جنگلی اتاق را دو چندان خواهد کرد. قاعدتا اتاق با تم جنگلی، با استفاده رنگ سبز به صورت رنگ غالب، رنگ‌بندی می‌شود. طیف‌های مختلف سبز را در دیوار‌ها و مبلمان اتاق به کار بگیرید. استفاده از نور سبز رنگ در اتاق نیز می‌تواند هاله‌ای زیبا از رنگ سبز را در اتاق پخش کند.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک

 

 

 

طرح‌های مدرن و شیک در طراحی اتاق کودک

برای کودک در حال رشد، هیچ چیز به اندازه بهره‌مندی از یک اتاق ایده‌آل و متناسب، دلچسب نیست. با توجه به خواست و نیاز کودک، رنگ دلخواه او را انتخاب کنید. استفاده از رنگ خنثی برای دیوارها، دست شما را برای رنگ‌بندی سایر قسمت‌ها، باز می‌گذارد. نور اتاق ملایم و غیر مستقیم باشد تا کودک احساس امنیت بیشتری کند. این اتاق ترکیبی از چند رنگ مختلف است. شما در این تصویر، رنگ‌ها را در توازن و تعادل می‌بینید. وسایل تزئینی که روی دیوار نصب شده‌اند، به آن حالت سرگرم‌کننده و جذاب داده‌اند. کف‌پوش اتاق، بخشی از سطح پارکت را پوشانده است. طراح آن به جای چیدمان جزیره‌ای، سعی کرده فضای بیشتری را با چیدمان کناره‌ای، در اتاق خالی نگاه دارد تا کودک راحت‌تر بازی کند. این اتاق هم فضای کافی برای استراحت دارد و هم برای مطالعه کردن و یا حتی بازی کردن نیز، بسیار مناسب است.

 

طراحی شاد اتاق کودک برای کودکان شاد

گاهی اوقات هم لازم است که اتاق کودک بدرخشد. با چه چیزی؟ با به‌کار‌گیری رنگ‌های روشن و درخشان. کاغذ دیواری اتاق پر از رنگ‌های شاد است. طرح آن، طرح کف دست است، ولی شما می‌توانید روی یک دیوار ساده و یک رنگ نیز، خودتان همین طرح را پیاده کنید. کف دست‌تان را رنگ بزنید و آن را روی دیوار قرار دهید. سعی کنید به پراکندگی رنگ‌ها نیز اهمیت دهید. می‌توانید از برچسب و پوسترهای کودکانه نیز استفاده کنید. رنگ زرد، رنگ انرژی‌زا و خوشایند کودکان است. این رنگ، جلوه‌ای درخشان به اتاق می‌دهد. این رنگ به شادی گره خورده است. زرد پررنگ باعث افزایش تمرکز کودک می‌شود. در این تصویر از طیف‌های مختلف رنگ زرد استفاده شده است. استفاده از رنگ سفید برای زمینه و رنگ سبز روشن به صورت ترکیبی، فضای اتاق را شاد و روشن کرده است.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک در شرایط خاص

 

 

 

طراحی اتاق کودک با زیبایی بی‌زمان

از این اتاق خوش‌تان می‌آید؟ همه آن چیزهایی که در این اتاق استفاده شده است، چوبی است و یا بافت طبیعی دارد. این نوع از زیبایی بی‌زمان است. طراحی این اتاق کهنه و قدیمی نمی‌شود. کودک شما هم در 8 سالگی از آن لذت می‌برد و هم در 84 سالگی. برای طراحی اتاقی که دکوراسیون زیبای بی‌زمان دارد، تا می‌توانید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید، مخصوصا برای دیوارها و قطعات درشت مبلمان. در قدم‌های بعدی سعی کنید تا می‌توانید هماهنگی را افزایش دهید. با توجه به ابعاد و اندازه‌ها، سعی کنید وسایل را در جاهای درست و مناسب قرار دهید. استفاده از مبلمان و وسایل چوبی و بافت‌های طبیعی باعث می‌شود که در هر دوره از زندگی کودک و با توجه به جنسیت او با اضافه کردن چند المانت و عنصر دیگر، فضای اتاق را به شکل دلخواه او در آورید.

 

برای آنها که عاشق رنگ‌های پاستیلی و یخی هستند

فضاهایی که رنگ‌های پاستیلی و رنگ‌های یخی دارند، معمولا شاد و باطراوت هستند. پتوی صورتی، روتختی سبز نعنایی، پرده آبی کمرنگ، قالیچه نارنجی پاستیلی، دیوارهای زرد لیمویی و ... تصورش را بکنید که اتاق کودک‌تان با این رنگ‌ها، چقدر دوست‌داشتنی می‌شود. برخی از کاغذ دیواری‌ها نیز از این نوع رنگ‌ها به آلبوم‌هایشان اضافه کرده‌اند. این نوع رنگ‌ها در دکوراسیون اتاق کودک، فضای اتاق را بزرگ‌تر و دلبازتر نیز نشان می‌دهند و علاوه بر آن امتیاز دیگری که دارند، ویژگی‌های مدرن‌تر بودن‌شان است.

 

استفاده از رنگ‌های گرم و نور بیشتر در اتاق

بدون شک رنگ‌های گرم برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک، از بهترین گزینه‌ها هستند. در دکوراسیون داخلی رنگ‌های گرم به دو صورت استفاده می‌شوند یا به صورت کامل و در تمامی اجزا و ترکیبات اتاق و یا به صورت تُناژی و در کنار سایر رنگ‌ها. در اتاق‌های شمالی، باعث روشنایی و گرمای بیشتر می‌شوند. هیجان بیشتری را به اتاق اضافه می‌کنند، مخصوصا اگر فرزند شما روحیه بسیار آرام و کمی خجالتی دارد، استفاده از این رنگ‌ها، انرژی اتاق او را بالا می‌برد. رنگ‌های زرد، قرمز، نارنجی و طیف‌های متشکل از این سه رنگ فضای اتاق کودک را شاد و سرگرم‌کننده می‌کنند.

 بیشتربخوانید:

نکاتی در مورد دکوراسیون اتاق کودک

 

 

 

 

طراحی اتاق کودک به سبک اسکاندیناوی

به این اتاق دقت کنید. رنگ غالب آن، خاکستری و طوسی است، ولی همچنان فضا گرم است. اینجا است که هنر استفاده از رنگ سفید و اُکر و قهوه‌ای در ترکیب با طوسی، بافت ویژه‌ای به اتاق می‌دهد. کف‌پوش چوبی آن، فضا را گرم و دلچسب کرده است و اضافه کردن چند المانت به همان رنگ کف‌پوش به این اتاق، به زیبایی آن افزوده است. سبک اسکاندیناوی فضای اتاق را دلباز می‌کند. مهم‌ترین ویژگی این سبک، سادگی آن است. هم مدرن است و هم قابل اجرا در تمام اتاق‌ها. رنگ سفید در این سبک همواره جایگاه ویژه‌ای دارد. طراحی آن مینیمال و از هر گونه تجملات و وسایل اضافی به دور است. در واقع اتاق‌هایی که به سبک اسکاندیناوی طراحی می‌شوند، آرام و دلباز هستند. گاهی برخی از وسایل طوری در اتاق چیده می‌شوند که از دید، پنهان باشند و اتاق تا جای ممکن منظم به نظر برسد. چنین فضایی بدون شک همیشه آرام‌بخش است.

 

طراحی اتاق خواب برای کودکانی که عاشق اشکال هندسی هستند

طراحی این اتاق چندان هم سخت و دشوار نیست. نقوش هندسی این روزها به یکی از مدهای جذاب دکوراسیون خانگی بدل شده‌اند. نقوش هندسی، جلوه‌ای لوکس به اتاق می‌دهند. استفاده از الگوهای ساده و منظم در چند رنگ متنوع و یا حتی به صورت تک‌رنگ، گاهی با کمترین هزینه، بیشترین تغییر را ایجاد می‌کند. بهتر است در چنین شرایطی، فقط یکی از دیوارها را با نقوش و اشکال هندسی طراحی کنید و اجازه دهید سایر دیوارها، ساده و بدون طرح بمانند. از طیف‌های رنگی نزدیک به هم استفاده کنید تا ایجاد شلوغی و ازدحام بصری نکنند. این نقوش جذابیت زیادی ایجاد می‌کنند و دلیل آن در به‌کار‌گیری اشکال هندسی است، نه رنگ‌ها. اگر روحیه خلاق و جستجوگر دارید، سراغ این سبک بروید تا بتوانید برای طراحی اتاق کودک‌تان از روش‌های خلاقانه، بهره ببرید.

برچسب ها: دکوراسیون، اتاق کودک، دکوراسیون داخلی، رنگ اتاق کودک، طراحی داخلی، کاغذ دیواری، فنگ شویی، اتاق بازی، آذین نعمتی تعداد بازديد: 143 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز