Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 05:56

18
دی
کودکان لازم نیست همه چیز را بدانند

کودکان لازم نیست همه چیز را بدانند

در ایام کرونا بسیاری از کودکان دچار پرخاشگری، افسردگی، بی‌حوصلگی و بی‌حالی و خستگی، احساس اضطراب، استرس و نگرانی‌های مختلف هستند.

تحریریه زندگی آنلاین : دکتر مهشید چوبداری؛ کارشناس سلامت روان در خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: در ایام کرونا بسیاری از کودکان دچار پرخاشگری، افسردگی، بی‌حوصلگی و بی‌حالی و خستگی، احساس اضطراب، استرس و نگرانی‌های مختلف هستند. کودکان شنونده و بیننده تمام اتفاقات و حواشی مربوط به کرونا هستند، پس همه اطلاعات بیماری کرونا را جلوی کودکان بازگو نکنید، اگر قرار است اطلاعاتی بدهید، اطلاعات امیدبخش و رضایت بخش باشد تا کودکان را در موقعیت اضطراب قرار ندهد. انجام بازی‌های مختلف با کودکان و گذراندن وقت بیشتر کنار آنها، تشویق کودکان به بیان ترس‌ها و نگرانی‌هایشان و ارتباط بیشتر با آن‌ها می‌تواند در آرام کردن کودکان موثر باشد. یکی از راه‌های برقراری ارتباط با کودکان نقاشی کشیدن است که می‌تواند حالت‌های مختلف کودک را نیز بیان کند. در مورد صحبت کردن با کودکان باید مناسب با سن‌شان با آن‌ها تکلم کنید و اگر با رعایت تمام نکات به نتیجه نرسیدید با یک روانشناس در ارتباط باشید؛ از روانشناس نترسید، چراکه اگر مشکلات روحی و سلامت روان کودک حل نشود، در آینده به شکل معضلات بزرگ بروز می‌کند.

 بیشتربخوانید:

برچسب ها: کودک، روانشناسی کودک، افسردگی، پرخاشگری، آموزش تعداد بازديد: 282 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز