Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 05:24

16
آبان
خشم کودک را عاقلانه مهار کنید!

خشم کودک را عاقلانه مهار کنید!

برای این که کودک شما احساسات خود را بشناسد و روی آن‌ها اسم بگذارد، شما باید در خصوص احساسات خود و کودکتان صحبت کنید و تا جایی که می‌توانید بر احساسات خودتان و آدم‌های دور و برتان اسم بگذارید

تحریریه زندگی آنلاین : فاطمه کوهپایه زاده؛ روانشناس، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اولین کاری که شما به عنوان والدین و یا نزدیکان کودک باید انجام دهید، این است که کودک را از احساسات خود آگاه کنید. برای این که کودک شما احساسات خود را بشناسد و روی آن‌ها اسم بگذارد، شما باید در خصوص احساسات خود و کودکتان صحبت کنید و تا جایی که می‌توانید بر احساسات خودتان و آدم‌های دور و برتان اسم بگذارید: «این آدم توی فیلم به نظر ناراحت میاد»، «به این عکس در مجله نگاه کن، به نظر عصبانی میاد». شما به عنوان والدین و اطرافیان نزدیک کودک باید خونسرد باشید، چراکه کودکان به سادگی نسبت به محیط اطرافشان واکنش نشان می‌دهند و به همین دلیل، اگر شما خوشحال و آرام باشید، کودکان هم خوشحال خواهند بود و اگر ببینند والدینشان عصبانی و ناراحت هستند، آن‌ها نیز کج خلقی خواهند کرد، بنابراین اگر موقعیتی شما را ناراحت کرده است زمانی را به تنهایی بگذرانید و به همین منظور، از فرزند خود جدا شوید و او را در مکان امنی بگذارید و به تنهایی قدم بزنید.تکنیک‌های آرام‌سازی تن و روان و رهایی از استرس را بیاموزید تا بتوانید با استرس‌های روزمره کنار بیایید. شما باید به عنوان والدین یا نزدیکان کودک، خشم او را بپذیرید و به احساسات او احترام بگذارید، چرا که این کار شما باعث می‌شود که او خشم خود را کمتر با واکنش‌های تند و شدید بروز دهد.

 بیشتربخوانید:

چرایی گوشه‌گیری در کودکان

 افسردگی در کودکان را جدی بگیرید!

 

برچسب ها: خشم، روانشناسی کودکان، کنترل خشم، عصبانیت تعداد بازديد: 245 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز