Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 11:33

27
اردیبهشت
توصیه‌هایی برای رفع یک عادت بد در کودکان

توصیه‌هایی برای رفع یک عادت بد در کودکان

روانشناس و کارشناس ارشد مرکز مشاوره معاونت فرهنگی و اجتماعی استان بوشهر، اظهار کرد: کودکی که انگشتش را در بینی‌اش فرو می‌کند کارش را اشتباه نمی‌داند، بنابراین به او بگویید

تحریریه زندگی آنلاین : به نقل از ایسنا، شهربانو بهروزیان؛ روانشناس و کارشناس ارشد مرکز مشاوره معاونت فرهنگی و اجتماعی استان بوشهر، اظهار کرد: کودکی که انگشتش را در بینی‌اش فرو می‌کند کارش را اشتباه نمی‌داند، بنابراین به او بگویید که چرا این رفتار پسندیده نیست و علت اینکه چرا دیگران این عادت را نمی‌پسندند و دوست ندارند به آن نگاه کنند، برای کودک توضیح دهید. رفتارهای جایگزین را به کودک بیاموزید. اجازه ندهید بینی کودک آن قدر خشک شود که وسوسه شود انگشتش را وارد آن کند. پیشنهاد می‌شود با پزشک‌تان درباره دستگاه‌های مرطوب‌کننده و دیگر وسایل پیشگیرانه مشورت کنید. فین کردن را به کودک بیاموزید. زمان‌ها و مکان‌هایی را که کودک انگشت در بینی می‌کند، شناسایی کنید. وقتی مشخص کردید که احتمال بروز این رفتار کی و کجا بیشتر است، حتما کاری کنید که در آن زمان‌ها دست‌هایش مشغول فعالیتی باشد. اگر او برای تماشای تلویزیون روی صندلی مورد علاقه‌اش نشسته است، تشویقش کنید با توپش بازی کند. وقتی کودک بینی‌اش را به روشی صحیح تمیز می‌کند، حتما از تلاش‌ها و آگاهی‌اش قدردانی کنید.

بیشتربخوانید:

دلایل خون دماغ و راه های درمان

برچسب ها: روانشناسی، تربیت کودک، بینی، عادت بد، خون دماغ، خشکی بینی تعداد بازديد: 143 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز