Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 19:32

23
شهریور
با شب ادراری کودکان چه کنیم؟

با شب ادراری کودکان چه کنیم؟

دکتر بنفشه آراد؛ عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مهم‌ترین هدف درمانی در شب ادراری کودکان، اجتناب از کاهش اعتماد به نفس کودک یا بروز مشکلات رفتاری است. در شب ادراری کودکان، به والدین توصیه می‌شود

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش کودک سالم و به نقل از همشهری‌آنلاین، دکتر بنفشه آراد؛ عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مهم‌ترین هدف درمانی در شب ادراری کودکان، اجتناب از کاهش اعتماد به نفس کودک یا بروز مشکلات رفتاری است. در شب ادراری کودکان، به والدین توصیه می‌شود از تنبیه کودک پرهیز کنند، زیرا این کار باعث افزایش دفعات شب ادراری و کاهش بیشتر اعتماد به نفس کودک خواهد شد. کودک در دو تا چهار سالگی، آماده یادگیری کنترل ادرار و مدفوع می‌شود. در این زمان کودک از پُر شدن مثانه آگاهی پیدا می‌کند و رشد مثانه و تکامل عصبی کودک به حدی می‌رسد که توانایی کنترل ادرار را پیدا می‌کند. علاوه بر عوامل فوق، تشویق کودک به خشک بودن در این سن، باعث کنترل ارادی ادرار خواهد شد، البته دختران، کنترل ادرار را زودتر از پسران به دست می‌آورند. شب ادراری در دختران و پسران تا پنج سالگی، طبیعی است. کودکی که شب ادراری دارد، با گذشت هر سال ۱۵ درصد احتمال بهبودی خواهد داشت، بنابراین با افزایش سن کودک، شب ادراری کمتر خواهد شد و در ۱۰ سالگی سه درصد پسران و دو درصد دختران، شب ادراری خواهند داشت. تا ۱۸ سالگی، تنها یک درصد احتمال شب ادراری در افراد وجود دارد. کودکی که مدتی شب‌ها خشک بوده و مجددا دچار شب ادراری شده است، حتما نیاز به بررسی‌های دقیق خواهد داشت.

بیشتربخوانید:

شب ادراری در کودکان

شب‌‌ادراری در کودکان، علل و درمان

درمان مشکلات متداول ادراری ؛ شب ادراری

 

 

 

برچسب ها: کودکان، شب ادراری، درمان شب ادراری، کنترل ادرار تعداد بازديد: 173 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز