Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 18:45

18
شهریور
درمان مشکلات متداول ادراری ؛ شب ادراری

درمان مشکلات متداول ادراری ؛ شب ادراری

شب ادراری گاهی به صورت بیدار شدن مکرر فرد هنگام خواب برای رفع ادرار بدون دفع بی‌اختیار آن است که اغلب ناشی از مشکلات پروستات یا دیابت و یا مشکلات عصبی است و به آن شب‌ بیداری برای دفع ادرار گفته می‌شود.

دکتر حمید رنجبری - جراح و ارولوژیست

 

تحریریه زندگی آنلاین : شب ادراری گاهی به صورت بیدار شدن مکرر فرد هنگام خواب برای رفع ادرار بدون دفع بی‌اختیار آن است که اغلب ناشی از مشکلات پروستات یا دیابت و یا مشکلات عصبی است و به آن شب‌ بیداری برای دفع ادرار گفته می‌شود. گاهی نیز به صورت دفع ادرار شبانه در هنگام خواب بدون درک آن است و اغلب در کودکان رخ می‌دهد ولی گاهی در بزرگسالان نیز اتفاق می‌افتد. در کودکان شب ادراری اغلب به صورت اولیه دیده می‌شود و این به آن معنی است که کودک از بدو تولد هیچ‌گاه به طور مکرر شب ادراری‌اش قطع نشده و تا 5 سالگی اغلب نیازی به درمان ندارد، در کودکان به فراوانی دیده می‌شود و اغلب زمینه ارثی دارد. گاهی نیزکودک مدتی شب‌ادراری نداشته و سپس به ناگهان دوباره شروع شده است این موارد آخر و نیز موارد اولیه پس از 5 سالگی، نیاز به بررسی و درمان دارد. معمولا درمان‌های شناختی و شرطی‌سازی نظیر استفاده از آلارمهایی که به تشک یا لباس زیر کودک متصل می‌شوند و با ایجاد صدا با دفع اولین قطرات ادرار کودک را بیدار می‌کنند، کاربرد مناسبی دارند ولی در اغلب موارد نیاز به درمانهای دارویی نیز وجود دارد که بسیار کارآمد هستند. نکته مهم در شب‌ادراری کودکان طولانی بودن مدت درمان دارویی است که ناشی از نیاز به رشد کامل دستگاه عصبی کنترل کننده دفع در دستگاه ادراری است که زمان بر است. در بزرگسالان با شب‌ادراری واقعی برای دیابت و مشکلات پروستات و مجاری ادراری و نیز مشکلات دستگاه عصبی نظیر صرع ضروری است و عموما به درمان بیماری زمینه‌ای نیاز دارد.

 

 بیشتربخوانید:

درمان مشکلات متداول ادراری ؛ تورم عمومی بدن یا دفع پروتئین در ادرار

 درمان مشکلات متداول ادراری ؛ وجود خون در ادرار

درمان مشکلات متداول ادراری ؛ سوزش و تکرر ادرار

برچسب ها: مشکلات کلیوی، سوزش ادرار، تکرر ادرار، شب ادراری، شب ادراری در کودکان، دکتر حمید رنجبری تعداد بازديد: 375 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز