Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 01:37

12
اسفند
احتمال مرگ‌ومیر کودکان در ابتلا به اومیکرون زیاد است؟

احتمال مرگ‌ومیر کودکان در ابتلا به اومیکرون زیاد است؟

دکتر حمید سوری افزود: در سویه های قبلی کرونا کودکان کمتر دچار مرگ و میر می شدند و بیشترین فوتی های ناشی از سوش های مختلف کرونا را افراد بزرگسال و دارای بیماری های زمینه ای تشکیل می دادند.

ایرنا نوشت: رئیس کارگروه پیشگیری و بهداشت قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: موارد مرگ و میر کودکان ایرانی بر اثر ابتلا به امیکرون رقم قابل توجهی نیست.

دکتر حمید سوری افزود: در سویه های قبلی کرونا کودکان کمتر دچار مرگ و میر می شدند و بیشترین فوتی های ناشی از سوش های مختلف کرونا را افراد بزرگسال و دارای بیماری های زمینه ای تشکیل می دادند.

وی اظهار داشت: موارد مراجعه سرپایی و بستری کودکان مبتلا به امیکرون روزانه در مراکز درمانی بالا بوده اما آنها کمتر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست می دادند و رقم قابل توجهی نبوده و بسیار محدود است.

سوری با بیان اینکه کودکان بیشتر با علایم گوارشی به کرونا مبتلا می شوند، ادامه داد: رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، مراقبت های اولیه از کودکان در پیشگیری آنها برای ابتلا به امیکرون بسیار مهم بوده و بهتر است این ایام که به  آغاز سال جدید نزدیک می شویم، والدین فرزندان خود را برای خرید بیرون نبرند و در منزل بمانند.

بیشتربخوانید:

عوارض احتمالی تزریق واکسن کرونا به کودکان چیست؟

 

 

روند ابتلا به امیکرون رو به کاهش است

این عضو ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: اکنون روند ابتلا به امیکرون رو به کاهش است و ما در حال عبور از پیک ششم بوده و ۲ تا چهار هفته آینده میزان بستری و مرگ و میرها ناشی از این  بیماری نیز روند نزولی به خود می گیرد.

سوری گفت: از مردم می خواهیم ما را در رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، دوری از تجمعات، حفظ فاصله گذاری اجتماعی همراهی کرده تا به دور از دغدغه و نگرانی وارد سال جدید شویم.

وی افزود: از مردم می خواهیم تا حد ممکن به سفرهای نوروزی نروند، در غیر اینصورت حتما به رعایت شیوه نامه های بهداشتی توجه اساسی کنند، زیرا ممکن است پیک هفتم کرونا در بهار سال آینده اتفاق بیافتد.

سوری تاکید کرد: به همه هموطنان توصیه می شود حتما روند واکسیناسیون خود را تکمیل کنند و گروه های پرخطر مانند سالمندان و بیماران خاص هم نسبت به تزریق دز سوم واکسن  اقدام کنند.

وی گفت: هرچند نمی توان آینده را به دقت پیش‌بینی کرد، اما با اقدامات پیشگیرانه می توان خود را برای آینده آماده کرد، از طرفی نسبت به سال های گذشته، تجربیات، اندوخته های علمی و ابزارهای بسیار بیشتری برای مقابله با این ویروس داریم که باید به نحو مطلوب از آنها بهره بگیریم.

بیشتربخوانید:

علائم کرونا در کودکان چیست؟

 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه امیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «امیکرون» نام‌گذاری کرده است.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

برچسب ها: کودکان، واکسیناسیون، ویروس کرونا، سویه اومیکرون تعداد بازديد: 291 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز